استعلام قیمت
نرخ ارز

درباره حلال های پلیمری بیشتر بدانید

حلال های پلیمری

در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از حلال های پلیمری بپردازیم.

با ما همراه باشید…

انواع حلال‌ها پلاستیک

۱- کلر

برای اولین بار بود که در سال ۱۷۷۴ گاز کلر توسط کارل شیله کشف شد. دانشمندان در ابتدا فکر می‌کردند که کلر حاوی مقدار بالایی اکسیژن است. اما بعدها دریافتند که کلر خود نوعی عنصر بوده است. کلر با عدد اتمی ۱۷ و نماد  Cl به عنوان یک اکسیدکننده قوی شناخته می‌شود و گاز بسیار سنگینی است، به طوری که استنشاق آن می‌تواند منجر به خفگی شود. با وجود اینکه کلر یک گاز سمی بوده اما در بخش‌های مختلف صنعتی و خوراکی نیز استفاده می‎شود.

۲- اسید استیک 

ممکن است نام اسید استیک (acetic acid) در ابتدا برایتان آشنا باشد، از این ماده شیمیایی در صنایع بسیاری استفاده می‌شود. به طوری که ممکن است اکنون در خانه انواع مختلف اسید استیک در دسترستان باشد. و یا در محل کار از آن استفاده کنید اما تا به حال متوجه آن نشده باشید.
امروزه اسید استیک با فرمول ساختاری C۲-H۴-O۲ را با نام‌های دیگری چون اسید متانوئیک، اسید متان کربوکسیلیک می‌شناسند. این ماده با وجود اینکه در دسته بندی اسیدها قرار گرفته قدرت و توان بسیار ضعیف و بوی تند و تیزی دارد. اسید استیکی که با آب ترکیب شده شدت اسیدی کمتر و توانایی ترکیب و حل شدن با اتانول، استون، دي اتيل اتر، گليسرول و بنزن را خواهد داشت.

از اسید استیک در بخش‌های مختلف کشاورزی، پزشکی، تصفیه آب، داروسازی و… استفاده می‌کنند. حلال های پلیمری

 

حلال پلیمری

 

3- ایزوپروپیل ایزوسیانات

ایزوپروپیل استات در مواد آلی حلالیت قابل ملاحظه ای دارد. به عمین دلیل به عنوان یک حلال برای سلولز، پلاستیک، روغن و چربی استفاده می‌شود.
ایزوپروپیل استات در نوشیدنی های الکلی یافت می‌شود. این ماده از میوه هایی همچون خربزه، سیب، موز، سیاه دانه و روغن انگور استخراج می‌شود همچنین یکی از عناصر طعم دهنده است که در پنیر چدار، سویا، آبجو، شراب قرمز و شراب سفید هم وجود دارد.
این ماده در دما و فشار معمولی پایدار بوده و با هیدروکسید های فلز قلیایی مانند هیدروکسید سدیم، اسید نیتریک و اکسید کننده های قوی ناسازگار است.

بالا