استعلام قیمت
نرخ ارز

آینده پتروشیمی ها

آینده پتروشیمی ها

 

پتروشیمی ها بخش عمده ای از زندگی ما را تحت تاثیر خود دارند. از لباسی که می پوشیم تا بنزینی که می زنیم. در این مقاله با ما همراه باشید. تا درباره آینده پتروشیمی ها و مواد مورد استفاده آن بیشتر بدانید.

پتروشیمی ها در زندگی روزمره:

پتروشیمی ها که در طیف وسیعی از محصولات مدرن یافت می شوند. بخشی از بافت جوامع ما هستند. پوشاک، لاستیک، دستگاه های دیجیتال، بسته بندی، مواد شوینده و اقلام بی شماری دیگر از مواد پتروشیمی ساخته می شوند.

 خوراک پتروشیمی 12 درصد از تقاضای جهانی نفت را تشکیل می دهد. سهمی که انتظار می رود با افزایش تقاضا برای پلاستیک، کود و سایر محصولات افزایش یابد. علی رغم اندازه آن، این بخش همچنان در بحث انرژی جهانی در جایگاه دوم قرار دارد. به عنوان بخشی از بررسی در حال انجام آژانس بین المللی انرژی در مورد نقاط کور انرژی – زمینه های اصلی تقاضای انرژی که نمی تواند. توجه سیاست گذاران را که شایسته آن است به خود جلب کند .

آینده پتروشیمی به بررسی نقش این بخش در سیستم انرژی جهانی امروز می پردازد. چگونه اهمیت آن برای امنیت انرژی جهانی و محیط زیست افزایش می یابد. همچنین مسیری را برای سناریوی جایگزین مطابق با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ترسیم می‌کند. فن آوری‌ها و استراتژی‌های توانمند را بررسی می‌کند و تأثیر آن ها بر تقاضای انرژی را ارزیابی می‌کند.

 

 

مواد شیمیایی

موارد استفاده محصولات پتروشیمی:

محصولات پتروشیمی در همه جا وجود دارند. و جزء جدایی ناپذیر جوامع مدرن هستند. آن ها شامل

  • پلاستیک،
  • کود،
  • بسته بندی،
  • لباس،
  • دستگاه های دیجیتال،
  • تجهیزات پزشکی،
  • مواد شوینده،
  • لاستیک ها و …

آن ها همچنین در بسیاری از بخش‌های سیستم انرژی مدرن، از جمله :

  • پنل‌های خورشیدی،
  • پره‌های توربین بادی،
  • باتری‌ها،
  • عایق حرارتی ساختمان‌ها ،
  • قطعات خودروهای الکتریکی یافت می‌شوند.

هدف ما در این مقاله، آشنایی بیشتر شما با مواد پتروشیمی مورد استفاده در صنعت پلاستیک است.

تقاضا برای پتروشیمی در حال افزایش است:

اهمیت پتروشیمی ها که در حال حاضر جزء اصلی سیستم انرژی جهانی است. و همچنان در حال افزایش است. تقاضا برای پلاستیک – آشناترین گروه محصولات پتروشیمی – از همه مواد فله دیگر (مانند فولاد، آلومینیوم یا سیمان) پیشی گرفته و از سال 2000 تقریباً دو برابر شده است.

 

 

مواد پلیمری

 

 

رشد پتروشیمی ها هم چنان ادامه خواهد داشت:

اقتصادهای پیشرفته، مانند ایالات متحده و اروپا، در حال حاضر بر اساس سرانه تا 20 برابر بیشتر از کشورهای در حال توسعه مانند هند و اندونزی، پلاستیک و تا 10 برابر بیشتر از کودهای شیمیایی استفاده می کنند. این نشان دهنده پتانسیل عظیمی برای رشد در سراسر جهان است.

 

پلیمر

اقتصادهای در حال توسعه منجر به رشد پتروشیمی ها می شوند:

اگرچه انتظار می‌رود. افزایش قابل‌توجهی در بازیافت و تلاش‌ها برای محدود کردن پلاستیک‌های یک‌بار مصرف، به‌ویژه در اروپا، ژاپن و کره صورت گیرد. اما این تلاش‌ها با افزایش شدید سهم خود در مصرف پلاستیک (و همچنین دفع آن) توسط اقتصادهای در حال توسعه بسیار بیشتر خواهد بود. مشکل در یافتن جایگزین برای محصولات پتروشیمی برای بسیاری از کاربردها عامل دیگری است که رشد تقاضای کلی قوی را تقویت می کند.

 

 

 

موارد استفاده پلیمر

 

پویایی های جدید در نفت و گاز باعث ایجاد رقابت جهانی می شوند:

پس از دو دهه رکود و افول، به لطف انقلاب گاز شیل، ایالات متحده به عنوان منطقه ای کم هزینه برای تولید مواد شیمیایی به شهرت بازگشته است. امروزه، ایالات متحده حدود 40 درصد از ظرفیت تولید جهانی پتروشیمی مبتنی بر اتان را در خود جای داده است. با این حال، خاورمیانه همچنان قهرمان کم هزینه برای پتروشیمی های کلیدی است.

 

 

مواد پلیمر

 

 

 

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو، تامین کننده مواد اولیه پلیمری می باشد. جهت ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره با شماره 88064800 تماس حاصل نمائید. کارشناسان ما آماده ثبت سفارشات شما هستند.  آینده پتروشیمی ها

 

 

 

  نگارنده: مهناز معصومی راد

  منبع: https://www.iea.org

 

بالا