استعلام قیمت
نرخ ارز

افت بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن غرب آسیا

قیمت پلی اتیلن

 

به گزارش کانگورو به نقل از پتروتحلیل، قیمت‌های پلی‌اولفین غرب آسیا در میان ترکیبی از عوامل. از جمله تقاضای کاهشی از بخش مشتفات. نوسانات در هزینه‌های انرژی و مواد خام. افزایش موجودی انبارها، شرایط چالش برانگیز اقتصادی، و دورنمای میان‌مدت ناامیدکننده، برای چهارمین ماه متوالی در اوت افت کردند. قیمت پلی پروپیلن

بازارهای سعودی به کمترین میزان‌های خود در بیش از یک سال گذشته نزول کردند

تولیدکنندگان سعودی براساس ضعف بازارهای جهانی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن. و همچنین تقاضای مایوس‌کننده در میان معامله‌کنندگان بازار داخلی. تحت فشار ارائه تخفیفات بیشتر قرار گرفتند.

یکی از تولیدکنندگان بزرگ قیمت‌های جدید پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن. خود را به ترتیب 375 ریال در هر تن (100 دلار) و 300 تا 375 ریال در هر تن (80 تا 100 دلار) کاهش داد. یکی دیگر از تولیدکنندگان قیمت‌های خود را به میزان مشابه کاهش داد، که همین امر گستره کلی قیمتی را به کمترین میزان خود در بیش از یک سال گذشته رساند.

تقاضا به عنوان عاملی اصلی در بازارهای پلی‌اولفین صعودی باقی ماند. بگفته معامله‌کنندگان، همزمان با سطوح ناخوشایند، تخفیفات اخیر تعجب‌آور نبود. اگرچه نرخ تورم در عربستان سعودی کاهش یافت، به یکی از سریع‌ترین آن‌ها از اوت 2020 تبدیل شد. همزمان با این بادهای مخالف، پیش‌بینی اکثر معامله‌کنندگان تداوم این روند نزولی در ایام آتی می‌باشد، مگر اینکه تولیدکنندگان تولیدات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

افت چشم‌گیر قیمتی در احیای تقاضا در امارات متحده کارساز نبود

تولیدکنندگان سعودی همچنین قیمت‌های خود در امارات متحده را کاهش دادند. البته تقاضا در این کشور همزمان با فروش کمتر، راکد می‌باشد. قیمت‌های جدید اوت در مقایسه با سطوح اولیه ژوئیه 80 تا 150 دلار در هر تن برای پلی‌اتیلن و در حدود 200 دلار در هر تن برای پلی‌پروپیلن افت کردند.

یکی از تولیدکنندگان داخلی نیز قیمت‌های پلی‌پروپیلن اوت. خود را به میزان قابل توجه 240 تا 300 دلار در هر تن کاهش داد.

اگرچه، معامله‌کنندگان اماراتی امیدوار بودند که تخفیفات قیمتی بیشتری در روزهای آتی ارائه شود. یکی از تاجران، با اشاره به ژوئیه به عنوان یکی از بدترین ماه‌های گذشته، اظهار داشت: «ضعف تقاضا تا بخشی ناشی از فصل تابستان بوده، اما شدت آن در مقایسه با تابستان گذشته بسیار بیشتر است. ژوئیه در میان یکی از بدترین ماه‌هایی بود که ما تجربه کرده‌ایم. در نتیجه این رویه ضعیف، پیش‌بینی می‌کنیم فروشندگان تخفیفات بیشتری را در سطوح قراردادی ارائه دهند.» قیمت پلی پروپیلن

آیا بازارهای شرق مدیترانه شاهد سطوح قراردادی پایین‌تری خواهند بود؟

پیش‌بینی‌های بسیاری خبر از افت قیمتی در بازارهای شرق مدیترانه می‌داد. اگرچه تولیدکنندگان منطقه‌ای قیمت‌های ماهانه خود را در اردن و لبنان به ترتیب 100 تا 150 دلار در هر تن و 50 تا 100 دلار در هر تن کاهش دادند، اما به دلیل ضعف مداوم تقاضا و فعالیت‌ها، احتمالات خبر از افت بیش از پیش قیمت‌ها در منطقه می‌دهد.

یکی از تاجران در لبنان گفت: «دورنمای باقی سال ضعیف است. در صورتی که شاخص‌های بنیادین بازار تا میزان قابل توجهی بهبود نیابند، احتمالاً شاهد افت بیش از پیش قیمت‌ها در هفته‌های آتی باشیم.» تاجر اضافه کرد بی‌ثباتی حاد سیاسی و اقتصادی در کشور همچنان معاملات در اوت را تحت فشار خود قرار می‌دهد.

همچنین یکی از تاجران در ارادن اظهار داشت: «تقاضای نهایی علیرغم دور جدید افت قیمتی همچنان ناامیدکننده است. در نتیجه خریداران خریدهای خود را محدود کرده‌اند.»

بالا