استعلام قیمت
نرخ ارز

سولفات پتاسیم چیست؟

سولفات پتاسیم

 

در این مقاله قصد داریم برای شما توضیح دهیم که پتاسیم سولفات چیست؟

با ما همراه باشید….

تجارت کود عمدتاً به دلیل مشکلات مربوط به محصولات مبتنی بر نیتروژن دارای پرس مخلوط بوده است. با این حال، نادیده گرفتن نقش عظیمی که کودها در افزایش. و بهبود تولید مواد غذایی ایفا کرده اند. کوته بینانه است – و یکی از عوامل کلیدی ترکیب غیر آلی ساده سولفات پتاسیم است.

پتاسیم یکی از مواد مغذی کلیدی برای گیاهان است. که در ساخت پروتئین ها، نشاسته و قندها نقش دارد، آنزیم ها را فعال می کند، فتوسنتز را تحریک می کند و جریان آب را از طریق گیاه کنترل می کند.

اگرچه سولفات پتاسیم رایج ترین منبع پتاسیم در کودها نیست. با ترکیبات دیگری مانند کلرید پتاسیم رایج تر است. برخی از گیاهان میوه و سبزیجات تحت تأثیر کلریدها قرار می گیرند. سولفات پتاسیم به رفع نیازهای آنها کمک می کند. امتیاز اضافی که پتاسیم نسبت دارد این است که حاوی گوگرد است که برای سنتز پروتئین و واکنش های آنزیمی نیز لازم است.

برخلاف بسیاری از ترکیبات ساده ای که به عنوان کود استفاده می شود. سولفات پتاسیم به طور گسترده به شکل معدنی در دسترس نیست.

به عنوان آرکانیت وجود دارد، اما به مقدار کافی نیست. در عوض، به طور سنتی، کلرید پتاسیم، به طور گسترده به عنوان یک ماده معدنی در دسترس است. با اسید سولفوریک واکنش داده شد تا سولفات پتاسیم و کلرید هیدروژن تولید شود (که محصول جانبی اسید کلریدریک را می دهد). با این حال، اخیراً ثابت شده است. که استخراج سولفات پتاسیم از سایر مواد معدنی مانند کاینیت و شونیت که عمدتاً نمک‌های منیزیم هستند. اما مقداری سولفات پتاسیم دارند، ممکن است. یکی از منابع دریاچه نمک بزرگ در یوتا است.

از دیگر کاربردهای سولفات پتاسیم می توان به : کاهش فلاش پوزه از سلاح های گرم، به ویژه سلاح های توپخانه ای استفاده می شود. هنگامی که یک تفنگ شلیک می کند، هنگامی که پرتابه از دهانه سلاح خارج می شود و پیشرانه باقی مانده با هوا مخلوط می شود و شعله ور می شود، یک فلش درخشان وجود دارد.

 

پتاسیم سولفات

 

 این فلاش نامطلوب است زیرا محل اسلحه را برجسته می کند و در صورت شلیک در تاریکی، می تواند بلافاصله پس از شلیک، دید را برای افراد نزدیک دشوار کند.

قرار دادن مقدار کمی سولفات پتاسیم در باروت فلاش پوزه را کاهش می دهد زیرا واکنش هیدروژن از گازهای پیشران و اکسیژن موجود در هوا را محدود می کند. ساختار بلورهای سولفات پتاسیم برای یک ترکیب معدنی ساده به طور غیرمعمول پیچیده است. به جای یک فرم تکراری ساده، شبیه یک درهم تنیده است. این ترکیب زمانی که تا حدی حل شود از نظر ساختاری نیز جالب است.

 اگر این ماده شیمیایی در آب گرم شود و سپس به اطراف بچرخد. کریستال های حل نشده یک ساختار مارپیچی متمایز با بازوهای متعدد تشکیل می دهند. که بی شباهت به یک کهکشان مارپیچی نیست. این ساختار تا زمانی که آب گرم بماند پایدار است.

ممکن است دیگر نخواهیم خودمان را با سولفات پتاسیم درمان کنیم – و استفاده از آن در سلاح گرم به سختی آن را برای کاربر پسند می کند. با این حال، این ترکیب ساده با کمک به ما در رشد میوه و سبزیجات بهتر و شاید کمی زیباتر به نظر برسد، خود را جبران می کند.

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.chemistryworld.com

بالا