استعلام قیمت
نرخ ارز

مونو اتانول آمین (کاربردها و بازار جهانی)

مونو اتانول آمین

مونو اتانول امین یکی دیگر از مواد اولیه شیمیایی است که در صنایع مختلف استفاده می شود.

امروز می خواهیم بیشتر درمورد این ماده شیمیایی، کاربردها و بازار جهانی آن بدانیم.

با ما همراه باشید…

 مونو اتانول آمین چیست؟

مونو اتانول آمین (MEA یا ETA) یک ترکیب شیمیایی آلی مایع بی رنگ، چسبناک. با بوی نامطبوع شبیه آمونیاک و فرمول شیمیایی C2H7NO می باشد.  که به نام اتانول آمین نیز شناخته می شود. کاربرد اصلی آن برای مواد اولیه در تولید شوینده ها، امولسیفایرها، پولیش ها، داروها، بازدارنده های خوردگی و واسطه های شیمیایی است.

مونو اتانول امین

کاربردها:

  • محصولات مراقبت شخصی:

اتانول آمین هایی مانند MEA به عنوان عوامل پاک کننده یا سورفکتانت ها. در محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی کار می کنند. در این نوع محصولات، اتانول آمین ها با حل کردن چربی و ترکیب سایر مواد مهم به از بین بردن کثیفی و چربی روی پوست کمک می کنند. از آن جایی که اتانول آمین ها بوی قوی نمی دهند. معمولاً در محصولاتی مانند رنگ مو هستند. اتانول آمین هایی مانند MEA به تنظیم pH محصول کمک می کند. تا در صورت نگهداری در یک ظرف، از تخریب آن جلوگیری کند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

  • محصولات پاک کننده:

اتانول آمین هایی مانند MEA ترکیبات رایج در محصولات تمیز کننده .مانند پاک کننده های کف و کاشی و همچنین شوینده های لباسشویی هستند. به عنوان سورفکتانت در این محصولات، اتانول آمین ها به از بین بردن کثیفی، چربی و لکه کمک می کنند.

  • کاربردهای صنعتی:

MEA به عنوان یک عامل نرم کننده عمل می کند. تا به انعطاف پذیر و نرم شدن پلاستیک کمک کند. کارخانه های تولید مواد شیمیایی از MEA برای حذف دی اکسید کربن از گاز آمونیاک در تولید آمونیاک مصنوعی استفاده می کنند.

مونو اتانول امین

بازار جهانی:

 

 

مونو اتانول آمین

 

 

 

 

مونو اتانول امین

 

 

خرید :

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو، تامین کننده مواد اولیه شیمیایی می باشد. جهت ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره با شماره 88064800 تماس حاصل نمائید. کارشناسان ما آماده ثبت سفارشات شما می باشند .  مونو اتانول امین

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.chemicalsafetyfacts.org

         https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov

بالا