استعلام قیمت
نرخ ارز

آیا قیمت نفت به سوی افزایشی شدن پیش می رود؟

قیمت نفت

پیش بینی می شود که قیمت نفت طی روزهای آینده افزایشی باشد.

قیمت نفت به دلیل خوش بینی مبنی بر اینکه قرنطینه چین رو به پایان است. و تقاضا برای مدت طولانی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. به بالای 113 دلار در هر بشکه رسیده است.

در بعدازظهر دوشنبه، اخباری مبنی بر اینکه شانگهای شاهد بهبودی قوی از موارد ابتلا به کووید بوده است. با برنامه‌هایی برای کاهش محدودیت‌های قرنطینه که از این هفته آغاز می‌شود. بر بسیاری از اخبار نزولی برای نفت غلبه کرد.

مقامات شانگهای روز دوشنبه گفتند که محدودیت‌ها پس از نزدیک به شش هفته قرنطینه که اقتصاد چین را متزلزل کرده. و زنجیره‌های تامین جهانی را مختل کرده است. سرانجام در مرحله کاهش می‌یابد.

در 1 ژوئن، شانگهای برنامه ریزی شده است. که شاهد پایان قرنطینه باشد. و کاهش تدریجی آن از 21 می آغاز شود.

معاون گاردین به نقل از معاونت بهداشتی گاردین گفت: از اول ژوئن تا اواسط و اواخر ژوئن، تا زمانی که خطرات بازگشت مجدد عفونت ها کنترل شود. پیشگیری و کنترل همه گیر را به طور کامل اجرا می کنیم. مدیریت را عادی می کنیم و به طور کامل تولید و زندگی عادی را در شهر باز می گردانیم.

 

قیمت نفت

 

این اعلامیه مدت کوتاهی پس از اعمال فشار نزولی بر قیمت نفت. به دلیل انتشار جدید داده‌های ضعیف اقتصادی چین و سیگنال‌هایی مبنی بر اینکه برنامه‌های اتحادیه اروپا. برای ممنوعیت نفت روسیه دچار تزلزل شده است، منتشر شد.

در روز دوشنبه، چین داده‌های رسمی اقتصادی را منتشر کرد. که نشان دهنده کاهش قابل توجهی بود. به طوری که تولید صنعتی در ماه آوریل تقریباً 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و خرده‌فروشی حدود 11 درصد کاهش یافت. بنا به گزارش دویچه وله، حجم بندر شانگهای نیز 40 درصد کاهش یافت.

همه اینها منجر به کاهش تقاضا برای نفت از چین شده است.

با این حال، طبق داده‌های جدید ابتکار عمل داده‌های سازمان‌های مشترک مستقر در عربستان سعودی (JODI)، تقاضای جهانی نفت علیرغم کاهش تقاضای چین. از سطوح قبل از همه‌گیری در مارس 101 درصد فراتر رفت.

 با این حال، این گزارش خاطرنشان کرد که تولید نفت خام 97 درصد از سطح قبل از COVID. این داده ها بر اساس موارد ارسالی است که 70 درصد تقاضای جهانی نفت و 55 درصد از تولید جهانی نفت خام را تشکیل می دهد.

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com/

بالا