استعلام قیمت
نرخ ارز

آرموهیب (انواع و بازار جهانی)

آرموهیب

 

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بازار جهانی ماده آرموهیب بپردازیم، همان طور که می دانید، آرموهیب در سه گرید 18، 28 و 31 موجود است و مهم ترین استفاده این ماده شیمیایی به عنوان ضد رسوب می باشد. و بیشترین استفاده آن در نیروگاه ها و پتروشیمی ها می باشد.

در این، مقاله همراه ما باشید.

بازدارنده های خوردگی به دلیل تأثیر قابل توجهی که دارند. در فرآیند تولید به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم، به ترتیب فرمولاسیون بازدارنده های خوردگی معمولی در محلول اسیدی، محلول نزدیک به خنثی، محلول قلیایی و سیستم های نفت و گاز مورد بحث قرار دهیم.

اولاً، اهمیت بازدارنده های خوردگی برای تجهیزات حرارتی در تولیدات صنعتی در شرایط مختلف در بخش “مهارکننده های محلول اسید” مورد بحث قرار گرفته و انواع مهار کننده ها عمدتا در انواع مختلف محیط اسیدی مانند اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید نیتریک، اسید فسفریک، اسید سیتریک و اسید سولفامیک.

 

آرموهیب 18

مهارکننده های محلول تقریباً خنثی

 در بخش “مهارکننده های محلول تقریباً خنثی”، مهار کننده های آب خنک کننده عمدتا شامل کرومات، فسفات تثبیت شده، روی/آلی قلیایی، مولیبدات، تمام آب های آلی، نرم و بدون چربی، و برنامه های محیطی و حلقه بسته است. بازدارنده آب گرم نیز در اینجا ذکر شده است.

مهارکننده های محلول قلیایی

در بخش “مهارکننده های محلول قلیایی”، در مورد مهار کننده آب دیگ، مهار کننده اکسیژن و بازدارنده های خوردگی خط میعانات صحبت می شود.

ممنوعیت سیستم های نفت و گاز

 در بخش “ممنوعیت سیستم های نفت و گاز”، سیال حفاری، شکستن اسیدیته، چاه نفت و گاز و میدان نفتی که مهار کننده های تصفیه آب تولید کرده اند در اینجا معرفی شده است. مکانیسم مهار خوردگی و روند توسعه بازدارنده ها نیز مورد بحث قرار می گیرد.

 

اسیدشوئی

آرموهیب چیست؟

بازدارنده خوردگی یک ماده شیمیایی ضد خوردگی است. می توان آن را به محیط خورنده اضافه کرد تا باعث ایجاد تعامل فیزیکی و شیمیایی با سطح فلز شود. در نتیجه خوردگی مواد فلزی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در عین حال، استفاده از بازدارنده خوردگی نیازی به تجهیزات خاصی ندارد و همچنین نیازی به تغییر خواص فلز ندارد. در مقایسه با سایر روش های ضد خوردگی، استفاده از بازدارنده های خوردگی آسان، مقرون به صرفه بوده و در تولید صنعتی و زندگی اجتماعی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین، از آن در فرآیندهای مختلف صنعتی مانند سیستم های خنک کننده آب، اسیدی شدن چاه های نفت و گاز، تزریق آب در میدان های نفتی، ذخیره و حمل و نقل محصولات فلزی و غیره استفاده می شود. با پیشرفت جامعه و افزایش آگاهی زیست محیطی بشر، توسعه و استفاده از بازدارنده های خوردگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در سال های اخیر، کشورهای جهان توجه زیادی به تحقیق و کاربرد بازدارنده های خوردگی کرده اند که می توانند به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد ضد خوردگی مورد استفاده قرار گیرند.

در این مقاله، با توجه به نیازهای فعلی صنعت، فرمولاسیون مشخصه بازدارنده های خوردگی در محلول اسیدی، محلول نزدیک به خنثی، محلول قلیایی و سیستم های نفت و گاز مورد بحث قرار می گیرد.

