استعلام قیمت
نرخ ارز

مواد شیمیایی چیست و چه چیزی مواد شیمیایی نیست؟

مواد شیمیایی

 

ابتدا به تعریف ساده ای از ماده شیمیایی می پردازیم. ماده شیمیایی هر ماده ای است که از ماده تشکیل شده باشد. که می تواند شامل هر مایع، جامد یا گاز می شود. ماده شیمیایی هر ماده خالص (یک عنصر) یا هر مخلوطی (محلول، ترکیب یا گاز) است. مواد شیمیایی، می توانند به طور طبیعی یا مصنوعی ایجاد شوند.

چه چیزی یک مواد شیمیایی نیست؟

در این تعریف می توان گفت. هر چیزی که از ماده ساخته شده است. از مواد شیمیایی تشکیل شده باشد. به این معنی که تنها پدیده هایی که از ماده ساخته نشده اند. مواد شیمیایی نیستند:

  • انرژی ،
  • نور،
  • گرما و صدا،
  • افکار،
  • رویاها،
  • گرانش یا مغناطیس

جزو مواد شیمیایی نیستند.

انواع مواد شیمیایی طبیعی

مواد شیمیایی طبیعی می توانند جامد، مایع یا گاز باشند. جامدات، مایعات یا گازهای طبیعی ممکن است. از عناصر منفرد تشکیل شده باشند. یا ممکن است حاوی عناصر زیادی به شکل مولکول باشند:

  • گازها:

 اکسیژن و نیتروژن گازهای طبیعی هستند. این دو با هم بیشتر هوایی که ما تنفس می کنیم. را تشکیل می دهند. هیدروژن رایج ترین گاز طبیعی در جهان است.

  • مایعات:

شاید مهمترین مایع طبیعی در کیهان آب باشد. آب که از هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است. رفتار متفاوتی با سایر مایعات دارد. زیرا در هنگام یخ زدن منبسط می شود. این رفتار شیمیایی طبیعی تأثیر عمیقی بر زمین شناسی، جغرافیا و زیست شناسی زمین و (تقریباً مطمئنا) سیارات دیگر داشته است.

  • جامدات:

هر جسم جامدی که در دنیای طبیعی یافت می شود. از مواد شیمیایی تشکیل شده است. الیاف گیاهی، استخوان های حیوانات، سنگ ها و خاک همگی از ماده شیمیایی تشکیل شده اند. برخی از مواد معدنی مانند مس و روی به طور کامل از یک عنصر ساخته شده اند. از سوی دیگر، گرانیت نمونه ای از سنگ آذرین است. که از عناصر متعددی تشکیل شده است.

 

 

مواد شیمیایی پر مصرف

 

 

نمونه هایی از مواد شیمیایی مصنوعی

احتمالاً بشر قبل از تاریخ ثبت شده شروع به ترکیب ماده شیمیایی کرده است. حدود 5000 سال پیش، ما می دانیم که مردم شروع به. ترکیب فلزات (مس و قلع) برای ایجاد یک فلز قوی و چکش خوار به نام برنز کردند. اختراع برنز یک رویداد بزرگ بود. زیرا امکان ساخت طیف عظیمی از ابزارها، سلاح ها و زره های جدید را فراهم کرد.

برنز یک آلیاژ است (ترکیبی از فلزات متعدد و عناصر دیگر). و آلیاژها جزء اصلی ساختمان و تجارت شده اند. در طول چند صد سال گذشته، بسیاری از ترکیبات مختلف عناصر منجر به ایجاد فولاد ضد زنگ، آلومینیوم سبک وزن، فویل ها و سایر محصولات بسیار مفید شده است.

ترکیبات شیمیایی مصنوعی صنعت غذا را متحول کرده اند. ترکیبی از عناصر امکان نگهداری و طعم دادن به غذا را با هزینه کم فراهم کرده است.

همین طور، ترکیبات شیمیایی مصنوعی تأثیر عمیقی بر صنعت داروسازی داشته است. با ترکیب ماده شیمیایی فعال و غیرفعال در قرص ها. محققان و داروسازان قادر به ایجاد داروهای مورد نیاز برای درمان طیف گسترده ای از اختلالات هستند.

ماده شیمیایی در مقابل انرژی

هر چیزی که از انرژی تشکیل شده را ماده یا مواد شیمیایی نمی گویند. برای مثال نور، جرم ظاهری داشته و فضا را اشغال نمی کند. گاهی اوقات می توان انرژی را دید و احساس کرد. در نتیجه حواس بینایی و لامسه راههای قابل اعتمادی برای تشخیص مواد شیمیایی نیستند.

شما دوستان می توانید مواد شیمیایی مورد نظر خود را با مراجعه به سایت کانگورو تهیه و خریداری فرمائید.

 

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.thoughtco.com

بالا