استعلام قیمت
نرخ ارز

دو اتیل هگزیل اکریلات (کاربردها و بازار جهانی)

2 اتیل هگزیل اکریلات

 

در ادامه مقالات تخصصی ، امروز به سراغ ماده شیمیایی دو اتیل هگزیل اکریلات رفته ایم.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با کاربردها و بازار جهانی این ماده بیشتر آشنا شوید…

دو اتیل هگزیل اکریلات چیست؟

2-Ethylhexyl Acrylate (2-EHA) یک بلوک ساختمانی بسیار متنوع است. که به آسانی با انواع مختلفی از مونومرهای اکریلیک و وینیل دیگر کوپلیمریزه می شو.د تا خواص کوپلیمر با وزن مولکولی بالا را برای طیف متنوعی از کاربردهای غیر سفت و سخت بسازد.

2-EHA به عنوان یک ترکیب کننده آلکیل آکریلات بالاتر ، دمای انتقال شیشه ای را که بسیار پایین تر از دمای اتاق است (هموپلیمر Tg-65 درجه سانتی گراد) ، انعطاف پذیری و کشش ، و طبیعتا آبگریز است. ویژگی های منحصر به فرد که به ترکیبات کوپلیمر کمک می کند. شامل انعطاف پذیری در دمای پایین ، مقاومت در برابر آب ، ویژگی های خوب هوازدگی و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش (نور خورشید) است.

 کاربردهای اولیه ای که از این ویژگی ها استفاده می کنند. شامل چسب های متعدد ، به ویژه چسب های حساس به فشار (PSA) ، رنگ و روکش ، چسب و درزگیر ، روکش پارچه و کاغذ و جوهر چاپ است.

از آنجا که 2-EHA به وضوح ، استحکام ، مقاومت در برابر نور و آب و هوا و مقاومت شیمیایی کمک می کند ، تولید کنندگان می توانند از کوپلیمرهای اکریلیک حاوی 2-EHA در فرمولاسیون رنگ و روکش داخلی و خارجی ، و سایر محصولات مرتبط استفاده کنند.

زمینه های جدید کاربردهای فنی 2-EHA در هموپلیمر ، پلی (2-اتیل هگزیل اکریلات) است که به عنوان یک ماده پلاستیسایزر برای پوشش های سطحی ، فیلم ، روکش و چسب ها و نوارهای حساس به فشار استفاده می شود. به عنوان نرم کننده ای که در PSA ها گنجانده شده است ، باعث افزایش استحکام لایه برداری ، چسبندگی و در عین حال می تواند قابلیت جابجایی را بهبود بخشد. 2-EHA در کوپلیمرهای فوق جاذب برای تولید تورم سریع و هیدروژل های بسیار متخلخل برای پوشک و محصولات بهداشتی استفاده می شود.

رشد رنگ و روکش ، چسب و سیلانت ، جوهر چاپ و پلیمرهای فوق جاذب بازار جهانی 2-EHA را به پیش می برد.

 

 

ساختار مولکولی دو اتیل هگزیل اکریلات

 

ویژگی های 2-EHA به عنوان یک ترکیب کننده عبارتند از:

  • Tg -65 ° C پایین و انعطاف پذیری دمای پایین،
  • طراحی نرمی و چسبندگی در کوپلیمرها را تسهیل می کند،
  • ویژگی های کوپلیمریزاسیون عالی،
  • درهم تنیدگی زنجیره جانبی C8 درهم تنیدگی درشت مولکولی را تسهیل می کند (Me)،
  • بهبود مقاومت در برابر آب و هوازدگی ؛ مناسب برای برنامه های خارجی،
  • درجه پایین سمیت،
  • در دسترس بودن و اقتصاد کالا.

تنوع 2-EHA:

2-اتیل هگزیل اکریلات یک مونومر کلیدی در طیف گسترده ای از ترکیبات کوپلیمر است. تکنیک های پلیمریزاسیون رادیکال آزاد تبدیل مونومر بالا و وزن مولکولی ماکرومولکول بسیار بالا (> 200،000) را فراهم می کند. سهولت استفاده و پلیمریزاسیون 2-EHA اجازه استفاده در امولسیون ، حلال ، سوسپانسیون و پلیمریزاسیون فله را می دهد.

