استعلام قیمت
نرخ ارز

تولید پلاستیک های گیاهی و زیست تخریب پذیر

پلاستیک های زیست تخریب پذیر

 

با توجه به اینکه کمتر از 10 درصد از پلاستیک های مصنوعی بازیافت می شوند. مواد غیرقابل تجزیه زیستی مشتق شده از نفت به تجمع در سراسر سیاره ادامه می دهند. و بخش هایی از زمین و کف اقیانوس ها را می پوشانند.

 میکروپلاستیک ها در ارتفاع 29000 فوتی از سطح دریا در قله اورست و 36000 فوتی زیر آن در اعماق سنگر ماریانا یافت شده اند.

برخی از باکتری ها در صورت محرومیت از مواد مغذی یا تحت فشار قرار گرفتن، پلاستیک های زیست تخریب پذیر تولید می کنند. و آنها را به عنوان بخشی از راه حلی برای بحران آلودگی پلاستیکی قرار می دهند.

هزینه تغذیه و نگهداری این میکروب‌ها؛ تلاش‌ها برای افزایش تولید پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر را مختل کرده است. بنابراین محققان به مهندسی میکروب‌هایی پرداخته‌اند که پلاستیک‌های زیستی – به‌ویژه پلی-۳-هیدروکسی بوتیرات یا PHB- را سریع‌تر، کارآمدتر و از مواد اولیه تجدیدپذیر تولید می‌کنند.

به گفته محققان، به عنوان نقطه شروع برای این سطوح، لیگنین در نهایت ممکن است تولید پایدار PHB را در مقیاس تجاری بادوام و از نظر اقتصادی امکان پذیر کند. استراتژی‌های مشتق شده از رویکرد ترکیبی مشاهده تجربی و مدل‌سازی متمرکز بر متابولیسم این تیم همچنین می‌توانند. به سمت سایر باکتری‌های مشابه هدایت شوند. و به طور بالقوه نامزدهای بیشتری را برای تولید سبز پلاستیک‌های سبزتر معرفی کنند.

 

زیست تخریب پذیر

 

 

طبق یک مطالعه جدید توسط یک دانشمند تحقیقاتی AgriLife تگزاس، پلاستیک های زیست تخریب پذیر که از مواد بیولوژیکی به جای نفت ساخته می شوند . می توانند به روشی مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست از محصولات جانبی کاه ذرت، علف ها و تولیدات کشاورزی کهور ایجاد شوند.

جاشوا یوان، دانشمند تحقیقاتی AgriLife، استاد و رئیس بخش زیست شناسی مصنوعی و محصولات تجدیدپذیر. در کالج کشاورزی و علوم زیستی دانشگاه تگزاس گفت: “این رویکرد جدید شامل یک فرآیند پیش شرطی “پلاگین”. یک تنظیم ساده برای پالایشگاه های سوخت زیستی است.”

این پروژه 2.4 میلیون دلاری توسط دفتر فناوری های انرژی زیستی. انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی وزارت انرژی ایالات متحده تامین می شود.

محققان در حال ارائه درخواست های مرحله بعدی برای بودجه اضافی پروژه هستند.

اقتصاد زیستی می تواند. در حدود 285000 شغل را پشتیبانی کند. همین طور می تواند. سالانه 48 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

“نوآوری کلید دستیابی به رشد و استفاده گسترده تر از پلاستیک های زیست تخریب پذیر است.”

یوان همچنین خاطر نشان کرد: ” ما سالانه بیش از 300 میلیون تن پلاستیک تولید می کنیم. جایگزینی آن ها با پلاستیک های زیست تخریب پذیر بسیار مهم است. این کار راهی برای تولید پلاستیک های زیستی از ضایعات کشاورزی معمولی مانند [از تولید] ذرت و سایر علف ها و چوب فراهم می کند.”

یوان گفت که محصولات جانبی کشاورزی مانند کلش ذرت. و سایر علف ها منابع خوراک جایگزین برای گیاهان سوخت زیستی هستند. این ها جریان های. درآمدی جدید بالقوه ای را برای کشاورزان و همچنین بخش حمل و نقل ایجاد می کند. که خوراک برداشت شده و محصولات جانبی را به عملیات پالایشگاه منتقل می کند.

یوان گفت: «ما نشان داده‌ایم که پلاستیک‌های زیستی از پالایشگاه‌های زیستی لیگنوسلولزی می‌توانند از نظر اقتصادی مفیدتر باشند. که راه‌های جدیدی را برای استفاده از زباله‌های کشاورزی برای تولید پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر باز می‌کند. این کشف تغییرات آب و هوایی جهانی را از طریق جایگزینی سوخت های فسیلی و پلاستیک های تجزیه ناپذیر با پلاستیک های تجدیدپذیر و زیست تخریب پذیر کاهش می دهد.

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://phys.org

بالا