انواع بازدارنده ها:   آرموهیب

  1. بازدارنده های محلول اسیدی:

در محیط های خورنده مختلف، گازها و مایعات اسیدی از محیط خورنده قوی هستند. میزان خوردگی فلزات در محیط اسیدی بسیار سریع تر از سایر رسانه ها است. به ویژه در اسید سولفوریک. اسید کلریدریک، اسید نیتریک، اسید فسفریک، اسید هیدروفلوریک، اسید سیتریک و سولفامیک اسید، که معمولاً در ترشی و حذف آهن استفاده می شود.

 اکسید، رسوب زدایی و ضدعفونی تجهیزات دیگ بخار و غیره. علاوه بر این، سطح بالای H2S و CO2 در چاه های نفت و گاز نیز محیط اسیدی خورنده است. از آن جایی که اسید روی تجهیزات فلزی تأثیر خورنده دارد. به ویژه اثر خوردگی اسید معدنی جدی تر است و هیدروژن آزاد شده به داخل فلز نفوذ کرده و باعث شکنندگی هیدروژن تجهیزات شستشو می شود.

علاوه بر این، با تولید مقدار زیادی گاز اسیدی، شرایط کار ناگزیر بدتر می شود. بنابراین، در طول فرآیند باید یک بازدارنده خوردگی مناسب اضافه شود. تا از خوردگی فلز در محیط اسیدی جلوگیری شود. میزان اسید مورد استفاده کاهش یابد.

  1. بازدارنده های محلول تقریباً خنثی:

محیط خنثی. شامل گردش آب خنک کننده، آب دیگ بخار، آب گرمایش، آب شستشو، آب تزریق میدان نفت و گاز و آب نمک خنثی و غیره است.

کاربرد بازدارنده خوردگی عمدتا در سیستم آب خنک کننده در گردش است. در طول عملکرد آب خنک کننده در سیستم آب در گردش. غلظت یونی مضر محلول در آب با تبخیر مداوم آب افزایش می یابد. که منجر به افت کیفیت آب چرخه، و رسوب و خوردگی مبدل حرارتی می شود. و برج خنک کننده در سیستم آب خنک کننده در گردش. لجن بیولوژیکی ناشی از رشد میکروبی نیز می تواند خوردگی موضعی فلز را تسریع کند.

 

 

رسوب زدایی

 

  1. بازدارنده های محلول قلیایی:

  • بازدارنده های آب دیگ بخار: آب اضافی برای دیگ های بخار باید از قبل شیمیایی تصفیه شود. تا احتمال خوردگی کاهش یافته و پوسته پوسته شود. تا اثر انتقال حرارت افزایش یابد. بخار اغلب برای تولید برق مورد نیاز است. بنابراین رسوب SiO2 بر روی پره های توربین اجتناب ناپذیر است. اگر اجزای سیلیکون کافی در آب اضافی وجود داشته باشد. کنترل پوسته پوسته شدن. با از بین بردن Ca2+ و Mg2+ با انواع روش ها ، مانند رزین تبادل یونی و رسوبات مناسب ضروری است. به منظور کنترل فرآیند خوردگی، تیمارهای اساسی شامل گاز زدایی، افزودن قلیا و استفاده از بازدارنده خوردگی است.
  • بازدارنده های خوردگی برای خط میعانات: همان طور که قبلاً ذکر شد، آمین های فرار برای خنثی سازی و آمین ها برای تشکیل فیلم نیز دو نوع بازدارنده خوردگی کلاسیک برای جلوگیری از خوردگی خطوط میعانات هستند. آمین های فرار با تنظیم مقادیر pH میعانات از فرسایش جلوگیری می کنند. در حالی که مانع آب در سطح فلز می تواند به آمین ها برای تشکیل فیلم نسبت داده شود. که مانع از تماس فلزات و مواد تهاجمی ، به عنوان مثال ، O2 و CO2 می شود.

بازار جهانی آرموهیب:

در نقشه زیر، بازار جهانی آرموهیب را بر اساس تولید کننده اصلی این ماده شیمیایی می بینیم:

 

بازار جهانی آرموهیب

 

 

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو. تامین کننده و تولید کننده مواد اولیه شیمیایی مورد استفاده در صنعت آب و فاضلاب می باشد.

جهت خرید آرموهیب با شماره 88064800 تماس حاصل نمائید، کارشناسان ما آماده ثبت سفارشات شما می باشند.

 

 

گردآورنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.intechopen.com/

بالا