به طور کلی استرهای آکریلات ، که شامل 2-EHA ، BA ، MMA و GAA هستند ، نمایانگر خانواده ای متنوع از اجزای سازنده برای هزاران ترکیب کوپلیمر هستند. کوپلیمریزاسیون می تواند منجر به خواص خوب طراحی شده در طیف وسیعی از برنامه های کاربردی نهایی شود. مونومر استایرن و مونومرهای اکریلیک زنجیره ای کوتاه مانند متیل متاکریلات پلیمرهای سخت تر و شکننده تری با ویژگی های انسجام و استحکام بالا تولید می کنند. مونومرهای زنجیره ای بلند مانند 2-EHA و BA پلیمرهای نرم ، منعطف و چسبناک با ویژگی های استحکام کمتر را فعال می کنند.

با مدیریت نسبت های کامونومر و دمای انتقال شیشه ، شیمی دان می تواند سختی و نرمی ، چسبندگی و مقاومت در برابر بلوک ، خواص چسبندگی و انسجام ، انعطاف پذیری در دمای پایین ، استحکام و دوام و سایر خواص کلیدی را برای تسهیل اهداف استفاده نهایی متعادل کند. مونومرهای کاربردی مانند دیاستون آکریل آمید ، (مت) اکریلیک اسید ، گلیسیدیل آکریلات و مالئیک انیدرید را می توان به عنوان عوامل اتصال عرضی و/یا شتاب دهنده های درمان ترکیب کرد. مونومرهایی مانند اکریلونیتریل و (مت) آکریل آمید می توانند مقاومت حلال و روغن را بهبود بخشند.

 کاربردهای دو اتیل هگزیل اکریلات:

در این بخش به دو کاربرد مهم دو اتیل هگزیل اکریلات می پردازیم:

چسب های حساس به فشار (PSA) بر اساس 2-EHA:

شیمیدانان با استفاده از مونومرهای در دسترس مانند 2-EHA ، طراحی منطقی PSA ها را تسهیل می کنند. که خواص منحصر به فردی در ترکیبات کوپلیمرهای چسبنده دارند. چالش در طراحی PSA این است. که خواصی مانند چسبندگی و انسجام ، چسبندگی ، برش و استحکام لایه برداری. عملکرد در دمای بالا و پایین ، سختی و نرمی ، قابلیت جابجایی و دوام را متعادل سازد.

کاربردهای رنگ و پوشش 2-EHA:

کوپلیمرهای 2-EHA هنگامی که در فرمولاسیون رنگ و پوشش استفاده می شوند.

  • مقاومت خوبی در برابر آب،
  • انعطاف پذیری در دمای پایین ،
  • دوام و مقاومت در برابر هوای خوب و نور خورشید از خود نشان می دهند.

پوشش های مبتنی بر اکریلیک را می توان در فرمول های تمام آکریلی طبقه بندی کرد. که در آنها بلوک های ساختمانی منحصراً از نوع استرهای اکریلیک و متاکریلیک هستند. فرمول های استایرن-اکریلیک ، که حاوی استایرن نیز هستند. و فرمولاسیون وینیل-اکریلیک که همچنین حاوی مونومر وینیل استات (VAM) است.

 

 

کاربردهای دو اتیل هگزیل اکریلات

سایر کاربردها:

استفاده های نهایی اضافی برای کوپلیمرهای 2-EHA شامل :

  • جوهر چاپ ،
  • پارچه های نبافته ،
  • روکش های منسوجات و کاغذ ،
  • روکش چرم ،
  • درزگیرها ،
  • در افزودنی ها به عنوان مثال در روغن ها و سوخت های روان کننده است.

 

کاریرد

 

بازار جهانی:

بازار جهانی این ماده شیمیایی را از سال 2019 تا سال 2027 در زیر بررسی می کنیم.

 

 

بازار جهانی

 

 

 

 

دو اتیل هگزیل اکریلات

 

 

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو، تامین کننده و وارد کننده مواد اولیه شیمیایی و پلیمری می باشد. جهت خرید دو اتیل هگزیل اکریلات با شماره 88064800 تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند.

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.gantrade.com

 

بالا