استعلام قیمت
نرخ ارز

ده ماده شیمیایی عجیب و غریب

ده ماده شیمیایی عجیب و غریب

 

در این مقاله به بررسی ده ماده شیمیایی عجیب و غریب می پردازیم.

علی رغم جامد بودن چگالی این ماده 1.5 برابر هوا است. مواد شیمیایی

 

فلزات حافظه دار

نایتیونل یک آلیاژ تیتانیم و نیکل است که فرم اصلی خود را همواره به یاد می آورد. حرارت دادن نایتیونل پس از خم شدن، آن را به حالت اولیه بر می گرداند.

 

چوب های برنامه پذیر

محققان دانشگاه ماساچوست، موفق شده اند لمینت های چوبی بسازند که هنگامی که خیس هستند شکل های مشخصی به خود بگیرند.   مواد شیمیایی

 

 

یخ داغ

سدیم استات در حالت کریستالی با یخ  تفاوت ظاهری ندارد. هنگامی که این مایع در حالت مایع لمس شود، جامد می شود. این ماده در هنگام لمس داغ است.

 

هیدروژل

این ماده کاربرد های گسترده ای از جمله نگه داشتن رطوبت در خاک دارد. ویژگی بارز این ماده قابلیت تغییر سایز با درجه حرارت است.  

 

 

مواد خود ترمیم شونده

این  مواد در حال حاضر در کاور های تلفن های هوشمند، مواد ساختمانی و  پزشکی استفاده می شود. این مواد میکروکپسول هایی دارند که هنگام آسیب فعال می شوند. محتویات داخل کپسول ترک ها را پر می کند.

 

 

پلوتینیوم

این ماده در راکتور های هسته ای کاربرد دارد. این ماده هنگام تماس با هوا کدر می شود. این ماده یک فلز بسیار خطرناک است و نکات حافظتی برای هندل کردن آن نیاز است.

 

 

آئروژل

آئروژل بر پایه گرافن توسعه یافته است. این ماده خواص منحصر به فردی دارد. این ماده شفاف و مقاوم به شعله است، چگالی این ماده 500 برابر، کم تر از آب است. نکته ی جالب این است که علیرغم جامد بودن چگالی این ماده  1.5 برابر هوا است. این ماده قیمت بسیار بالایی دارد، اما در آینده جایگاه مناسبی خواهد یافت.

 

 

سزیم

این ماده نقطه ذوب بسیار کمی دارد، و حتی اگر یک شیشه کوچک از آن را در دست بگیرید ذوب می شود. هنگامی که این ماده رها شود به کریستال های زیبایی تبدیل می شود. این ماده در ساعت های اتمی که از گرانبها ترین ساعت های موجود در جهان هستند، کاربرد دارد.

 

 

بتونه مغناطیسی

بتونه های مغناطیسی مانند موادی هستند که بچه ها یا نوه های شما با آن بازی می کنند، تنها تفاوت آن این است که با آهنربا های فراوانی پر شده اند که هنگام تماس با آهنربا خاصیت مگنتیک می یابند.

 

 

 گرافن

گرافن یک لایه نازک از کربن خالص است که پتانسیل تغییر جهان را دارد. این ماده هدایت الکتریکی بهتری از مس دارد و 200 برابر مستحکم تر از فولاد است؛ در حالی که 6 مرتبه از آن سبک تر است. این ماده تنها 2 درصد از نوری که به آن می تابد را جذب می کند.   ماده شیمیایی

 

 

 

 

منبع: ba-bamail

 

دیدگاه ها (5)
“ده ماده شیمیایی عجیب و غریب”
  1. check my blog گفت:

    575261 881836Valuable info. Fortunate me I discovered your internet website by chance, and Im surprised why this twist of fate didnt happened earlier! I bookmarked it. 546141

  2. situs toto 2024 گفت:

    938260 138623Straight to the point and effectively written! Why cant everybody else be like this? 119913

  3. 786680 162722Sweet internet internet site , super style , really clean and utilize genial . 549584

  4. 6770 671209Id always want to be update on new weblog posts on this internet website , bookmarked ! . 218042

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا