استعلام قیمت
نرخ ارز

بازار متانول اروپا در فوریه مورد ارزیابی قرار گرفت

قیمت متانول

تعدادی از فعالان بازار متانول در اروپا، در ماه فوریه، احتمالات قیمت قرارداد را ارزیابی کردند.

قیمت متانول اروپا، در حال حاضر به صورت سه ماهه توافق می شود. اروپا تنها منطقه ای است که چنین سیستمی را حفظ می کند . ایالات متحده و آسیا و اقیانوسیه از قیمت قرارداد ماهانه استفاده می کنند.

قراردادهای متانول اروپایی برای سه ماهه اول سال .2022 با قیمت 495 یورو در هر تن (551 دلار در هر تن) در پایان دسامبر توافق شد. از آن زمان، تقاضای قوی از بخش ترکیب بنزین منجر به افزایش قیمت متانول. بارج تا 405 یورو در تن در این هفته شده است. که نسبت به سطح حدود 370 یورو در تن در پایان سال 2021 افزایش یافته است. قرارداد سه ماهه  قیمت متانول می تواند .به طور قابل توجهی از قیمت های لحظه ای منحرف شود .

در حالی که هیچ توافقی درباره قیمت قرارداد برای ماه فوریه شنیده نشده است. چندین شرکت کننده بازار. در هر دو طرف مصرف کننده و فروشنده نظرات خود را در مورد محدوده قیمت برای چنین قراردادی. بر اساس تحویل همان قیمت قرارداد سه ماهه. قبل از هر گونه تخفیف خصوصی به اشتراک گذاشتند. قیمت متانول

چندین شرکت کننده در بازار متانول اروپا. چه در سمت فروشنده و چه در سمت مصرف کننده، اکنون شروع به بررسی پتانسیل عناصر قیمت ماهانه در قرارداد کرده اند.

 یک قرارداد سه ماهه می تواند عنصری از ثبات را به ارمغان بیاورد. اما به این معنی است که ارزشی که قبل از یک فصل توافق شده است. را نمی توان برای هر تحولات بازار برای سه ماه تعدیل کرد. همان طور که بحران مالی در سال 2008 و همه‌گیری کووید-19 نشان داد. در آن زمان ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد. 

 

 

قیمت نفت

 

 

 

سایر صنایع پتروشیمی مانند الفین ها قبلاً از قیمت قراردادی سه ماهه به ماهانه حرکت می کردند. آروماتیک در سال 2002 به قیمت ماهانه تغییر یافت.

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.argusmedia.com

بالا