استعلام قیمت
نرخ ارز

آلومینیوم کلراید چیست؟

آلومینویم کلراید

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی دیگر از مواد شیمیایی بپردازیم… کلرید آلومینیوم

خواص شیمیایی

کلرید آلومینیوم یک ترکیب سفید رنگ از آلومینیوم و کلرید است. تری کلرید آهن اغلب می تواند نمونه های این ترکیب را آلوده کند که ممکن است به آن رنگ زرد بدهد.

شکل جامد آن نقطه ذوب و جوش بسیار پایینی دارد. در شکل بی آب (بدون آب)، کلرید آلومینیوم به شدت با آب و بازها واکنش نشان می دهد (آنها می توانند با هیدروژن متصل شوند). بنابراین مهم است که این ترکیب را از موادی که حاوی هر یک از آنها هستند دور نگه دارید.

 حتی مقدار کمی از رطوبت می تواند واکنشی با کلرید آلومینیوم خشک ایجاد کند. فرمول شیمیایی کلرید آلومینیوم AlCl3 است.

همچنین ممکن است در بدون نسخه به عنوان یک ضد تعریق یا داروهای تجویزی به عنوان یک عامل ضد خونریزی یافت شود. در محصولات ضد تعریق. سازمان بهداشت جهانی استفاده از کلرید آلومینیوم را به عنوان یک ماده فعال با درجه خلوص 15٪ تایید می کند.

کلرید آلومینیوم یک ترکیب شیمیایی است. که عمدتاً در ساخت فلز آلومینیوم استفاده می شود. اما کاربردهای دیگری نیز دارد. این ترکیب در حضور آب به شدت واکنش نشان می دهد. بنابراین مهم است که هنگام دست زدن به آن مراقب باشید.

 

 

آلومینیوم کلرید

 

 

کاربردها:

در صنعت

کاربردهای اولیه کلرید آلومینیوم در تولید و صنعت است. اول از همه، این جزء در تولید آلومینیوم، در متالورژی و به عنوان یک عنصر در ذوب آلومینیوم است. همچنین در ساخت مواد پتروشیمی مانند اتیل بنزن و آلکیل بنزن استفاده می شود. انواع خاصی از داروها به کلرید آلومینیوم به عنوان یک عنصر نیاز دارند. بسیاری از کاربردهای دیگر آن شامل تولید رنگ، لاستیک مصنوعی، روان کننده ها، مواد نگهدارنده چوب و برخی مواد شیمیایی آلی است. این یک ترکیب همه کاره است.

در خانه

یکی از کاربردهایی که ممکن است برای اکثر افراد به خانه نزدیکتر شود. این است که مقدار کمی کلرید آلومینیوم در بسیاری از ضد تعریق ها وجود دارد. در واقع، مقادیر بیشتری از آن در داروهای ضد عرق تجویزی وجود دارد.

کلرید آلومینیوم در دئودورانت با ترکیب با الکترولیت های موجود در پوست برای ایجاد یک پلاگ ژل در غدد عرق کار می کند. همچنین تاثیر کمی قابض بر روی منافذ دارد و باعث انقباض آن‌ها می‌شود. که از ترشح عرق منافذ جلوگیری می‌کند. به دلیل این توانایی در انقباض منافذ، آن را نیز جزء مواد قابض آرایشی تشکیل می دهد.

 

 

آلومینیوم کلراید

 

 

خطرات :

کلرید آلومینیوم به طور بالقوه برای انسان خطرناک است. به ویژه در شکل بی آب آن. بسیار خورنده است و در صورت استنشاق، بلعیدن یا لمس پوست می تواند. منجر به آسیب جدی شود. استنشاق می تواند منجر به تحریک شدید بینی و گلو، مشکل در تنفس، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود.

سوزش شدید چشم و خطر آسیب دائمی به چشم در صورت وارد شدن به چشم می تواند اتفاق بیفتد. تماس با پوست می تواند منجر به تحریک شدید یا سوختگی شدید شود. بلعیدن می تواند منجر به آسیب دائمی به دستگاه گوارش شود.

اشکال خانگی این ماده شیمیایی برای انسان مضر نیست. قرار گرفتن در معرض کلرید آلومینیوم معمولاً فقط در محیط آزمایشگاهی یا صنعتی اتفاق می افتد.

 در این موارد، مدیران این تأسیسات باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند. تا مطمئن شوند که مردم در معرض خطر قرار نمی گیرند. اینها شامل حفاظت تنفسی و تهویه مناسب، دستکش PVC مقاوم در برابر مواد شیمیایی، عینک یا محافظ صورت ضد مواد شیمیایی، و پیش بند و چکمه های پی وی سی در هنگام پاشیدن پاشیده می شود. مدیریت باید به عنوان یک اقدام احتیاطی دوش های ضد آلودگی و ایستگاه های شستشوی چشم را ارائه دهد.

این ماده شیمیایی ترکیبی از آلومینیوم و کلرید است. که به طور گسترده در پالایش نفت و ساخت بسیاری از محصولات استفاده می شود. در شکل خام خود، ممکن است برای انسان خطرناک باشد، بنابراین مطمئن شوید که اگر مجبور به استفاده از آن هستید، چگونه از خود محافظت کنید!

 

 

کلرید آلومینیوم

 

 

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کاملی را در مورد این ماده شیمیایی در اختیار شما گذاشته باشیم.

بهتر است در استفاده از مواد شیمیایی احتیاطات لازم را انجام دهید.

 

 

 نگارنده: مهناز معصومی راد

منابع: https://www.aluminummanufacturers.org

         https://go.drugbank.com

بالا