استعلام قیمت
نرخ ارز

آمریکا در سال 2022 واردکننده خالص نفت خواهد شد

قیمت نفت

 

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز جمعه اعلام کرد. که ایالات متحده را امسال نیز مانند سال 2021، پس از تغییر تاریخی یک صادرکننده خالص نفت در سال 2020. به واردکننده خالص نفت تبدیل کند.  قیمت نفت

واردکننده خالص نفت کشوری است که بیشتر از نفت خام و محصولاتی که صادر می کند. نفت خام و محصولات پالایش شده وارد می کند.

در حالی که ایالات متحده بیش از یک دهه است. که یک صادرکننده خالص فرآورده های نفتی بوده است. اما همیشه واردکننده خالص نفت خام بوده است. یعنی بیشتر از صادرات خود نفت خام وارد می کند.

کل تجارت نفت خام و فرآورده های نفتی تغییری تاریخی را در سال 2020 نشان داد. زمانی که ایالات متحده به یک صادرکننده خالص نفت تبدیل شد.

 EIA در پایان اعلام کرد که به صورت ماهانه، ایالات متحده در سپتامبر 2019. بیش از واردات نفت خام و فرآورده های نفتی خود، نفت صادر کرد .

EIA گفت: در سال 2020، سقوط تقاضای جهانی نفت و قیمت های پایین نفت که انگیزه های کشورهای صادرکننده نفت را برای افزایش تولید از بین برد. به ایالات متحده اجازه داد تا در سال 2020 نفت بیشتری نسبت به گذشته صادر کند. قیمت نفت

 

 

قیمت نفت

 

دولت افزود در سال 2020، تفاوت بین واردات و صادرات نفت خام ایالات متحده به کمترین حد خود از حداقل سال 1985 کاهش یافت. با افزایش مصرف در سال 2021. واردات خالص نفت خام با 19 درصد افزایش به میانگین 3.2 میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) رسید.

ایالات متحده به واردات نفت خام بیشتر از صادرات خود در سال جاری ادامه خواهد داد. و انتظار می رود واردات خالص سالانه به طور متوسط 3.9 میلیون بشکه در روز باشد. به گفته دولت، اگر پیش‌بینی EIA از تولید سالانه 12.6 میلیون بشکه‌ای نفت خام آمریکا در سال 2023 با رکورد بالا باشد. واردات خالص نفت خام آمریکا در سال آینده به 3.4 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com/

بالا