استعلام قیمت
نرخ ارز

روند تصفیه آب در کارخانه کاغذ سازی

تصفیه آب

امروزه با توجه به این که منابع آب محدود و یا رو به اتمام است. بسیاری از کارخانه های تولیدی اقدام به تصفیه آب مورد استفاده در خط تولیدی خود می کنند.

آب در کل فرآیند تولید کاغذ استفاده می شود. برای تولید یک تن کاغذ به 25000 گالن آب نیاز است. آب در شستشوی تراشه، شستن خمیر کاغذ. و در فرآیند ساخت کاغذ استفاده می شود. همچنین برای خنک سازی فرآیند و تولید بخار استفاده می شود.

کارخانه های کاغذسازی معمولا در نزدیکی منبع فراوان آب شیرین قرار دارند. آب مورد استفاده در تولید خمیر و کاغذ سازی از منابع زیر تامین می شود:

  • آب زیرزمینی (یعنی آب چاه)
  • آب های سطحی (به عنوان مثال رودخانه، دریاچه، مخزن)
  • آب بازیافتی

 

 

کارخانه کاغذسازی

 

 

آب مستقیماً از رودخانه، دریاچه یا مخازن پمپاژ می شود. کمبود آب و محدودیت های مصرف اجباری، صنعت را به ارزیابی روش های تصفیه، استفاده مجدد و بازیافت آب فرآوری شده یا آب سفید سوق می دهد.

آب بازیافتی و منابع آب سطحی می تواند. توسط زباله های موجود در هوا، سیلت، ماسه، گرده، جلبک ها و سایر مواد جامد معلق آلوده شود. تمامی این منابع آب نیز می توانند. با رسوب لوله و محصولات جانبی خوردگی آلوده شوند. صرف نظر از منبع، تمام آب مورد استفاده در فرآیندهای شستشوی خمیر و کاغذ سازی باید فیلتر شود!

بیشتر آب مورد استفاده در شستشوی تراشه. و خمیر کاغذ و همچنین آب مورد استفاده در فرآیند ساخت کاغذ (جعبه سر)، از طریق نازل ها پمپ شده و پاشیده می شود. فیلتراسیون ثابت و قابل اعتماد یک جنبه حیاتی در فرآیند ساخت کاغذ است.

 در نهایت، فیلتر ناکافی منجر به مسدود شدن نازل‌ها به طور جزئی یا کامل می‌شود. نازل‌های متصل و/یا جریان محدود از طریق نازل‌ها می‌تواند. باعث مشکلات بهره‌وری و کیفیت شود. حفاظت از نازل اسپری بسیار مهم است.

فیلتراسیون موثر و کارآمد نیز برای کیفیت کاغذ و سودآوری کارخانه مهم است. عبور و رسوب ذرات درشت می تواند. کیفیت محصول نهایی را کاهش دهد.

فشارهای اقتصادی و زیست محیطی برای کاهش مصرف آب و تولید فاضلاب، صنعت خمیر کاغذ و کاغذ را به سمت تمرکز بر روش‌های استفاده مجدد و بازیافت آب سوق می‌دهد. آلاینده های تولید شده در طول فرآیند (خمیرسازی => شستشوی خمیر => کاغذ سازی) آلی و معدنی و محلول و نامحلول هستند.

روش های حذف این آلاینده ها از آب شامل:

استفاده مجدد مورد نظر از آب نوع و سطح تصفیه مورد نیاز را تعیین می کند. گاهی اوقات فیلتراسیون تنها نیاز خواهد بود. در برخی موارد، فیلتراسیون مرحله پیش تصفیه خواهد بود. در موارد دیگر، فیلتراسیون یک مرحله پس از درمان یا پرداخت خواهد بود. با این حال، فیلتراسیون برای حذف مواد جامد معلق در هر مورد. مورد نیاز خواهد بود.

حذف موثر مواد جامد معلق کوچکتر و سبک تر بسیار حیاتی است. در حالت ایده آل، شما یک مانع مثبت می خواهید. که ذرات بزرگ و کوچک، سبک و سنگین را جذب و حذف کند. همچنین می‌خواهید تعمیر و نگهداری و کار را به حداقل برسانید. که باعث می‌شود فیلتر کیسه و کارتریج انتخابی ضعیف باشد.

تکنولوژی Spring Filter به طور موثر و کارآمد جامدات / ذرات بزرگ را جذب و حذف می کند و عبارت است از:

  • تمام اتوماتیک : فرآیند خود تمیز کردن بر اساس اختلاف فشار آغاز می شود و در عرض چند ثانیه بدون وقفه در جریان به فرآیند انجام می شود.
  • سازگار و قابل اعتماد
  • غیر یکبار مصرف
  • انرژی کارآمد : در فشار خط کار می کند و از حداقل مقدار برق و هوا در هنگام شستشوی معکوس استفاده می کند
  • مسئول محیط زیست : کمتر از 0.75 درصد حجم کل آب را برای شستشوی معکوس استفاده می کند
  • قادر به حذف ذرات تا 20 میکرون است

با توجه به مطالب که در بالا گفته شد به این نتیجه می رسیم که بسیاری از کارخانه های تولیدی کاغذ برای رفع نیاز خط تولید خود به منابع آب، همان آب مصرفی در خط تولید را تصفیه و مجدد مورد استفاده قرار می دهند.

 

تصفیه آب

 

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.zgfilters.com

بالا