استعلام قیمت
نرخ ارز

دورنمای کلی سه ماهه اول پلی‌اتیلن چین و جنوب شرق آسیا

پلی اتیلن چین

 

به گزارش کانگورو به نقل از پتروتحلیل، بازارهای پلی‌اتیلن وارداتی چین و جنوب شرق آسیا. در ماه‌های آخر 2022 تحت حمایت محدودیت دسترسی‌پذیری وارداتی و کاهش مداوم عرضه. بهبود محتاطانه‌ای را از کمترین میزان‌های خود در 2 سال گذشته به ثبت رساندند. خروج از سیاست کووید صفر، جو بازار را به طور مضاعفی تقویت کرد. و در روزهای پایانی سال منتج به تجدید ذخایر خریداران شد. پلی اتیلن چین

با این وجود، اوج‌گیری سریع ابتلا در چین این سوال را مطرح کرده که آیا روند فعلی تداوم خواهد داشت. و همین امر خریداران را از فعالیت بازداشته است.

یکی از تبدیل‌کنندگان واقع در ویتنام توضیح داد: «تداوم تردیدها بر سر مبارزه چین با کووید می‌تواند قیمت‌ها را پایین بیاورد. در زمان خرید محموله‌های جدید باید بسیار محتاط باشیم. زیرا ما همچنان با افت سفارشات صادراتی کالاهای نهایی. از مشتریان غربی خود همزمان با کندی اقتصاد مواجه هستیم.»

شرحی مختصر از سال 2022: روند پلی‌اتیلن در اکثر مواقع سال نزولی بود

2022 سالی چالش‌برانگیز برای بازارهای پلی‌اتیلن آسیا بود. زیرا در صورتی که بهبود کوتاه‌مدت در سپتامبر را در نظر نگیریم. قیمت‌ها برای هشت ماه متوالی از مارس تا نوامبر روندی نزولی داشتند.

داده‌های میانگین قیمتی نشان می‌دهد که، قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک. پلی‌اتیلن سبک خطی و فیلم پلی‌اتیلن سنگین در ماه مارس به ترتیب با 1560 دلار، 1330 دلار و 1260 دلار در هر تن. به بیشترین میزان‌های خود در سال 2022 رسیدند. این سه تا آخرین دوره بهبود خود در ماه دسامبر، به ترتیب 37 درصد. 32 درصد و 30 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

ضعیف‌ترین میانگین قیمتی هفتگی سال در اواسط نوامبر با 985 دلار برای فیلم پلی‌اتیلن سبک. 905 دلار برای فیلم پلی‌اتیلن سبک خطی و 890 دلار برای فیلم پلی‌اتیلن سنگین به ثبت رسید.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که قیمت‌های پلی‌اتیلن جنوب شرق آسیا (سی‌آی‌اف) در ماه مارس با میزان 1765 دلار برای فیلم پلی‌اتیلن سبک. 1440 دلار برای فیلم پلی‌اتیلن سبک خطی و 1425 دلار برای فیلم پلی‌اتیلن سنگین. به بیشترین میزان‌های خود در سال 2022 رسیدند. تا دسامبر 2022 بازار پلی‌اتیلن سبک. 41 درصد، و بازارهای پلی‌اتیلن سبک خطی و فیلم پلی‌اتیلن سنگین 34 درصد از ارزش خود را از دست داده بودند.

آیا روند بهبود دسامبر تداوم خواهد داشت؟

بازارهای پلی‌اتیلن آسیا پس از این که در اوایل دسامبر از کمترین میزان‌های خود در دو سال گذشته بهبود یافتند. تا کنون توانسته‌اند سطوح بالای خود را حفظ کنند. محدودیت عرضه وارداتی و داخلی، موضع صعودی فروشندگان و میل خریداران را پیش از ایام تعطیلات تقویت کرد.

اگرچه، خوش‌بینی که در نتیجه خروج چین از سیاست کووید صفر شکل گرفت. کوتاه‌مدت بود، زیرا در پی این چرخش موج جدیدی از ابتلا در سراسر کشور صورت گرفته است.

در شرایط فعلی نگرانی‌ها همزمان با شیوع سریع ویروس در میان نزدیکی تعطیلات سال نوی قمری. روز به روز در حال افزایش است. بر اساس گزارش‌ها. اوج‌گیری موارد ابتلا در هفته‌های گذشته منجر به کاهش نیروی کار در بسیاری از شرکت‌ها شده است. پلی اتیلن چین

به عبارت دیگر، چشم‌انداز پلی‌اتیلن ژانویه تحت سلطه موج جدیدی از کووید. در سراسر شهرهای بزرگ چین و بی‌ثباتی شدید همراه با آن می‌باشد. با وجود این که دولت برای تقویت هزینه‌کرد مصرف‌کننده در جهت کمک به احیای اقتصاد قدم برداشته است. سطح فعالیت بازار عمدتاً بر میزان نحوه مدیریت موج جدید کووید توسط چین بستگی خواهد داشت.

در صورتی که شیوع مهارناپذیری صورت گیرد. عملیات شرکت‌های محصولات نهایی و واحدهای پلی‌اتیلن مختل خواهد شد، و همین امر به رکودی طولانی‌مدت. در سراسر بازارهای پلیمر آسیا منتج می‌شود.

بهبود باثبات تقاضا برای سه ماهه اول نامحتمل است  پلی اتیلن چین

از آنجایی که تورم و اوج‌گیری نرخ بهره مصرف را در سراسر جهان کاهش خواهند داد. معامله‌کنندگان در چین و جنوب شرق آسیا، امیدی به بهبود معنادار تقاضای صادراتی برای محصولات نهایی همزمان با چشم‌انداز اقتصادی تیره و تار سال 2023 ندارند.

بسته‌های حمایتی چین برای تقویت هزینه‌کرد مصرف‌کننده از منظر تقاضای داخلی سرنوشت‌ساز خواهند بود. اما مجدداً، به سرعت خروج کشور از شرایط اضطراری کرونا وابسته است. بگفته مقامات، چین احتمالاً راه زیادی تا بازگشت به شرایط عادی پیش از پاندمی دارد.

از سوی دیگر، از آنجایی که تولیدکنندگان پلی‌اتیلن به احتمال بالا در سه ماهه اول و دوم به تولید با نرخ بهره‌برداری پایین ادامه خواهند داد. تا تاثیر آغاز به کار واحدهای جدید در چین و موضع ضعیف تقاضا در سراسر بازارهای آسیا را خنثی کنند. کاهش عرضه از افت شدید قیمت‌ها جلوگیری خواهد کرد. پلی اتیلن چین

بالا