استعلام قیمت
نرخ ارز

از قیمت مواد پلیمری چه خبر؟

قیمت جهانی مواد پلیمری

 

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت جهانی برخی از مواد پلیمری بپردازیم، با ما همراه باشید:

 

کاهش نسبی تقاضای پت گرید بطری

قیمت پلی اتیلن ترفتالات فوب جنوب شرق آسیا در هفته گذشته با اندکی کاهش، 1140 دلار در متریک تن معامله شد.
پس از هفته ها تقاضای قوی در پت گریدبطری ، طی هفته گذشته شاهد کاهش نسبی تقاضا در این محصول بودیم.

به نظر می رسد یکی از عمده دلایل این امر، محدودیت های کرونایی جدید در چین باشد.
تقاضا برای پت_گرید_نساجی نسبتا بهبود یافته و شاهد تمایل بیشتر خریداران هستیم. دلیل این امر، افزایش تقاضای فصلی کارخانجات بافندگی برای تولید لباس می باشد. به ایام عید چینی ها نزدیک می شویم و طی ماه های آینده. امید به افزایش تقاضای مصرف کننده نهایی برای خرید لباس وجود دارد.
بیشترین قیمت پت_گرید_بطری در آسیا، مربوط به CFR سری لانکا برابر با 1300 دلار بر هر متریک تن می باشد که بدون تغییر نسبت به هفته گذشته است. طی هفته گذشته شاهد کاهش شدید قیمت ( 50 دلار ) در حوزه خلیج فارس(GCC) بودی.
قیمت اسید ترفتالیک(PTA) و مونو اتیلن گلایکول (MEG) به ترتیب برابر با 860 و 500 دلار بر هر متریک تن در CFR جنوب شرق آسیا بود. PTA و MEG مواد اولیه برای تولید PET می باشند.
طی هفته گذشته یک واحد تولید PTA مربوط به شرکت هنگلی( HENGLI) که ظرفیت 2.2 میلیون تنی دارد وارد مدار شده و شروع به فعالیت کرد. شرکت هنگلی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده پت در جهان می باشد.

تحلیل جهانی ABS و ثبات قیمتی در طول هفته

قیمت محصول آکریلونیتریل بوتادین استایرن آسیایی 5 دلار در طول هفته افت کرد. در کنار آن کاهش استایرن مونومر نیز در طول هفته دیده شد.
شنیده میشود که تقاضای محصول مذکور حوالی آسیا قویتر است. و تمایل به خرید بهبود یافته است؛ به علاوه تولیدکنندگان اشاره میکنند به اینکه خریداران به قیمت مظنه جاری نزدیک شده‌اند.
در جنوب شرقی آسیا نیز شنیده میشود تقاضا در طول هفته قویتر بود. به علاوه اینکه تولیدکنندگان به سفته‌بازان به عنوان دلیل اصلی تمایل خریداران اشاره میکنند. مظنه های خرید حوالی قیمت 1,500 دلار سی‎اف‌آر جنوب شرقی آسیا و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته بود.
بازارها به جهت پیش‌بینی قیمت این محصول به دو گروه تقسیم شده‌اند. یک گروه اشاره میکنند به قیمتهایی که با توجه به کاهش نرخ عرضه میتواند افزایشی باشد. و گروهی دیگر انتظار کاهش قیمت به دلیل ضعف تقاضا را دارند.
در شمال شرقی آسیا نیز شرایط مشابهی با دیگر موقعیت‌ها دارد و قیمت تقریبا بدون تغییر مانده است. سفارشات این محصول حوالی 1,430دلار سی‌اف‌آر چین شنیده می‌شود. درحالی که معاملات با گپ 30 دلاری و معادل 1,400 دلار معامله میشود. قیمت جهانی مواد پلیمری

 

قیمت جهانی مواد پلیمری

 

پی وی سی در بازارهای جهانی

بازار پلی وینیل کلراید آسیا این هفته علی رغم افزایش ارزش خوراک اتیلن پیش از اعلام پیشنهادهای جدید برای ماه اکتبر با ثبات بود. آمار منتشر شده در ماه سپتامبر نشان میدهد واردات PVC هند از چین افزایش قابل توجهی داشته است. که این عمدتا به دلیل قرنطینه های مرتبط با کرونا است که تقاضای داخلی در چین را تحت تأثیر قرار داده و صادرات را بیشتر کرده است.
در چین، قیمت PVC در سطوح CFR 850-900 دلار در هر است که نسبت به هفته قبل ثابت بود. در آسیای جنوب شرقی نیز، قیمت PVC در سطوح 850-930 دلار در هر تن ارزیابی شد. در هند قیمت PVC در سطوح 970-990 دلار و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته بود.
قیمت EDC خوراک تقریباً ثابت و در چین بین 315-325 دلار و در جنوب شرق آسیا 325-335 دلار ثبت شد.
قیمت اتیلن خوراک در حدود 995-1005 دلار CFR حنوب شرق آسیا بود که افزایش 20 دلاری نسبت به هفته قبل داشت. در شمال شرق آسیا نیز افزایش 100 دلاری را تجربه کرد و در سطوح 995-1005 دلار قرار گرفت. قیمت جهانی مواد پلیمری

بالا