استعلام قیمت
نرخ ارز

عوامل موثر بر بازار انیدرید مالئیک

انیدرید مالئیک

این روزها بازار انیدرید مالئیک گرم است . و قیمت این ماده شیمیایی رو به افزایش گذاشته است. ما هم از این موقعیت استفاده کردیم تا انیدرید مالئیک را بیشتر به شما معرفی کنیم.

کاربردهای انیدرید مالئیک را بگوئیم، در مورد بازار جهانی این ماده شیمیایی بیشتر بدانیم و بدانیم چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

انیدرید مالئیک چیست؟

ساختار اسید مالئیک از چهار مولکول کربن به همراه گروه های کربوکسیلات در دو انتها تشکیل شده است. که دارای پیوند دوگانه بین اتم های کربن مرکزی است. انیدرید اسید مالئیک دارای پنج اتم در مولکول حلقوی خود است. پیوند غیراشباع در حضور یک آغازگر تحت پلیمریزاسیون رادیکال آزاد قرار می گیرد.

 

 

انیدرید

تاریخچه و روش تولید انیدرید مالئیک:

 مالئیک انیدرید از اسید مالیک طبیعی مشتق می شود. مالئیک انیدرید و همچنین اسیدهای مالئیک و فوماریک برای اولین بار در دهه 1830 تهیه شدند. با این حال، تولید تجاری تا یک قرن بعد آغاز نشد. در سال 1933، شرکت ملی آنیلین و شیمی، از فرآیندی برای تولید انیدرید مالئیک بر اساس اکسیداسیون بنزن. با استفاده از کاتالیزور اکسید وانادیم استفاده کرد. پیشرفت در فناوری کاتالیزور، افزایش فشارهای تنظیمی و مزیت های مستمر هزینه بوتان نسبت به بنزن منجر به تبدیل سریع کارخانه های مبتنی بر بنزن به بوتان شده است. در اواسط دهه 1980 در ایالات متحده، 100٪ از تولید مالئیک انیدرید از بوتان به عنوان خوراک استفاده می شد.

در دمای اتاق، انیدرید مالئیک یک جامد کریستالی سفید با بوی تند است. اما در حین تولید مایع یا گاز است. دو گروه کربونیل اسیدی و یک پیوند دوگانه در فرمول آن ظاهر می شود. که آن را برای کاربردهای صنعتی گسترده مفید می کند. فرآیندهای تولید انیدرید مالئیک شامل فرآیندهایی است. که از فناوری های ثابت، سیال و بستر انتقال برای اکسیداسیون انتخابی بوتان استفاده می کنند.

 

مالئیک

 

 

کاربردها:

 طیف وسیعی از کاربردها از افزودنی های غذایی گرفته تا کاربردهای صنعتی دارد.

  • مواد اولیه رزین مصنوعی (پلی استرهای غیر اشباع)
  • رنگ و پوشش
  • اصلاح کننده های رزین
  • تثبیت کننده های وینیل کلرید
  • افزودنی های غذایی (اسید فوماریک، اسید سوکسینیک، اسید مالیک)
  • مواد شیمیایی کشاورزی
  • عوامل اندازه گیری کاغذ
  • ایمیدس
  • سورفکتانت ها
  • نرم کننده ها (DOM، DBM، DEM)
  • و…

 

 

کاربرد مالئیک

 

عوامل موثر بر بازار انیدرید مالئیک:

پیش بینی می شود که بازار مالئیک انیدرید  در طول دوره پیش بینی (2021-2026) CAGR بیش از 5٪ را ثبت کند.

همه‌گیری کووید-19 تأثیر نامطلوبی بر اقتصاد جهانی داشته است. در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های صنعتی را مختل کرده است. اکثر کارخانه ها با تعداد کارکنان بسیار محدود کار می کردند یا حتی به طور موقت تعطیل بودند.

 سطح فعالیت ها بسیار پایین بود، در حالی که بیشتر برنامه های پروژه تغییر یا به تعویق افتاد. به دلیل تمام این وقفه ها، فعالیت های صنعتی و پروژه های ساخت کارخانه نیز در تمامی صنایع تحت تاثیر قرار گرفته است. چنین سناریویی جهانی عواقب منفی بر بازار مالئیک برای کارخانه‌های موجود در صنایع مصرف‌کننده نهایی، مانند خودروسازی، ساخت‌وساز، مراقبت‌های شخصی و محصولات نفتی و غیره، که به طور موقت در سراسر جهان تعطیل شدند. ایجاد کرده است.

در کوتاه مدت، عوامل اصلی محرک رشد بازار مورد مطالعه، افزایش تقاضای جهانی برای رزین پلی استر غیر اشباع و رشد صنایع مصرف کننده نهایی در کشورهای در حال ظهور است.

این ماده شیمیایی تا حد زیادی در تولید رزین های پلی استر غیر اشباع استفاده می شود. این رزین ها با استفاده از انیدرید مالئیک، پروپیلن گلیکول و اسید آدیپیک سنتز می شوند. رزین‌های پلی استر غیراشباع (UPR) در تولید کامپوزیت‌های فایبرگلاس سبک‌تر و قوی‌تر برای قایق‌ها، خودروها، ساختمان‌سازی، پره‌های توربین بادی و طیف متنوعی از محصولات مصرفی استفاده می‌شوند.

از طرف دیگر، انتظار می رود افزایش مقررات دولتی مانع از رشد بازار مورد مطالعه شود.

رزین پلی استر غیراشباع با سهم قابل توجهی بازار را تحت سلطه خود در آورد. و پیش بینی می شود در دوره پیش بینی نرخ رشد سالمی را شاهد باشیم.

 

 

222

 

بازار جهانی:

آسیا و اقیانوسیه بر بازار تسلط داشتند و انتظار می رود که در دوره پیش بینی تسلط خود را ادامه دهد.

 

 

بازار جهانی مالئیک

 

 

 

 

بازار جهانی انیدرید

 

خرید:

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو، تامین کننده مواد اولیه شیمیایی و پلیمری می باشد. جهت خرید این ماده شیمیایی با شماره 88064800 تماس حاصل نمائید. کارشناسان ما آماده ثبت سفارشات شما عزیزان می باشند.

نگارنده: مهناز معصومی راد

منابع: https://www.m-chemical.co.jp

        https://www.sciencedirect.com

       https://www.mordorintelligence.com

بالا