استعلام قیمت
نرخ ارز

رکورد جدید دلار جهانی

نرخ دلار

 

 

به گزارش کانگورو به نقل از دنیای اقتصاد، گزارش‌ها از ثبت رکورد جدید شاخص دلار در روزهای اخیر حکایت دارد. این اسکناس آمریکایی با ۹۵۰/ ۱۰۹ واحد به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته رسید. اما تلاش جدید دلار برای عبور از کانال ۱۱۰واحدی است. نرخ دلار

این موضوع روند نزولی بازار‌های جهانی را به دنبال داشت. طلا در روز‌های اخیر برای ساعاتی با سقوط مواجه شد و به کانال ۱۶۸۹ دلار رسید. اما دوباره روند صعودی به خود گرفت و بار دیگر وارد کانال ۱۷۰۰ دلاری شد.

علاوه بر طلا، بازار رمز ارزها نیز دچار نوسان شدند.

بر این اساس بیت‌کوین همزمان با ریزش طلا وارد کانال 19 هزار و 612 دلار شد. و با بازگشت طلا به کانال قیمتی سابق خود. بیت‌کوین نیز از مرز 20 هزار دلار عبور کرد. در پاسخ به این سوال که چه عاملی سبب نوسانات بازارهای جهانی شده است. باید به نوسانات شاخص دلار اشاره کرد. به دنبال این موضوع باید گفت که بازارهای جهانی به دلار آمریکا وابسته است. و هر موضوعی که شاخص دلار را دچار نوسان کند. در نهایت اثر خود را بر بازارهای جهانی نیز خواهد شد.

چرا دلار تقویت شد؟

گزارش روز‌های اخیر نشان می‌دهد که درخواست کارگران برای دریافت مزایای بیکاری قبل از انتشار گزارش مشاغل آمریکا کاهش پیدا کرده. و این موضوع تقویت دلار را به همراه داشت. علاوه بر این موضوع، با افزایش قطعی نرخ بهره در ماه‌های آتی که خطر احتمال وقوع رکود را بالا برده است. سبب شده کارفرمایان در ماه اوت کارگران کمتری را اخراج کنند.

عوامل مذکور در نهایت سبب شد دلار در روزهای اخیر تمام تلاش خود را برای عبور از سطح 110 واحدی انجام دهد. اما روز گذشته شاخص دلار با اندکی کاهش مواجه شد. و سبب سبزپوشی بازارهای جهانی نسبت به روزهای اخیر خود بوده است. زیرا انتشار گزارش مشاغل آمریکا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این کشور افزایش پیدا کرده و به 7/ 3 درصد رسیده است.

براین اساس تعداد مشاغل ایجاد شده با 315 هزار نفر در ماه اوت به ثبت رسید. همچنین بر اساس آمار وزارت کار، تعداد افراد بیکار در ایالات‌متحده با ۳۴۴ هزار نفر افزایش، ۶ میلیون نفر اعلام شد. با وجود این موضوع، دلار همچنان در تلاش برای حفظ کانال 109 واحدی است. بر این اساس طلا و بیت‌کوین نیز روز گذشته را با روند معاملاتی مثبت آغاز کردند. نرخ دلار

 

نرخ دلار

 

نوسانات بازارهای جهانی

نوسانات بازار دلار اثر خود را بر بازارهای جهانی نیز گذاشته است. به‌طور مثال طلا و بیت‌کوین در روز اول سپتامبر به ترتیب با افت 3 و 4 درصدی مواجه شدند. همگام با این موضوع، طلا هم به زیر 1700 دلار کشیده شد. و بیت‌کوین نیز حمایت 20 هزار دلاری را از دست داد. اما روز جمعه بازارهای جهانی تغییر مسیر دادند.

به دنبال این موضوع فلز زرد گران‌بها توانست با رشد 3/ 1 درصدی به قیمت 1712 دلار و بیت‌کوین با رشد یک درصدی حمایت 20 هزار دلاری را تا لحظه نگارش این گزارش(ساعت 17روز گذشته) به دست آورد. نرخ دلار

بالا