استعلام قیمت
نرخ ارز

استون(کاربردها و بازار جهانی)

 

در ادامه مقالات تخصصی شرکت کانگورو امروز به سراغ حلال بسیار پر کاربرد استون رفته ایم…

استون یک حلال بی رنگ است. حلال ها موادی هستند که می توانند مواد دیگر را تجزیه یا حل کنند.

 در خانه، افراد ممکن است در محصولاتی مانند پاک کننده لاک ناخن یا پاک کننده رنگ با استون روبرو شوند.

استون به طور طبیعی در محیط در درختان، گیاهان، گازهای آتشفشانی و آتش سوزی جنگل ها وجود دارد. مقدار کمی نیز در بدن وجود دارد. اما قرار گرفتن در معرض استون می تواند چشم، بینی یا پوست را تحریک کند. مصرف آن می تواند منجر به مسمومیت با استون شود.

استون چیست؟

استون یک مایع شفاف و بی رنگ است. استون یک حلال است. که می تواند سایر مواد مانند رنگ، لاک یا گریس را حل کرده یا تجزیه کند. به سرعت در هوا تبخیر می شود.

استون به طور طبیعی در درختان و سایر گیاهان و همچنین دود تنباکو ، اگزوز خودروها و محل دفن زباله وجود دارد. همچنین در بدن رخ می دهد. نام های دیگر استون عبارتند از:

 

  • دی متیل کتون
  • 2-پروپانون
  • پروپانون
  • بتا کتوپروپان

 

 

ساختار مولکولی استون

کاربردها:

شرکت ها از استون در مقادیر کم برای ایجاد محصولاتی که مواد دیگر را تجزیه یا حل می کنند ، استفاده می کنند ، مانند:

 

  • لاک ناخن
  • رنگ
  • مواد جلا دهنده

 

در صنعت، تولید کنندگان از این ماده شیمیایی، برای اهداف مختلف استفاده می کنند ، از جمله:

 

  • حذف چربی یا صمغ از منسوجات مانند پشم و ابریشم
  • ساخت لاک برای ماشین یا مبلمان
  • ساخت پلاستیک

 

 

 

کاربرد استون

استون در بدن:

در بدن انسان ، استون یک محصول جانبی طبیعی تجزیه چربی است.

بدن می تواند به روش های مختلف انرژی تولید کند. اولین مورد تبدیل مواد غذایی مانند کربوهیدرات ها به گلوکز است. بدن سپس انسولین ترشح می کند.که به سلول های بدن اجازه می دهد تا از گلوکز برای انرژی استفاده کنند یا مقداری از گلوکز را در چربی ، کبد و ماهیچه ها ذخیره کنند.

اما اگر فردی کربوهیدرات زیادی نمی خورد. بدن نمی تواند از گلوکز غذایی برای انرژی استفاده کند. در عوض ، آن را به گلوکز تبدیل می کند. که برای ذخیره انرژی ، از جمله درون چربی تبدیل شده و ذخیره می شود. اگر این اتفاق بیفتد ، کبد شروع به تجزیه ذخایر چربی می کند. در فرآیند انجام این کار ، بدن کتون ها را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کند. استون نوعی کتون است.

هنگامی که بدن شروع به تولید کتون های اضافی می کند ، این حالت به نام کتوز شناخته می شود.

قرار گرفتن در کتوز می تواند برای برخی افراد بی خطر یا حتی مفید باشد. به عنوان مثال ، رژیم کتوژنیک (کتو) عمداً حالت کتوز را القا می کند. شواهدی وجود دارد که می تواند تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش دهد و تحقیقات در مورد مزایای احتمالی برای سایر بیماریها در حال انجام است.

اما داشتن بیش از حد کتون ، به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت خطرناک است. سطوح بالای کتون ها می تواند با افزایش اسیدیته خون فرد مرتبط باشد. این ممکن است منجر به کتواسیدوز دیابتی (DKA) شود ، یک عارضه جدی که می تواند باعث کما یا مرگ دیابتی شود.

 

 

بازار جهانی :

 

 

 

بازار جهانی

 

 

بازار جهانی استون

بازار جهانی استون تا سال 2026

خرید :

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو تامین کننده مواد اولیه شیمیایی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره 88064800 تماس حاصل نمایید.

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.medicalnewstoday.com

        https://www.webmd.com

بالا