استعلام قیمت
نرخ ارز

رشد صنعت پتروشیمی در جهان

صنعت پتروشیمی

 

رشد ۵ درصدی سالانه صنعت پتروشیمی جهان:

🔹️رئیس انجمن پتروشیمی مالزی پیش‌بینی کرد که رشد سالانه صنعت پتروشیمی در جهان ۵ تا ۶ درصد باشد.

🔹️بر اساس گزارش انجمن پتروشیمی مالزی (MPA)، انتظار می‌رود صنعت پتروشیمی با وجود تردیدهای کنونی پیش روی بازار نفت از جمله تنش‌های مسکو و کی‌یف، سالانه ۵ تا ۶ درصد رشد کند.

🔹️اکبر ثیوب، رئیس انجمن پتروشیمی مالزی اعلام کرد که صنعت پتروشیمی به‌طور مداوم رشدی بالاتر از نرخ رشد اقتصادی داشته است و درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین به مثابه شمشیری دولبه برای این صنعت است.

🔹️وی افزود: درگیری‌ها و چالش‌ها جریان تجارت را مختل می‌کند و در عین حال در مناطق جغرافیایی ویژه به‌منظور افزایش تولید و جایگزینی حجم خارج شده از سیستم نوعی فوریت ایجاد می‌کند.

🔹️بعضی از بخش‌های صنعتی بسیار سریع‌تر از بقیه رشد می‌کنند، اما به‌طور کلی، صنعت پتروشیمی موتوری برای رشد اقتصادی مالزی به شمار می‌آید.

🔹️رئیس انجمن پتروشیمی مالزی در کنفرانس مطبوعاتی نفت و گاز آسیا ۲۰۲۲ گفت: مالزی در موقعیت مطلوبی برای بهره‌گیری از مزایای بحران جاری قرار دارد، اما نقشی در کاهش تأثیر درگیری روسیه و اوکراین با تقویت صنایع نفت، پتروشیمی دارد.

🔹️اکبر با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی پس از شیوع ویروس کووید-۱۹ در وضع ثبات قرار داشت، افزود: با این وجود، هنوز ابهام‌هایی موجود است و چرخه کنونی مانند گذشته مطرح نیست و کارکرد ندارد. ما در میانه بحران‌های پیش‌رو گذرهایی خواهیم داشت که به‌واقعً می‌تواند چرخه بعدی را تغییر دهد.

🔹️وی درباره پدیده انتقال انرژی گفت: بیشتر فعالان پتروشیمی آینده فعالیت خود را بر اساس رسیدن به هدف به صفر رساندن مقدار انتشار کربن برنامه‌ریزی کرده‌اند. کرده‌اند.

بالا