استعلام قیمت
نرخ ارز

ایمنی مواد شیمیایی

مواد شیمیایی

 

حدود 84000 ماده شیمیایی در بازار وجود دارد و ما هر روز با بسیاری از آنها تماس می گیریم. اگر این مسئله برای نگرانی کافی نیست. واقعیت تکان دهنده این است که فقط حدود 1 درصد از مواد شیمیایی برای ایمنی مورد مطالعه قرار گرفته اند.

زنان به طور ویژه در معرض خطر هستند. زیرا عموماً بیشتر از مردان از محصولات مراقبت شخصی استفاده می کنند: 25 درصد از زنان روزانه از 15 محصول یا بیشتر از جمله کرم های آرایشی و ضد پیری استفاده می کنند. این محصولات به طور متوسط دارای 168 ماده شیمیایی است.

برای درک کامل این مسئله فقط کافی است روال صبح خود را در نظر بگیرید. شما هر روز صبح حداکثر از 9 محصول مراقبت شخصی استفاده می کنید: شامپو، خمیر دندان، صابون، دئودورانت، نرم کننده مو، بالم لب، کرم ضد آفتاب، لوسیون بدن و…

حدود 85 ماده شیمیایی مختلف بسیاری از مواد تشکیل دهنده این محصولات بی ضرر هستند. اما برخی از آنها سرطان زا هستند.

بسیاری از مردم در مورد مواد شیمیایی که مورد استفاده قرار می دهند، فکر نمی کنند، شاید فکر می کنند که دولت محصولات مراقبت شخصی را که بازار را سیل می کند، تنظیم می کند.

 قوانین فدرال که برای اطمینان از ایمنی محصول طراحی شده است بیش از 75 سال به روز نشده است. مواد شیمیایی جدید بدون آزمایش دائماً در قفسه های فروشگاه ظاهر می شوند.

بر اساس گفته های جین کی در Scientific American: “طبق قوانین فدرال، شرکت های لوازم آرایشی مجبور نیستند فرمول مواد شیمیایی را فاش کنند یا برای 2000 محصولی که هر سال به بازار عرضه می شود، تأیید بگیرند.” ” حذف یک لوازم آرایشی از فروش مستلزم نبرد در دادگاه فدرال است.”

وقت آن است که این قوانین بازنگری شود. هزاران ماده شیمیایی جدید در چند دهه گذشته وارد بازار شده است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مردم در معرض خطرات بهداشتی ناشی از محصولات مصرفی هستند.

فرمالدئید مثال خوبی برای مواد شیمیایی پر خطر است.

این ماده سرطان زا به عنوان نگهدارنده و یا مهار رشد میکروارگانیسم ها در طیف وسیعی از محصولات مراقبت شخصی از لوازم آرایشی، صابون، شامپوها و لوسیون ها گرفته تا خوشبوکننده ها، لاک های ناخن و ژل های مو استفاده می شود.

 همچنین می توان در محصولات چوبی فشرده، پارچه های پرس دائمی، پوشش و عایق محصولات کاغذی نیز استفاده می شود.

 به عنوان قارچ کش، میکروب کش، ضد عفونی کننده و نگهدارنده نیز مورد استفاده قرار می گیرد. عموم مردم همچنین در معرض فرمالدئید از طریق انتشار گازهای خروجی خودرو قرار می گیرند.

کارشناسان FDA بر این تلاشند که لایحه ای تصویب کنند که به دنبال محافظت از مصرف کنندگان در برابر سموم موجود در محصولات مراقبت شخصی باشد. این لایحه می تواند بر صنعت لوازم آرایشی نظارت می کند.

این لایحه از FDA می خواهد مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات مراقبت شخصی را بررسی کرده و راهنمایی روشنی در مورد ایمنی آن ها ارائه دهد. علاوه بر این، S.1014 به تأسیسات لوازم آرایشی نیاز دارد تا در FDA ثبت شود، صاحبان برندها باید هر سال بیانیه مواد تشکیل دهنده را ارائه دهند، FDA باید ایمنی مواد آرایشی را حداقل در هر پنج ماده در سال ارزیابی کند و به FDA دستور دهد.

مواد شیمیایی که تحت S.1014 مورد بررسی قرار می گیرند:

اولین مجموعه مواد شیمیایی که تحت S. 1014 مورد بررسی قرار می گیرند شامل موارد زیر هستند:

  1. دیازولیدینیل اوره (مورد استفاده در خوشبوکننده ، شامپو ، نرم کننده ، حمام حبابی و لوسیون)،
  2. سرب استات (به عنوان افزودنی رنگ در رنگ مو استفاده می شود)،
  3. متیلن گلیکول/فرمالدئید (مورد استفاده در درمان مو)،
  4. پروپیل پارابن (مورد استفاده در شامپو ، نرم کننده و لوسیون)،
  5. Quaternium-15 (مورد استفاده در شامپو ، کرم موبر ، کرم پوست و پاک کننده).

 

مواد پاک کننده

 

 با مطالعه و بررسی بازار مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات مراقبت، بهتر است تا زمانی که قانون گذاران آمریکایی در حال بررسی و تصویب این لوایح هستند، ما بهتر است نسخه لین گلدمن، رئیس دانشکده بهداشت عمومی موسسه میلکن دانشگاه جورج واشنگتن را در نظر بگیریم: “جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ناایمن بسیار عاقلانه تر و ارزان تر است.”

 

 

 

منبع: https://www.ecowatch.com

گردآورنده: مهناز معصومی راد

 

 

بالا