استعلام قیمت
نرخ ارز

سدیم تری پلی فسفات( کاربردها و بازار جهانی)

سدیم تری پلی فسفات

 

در مورد مواد شیمیایی بیشتر بدانید. در ادامه مقالات تخصصی انواع مواد شیمیایی، این بار به سراغ ماده تری سدیم پلی فسفات رفته ایم. ماده ای که کاربرد غذایی زیادی دارد….

با ما همراه باشید تا از بازار جهانی این ماده شیمیایی بیشتر بدانید.

سدیم تری پلی فسفات چیست؟

تری پلی فسفات سدیم یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی Na5P3O10 .و نمک سدیم پلی فسفات پنتا آنیون است. به عنوان جزئی از طیف گسترده ای از محصولات خانگی و صنعتی، به ویژه مواد شوینده استفاده می شود.

 

 

سدیم تری پلی فسفات

روش تولید سدیم تری پلی فسفات:

این ماده در آزمایشگاه های شیمیایی. با اختلاط دی سدیم فسفات و مونوسدیم فسفات تولید می شود.

 

 

تولید سدیم تری پلی فسفات

 

کاربردها:

یک پاک کننده قوی:

تری پلی فسفات سدیم در انواع محصولات پاک کننده استفاده می شود. توانایی مواد مختلف موجود در مواد شوینده را برای نفوذ عمیق تر به الیاف لباس (و همچنین سایر سطوح و موادی که باید تمیز شوند) را بهبود می بخشد. و به ایجاد کف و حباب کردن کمک می کند. بنابراین، اکثر کارخانه های شیمیایی که تری پلی فسفات سدیم تولید می کنند، “شوینده ها” را به عنوان منطقه اصلی استفاده برای این ماده شیمیایی ذکر می کنند.

افزودنی مواد غذایی:

STPP همچنین ظاهری تازه به گوشت و غذاهای دریایی می دهد. و در عین حال سرعت فساد را کاهش می دهد. این ماده شیمیایی به حفظ رنگ طبیعی گوشت و ماهی کمک می کند. و بافت آنها را بهبود می بخشد. این امر با بهبود ظرفیت نگهداری آب محصولات حیوانی و در نتیجه کاهش سرعت خشک شدن آنها انجام می شود.

عامل دباغی برای چرم:

STPP به عنوان یک عامل برنزه کننده چرم ذکر شده است. جالب توجه است که این ماده شیمیایی به عنوان یک عامل مقاومت. در برابر آلودگی روغن در تولید کاغذ نیز استفاده می شود. بنابراین، هم می تواند به تولیدکنندگان کمک کند. که رنگ مناسب را روی یک رسانه اعمال کنند و هم رنگ ناخواسته را دور نگه دارند.

کاربردهای آشپزی:

STPP به عنوان نگهدارنده برای طیور، گوشت و غذاهای دریایی استفاده می شود. همچنین همراه با سایر پلی فسفات های سدیم. به عنوان امولسیفایر به پنیرهای فرآوری شده اضافه می شود. پلی فسفات ها زنجیره هایی از فسفر و اکسیژن با بار منفی هستند. که مولکول های آب را جذب می کنند. وقتی به پنیر اضافه می‌شود، کلسیم را از ماتریکس کازئین خارج می‌کند. و همچنین خود را به کازئین متصل می‌کند. و در عین حال رطوبت را با خود می‌آورد. اثر این است که پلی فسفات ها ماتریکس پروتئین را شل می کنند. و به امولسیون نگه داشتن مخلوط کمک می کنند. و از ذوب شدن یکنواخت اطمینان می دهند. این امر در مورد استفاده‌های دیگر مانند گوشت‌های اجباری صدق می‌کند: STPP به جلوگیری از چرب شدن و از هم پاشیدن مرغ، ماهی یا گوشت در حین گرم کردن کمک می‌کند.

کاربردهای دیگر:

سایر کاربردهای این ماده شیمیایی عبارتند از:

  • پالایش نفت،
  • متالورژی،
  • کاربردهای معدن و تصفیه آب.
  • آخرین کاربرد به دلیل توانایی بافر pH آن امکان پذیر است. به این معنی که می تواند آب اسیدی را با خنثی کردن اسیدیته آن “نرم” کند. این کیفیت یکی از دلایل اضافه شدن آن به مواد شوینده است.

 

 

کاربردهای سدیم تری پلی فسفات

 

بازار جهانی:

 

 

 

 

بازار جهانی

 

 

 

 

بازار

 

 

 

خرید:

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو،تامین کننده مواد اولیه شیمیایی می باشد. جهت خرید سدیم تری پلی فسفات با شماره 88064800 تماس حاصل نمائید. کارشناسان ما آماده ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان می باشند.

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منابع: https://sciencing.com

        https://www.chefsteps.com

      https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov

 

بالا