استعلام قیمت
نرخ ارز

از پلی اورتان ها بیشتر بدانید

 

صنعت پوشش های امروزی واقعاً می تواند سر شما را گیج بیاورد. به نظر می رسد لیست انتخاب پوشش برای استفاده کنندگان نهایی بی پایان است. اما این لیست در مقایسه با لیست الزاماتی که تامین کنندگان و تولیدکنندگان هنگام فرمول بندی محصولات باید در نظر بگیرند، چیزی نیست. از جمله مواردی که برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان مهم است. می توان به عملکرد، ظاهر، حفاظت، مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد. البته این موارد، تنها تعدادی از عواملی هستند که سازندگان رنگ و تأمین کنندگان آن ها باید در نظر داشته باشند.

پلی اورتان چیست؟

این ماده پلیمری یک راه حل نهایی برای پوشش ها می باشد. که به خوبی در برابر این لیست طولانی تقاضا قرار می گیرند. پلی اورتان ها به سرعت جای خود را برای تبدیل شدن به فن آوری انتخابی تعدادی از بازارهای نهایی باز کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که این ماده پلیمری، در سال 2000 تقریبا 542 میلیون پوند در صنعت پوشش در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته، که این مقدار نسبت به استفاده آن در سال 1998، 8.4 درصد افزایش داشته است.

 

چه چیزی باعث محبوبیت پلی اورتان می شود؟

هر سازنده پوشش و عرضه کننده مواد اولیه (Coatings World) دلایل متفاوتی ارائه کرده است. با این حال، همه پاسخ های آن ها را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: همه کاره بودن.

به گفته تامین کنندگان صنعت، فناوری این ماده تقریباً در هر فرمولاسیونی قابل استفاده است.

مایکل هیوز، مدیر بازاریابی در زمینه چسب، پوشش و الاستومرها می گوید: “ما معتقدیم کهاین ماده پلیمری به دلیل درجه حرارت پایین و خواص پخت سریع. خواص فیزیکی و سهولت کاربرد یکی از پلیمرهای بسیار متنوع در فرمولاسیون پوشش ها هستند.”

مایک اوشونسی می گوید:” پلی اورتان، چه حلال باشد و چه بر پایه آب، همیشه یک سیستم پوشش برتر محسوب می شود. ” ترکیبی از ویژگی های مقاوم همراه با فیلم های بسیار بادوام، این ماده پلیمری را به یکی از پرکاربردترین و بهترین سیستم های پوشش دهی موجود تبدیل می کند. “

برخی دیگر از خواص پوشش های پلی اورتان که باعث محبوبیت آن ها شده است عبارتند از: مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، ظاهر شیمیایی عالی.

مهم ترین خاصیت این ماده پلیمری دوام بالای پلی اورتان هاست. بنابراین تعجب آور نیست که بازارهای ساخت و ساز و حمل و نقل بزرگترین استفاده کنندگان از فناوری های پلی اورتان هستند.

مهم ترین بازار پلی اورتان چیست؟

طبق گزارش API ، ساخت و ساز اصلی ترین استفاده نهایی برای پلی اورتان است. بازار ساخت و ساز ایالات متحده در سال 2000 ،165 میلیون پوند روکش پلی اورتان مصرف کرد.که عمدتا برای کاربردهای چوبی و کفپوش بتنی بود. بعد از ساخت و ساز، بازار حمل و نقل قرار دارد. در سال 2000 از 162 میلیون پوند پوشش پلی اورتان استفاده کرده است.

 

 

آیا بازار پلی اورتان در حال رشد است؟

هر چند که پلی اورتان نیز مانند سایر مواد پلیمری، بازار مخصوص خود را دارد. ولی بازار این ماده پلیمری در آینده جا برای پیشرفت دارد.

بازار فناوری این ماده پلیمری برای تامین کنندگان و تولیدکنندگان یک تجارت بزرگ است. به جرات می توان گفت که تعدادی از عوامل در آینده به رشد ادامه خواهند داد. بازارهای عمده-ساخت و ساز و حمل و نقل-علی رغم تا حدودی کندی اقتصاد، همچنان در حال رشد هستند. بازارهای جدید هنوز هم می توانند از این ماده پلیمری استفاده کنند، که به معنی مناطق جدید توسعه است.

 

 

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو، تامین کننده انواع مواد اولیه پلیمری می باشد.

جهت مشاوره و یا ثبت سفارش با کارشناسان ما در شرکت تماس حاصل نمائید.

 منبع: https://www.coatingsworld.com

گردآورنده: مهناز معصومی راد

دیدگاه ها (4)
“از پلی اورتان ها بیشتر بدانید”
  1. smooth jazz instrumental music

  2. 423916 627204Its superb as your other articles : D, regards for posting . 196642

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا