استعلام قیمت
نرخ ارز

شروع با ثبات دلار آبان

به گزارش کانگورو به نقل از دنیای اقتصاد، نرخ شاخص ارزی در نخستین روز آبان ۱۴۰۱ با ۱۰ تومان کاهش. نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۳۲ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. این در حالی است که خبر‌های منتشر شده در زمینه نشست‌های هسته‌ای ایران. و قدرت‌های جهانی فاقد سیگنال‌های مثبت بوده و انتظارات موجود در فضای جامعه و بازار سمت و سوی تورمی دارد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بانک مرکزی با افزایش حجم عرضه خود به معاملات رسمی بازار تهران. در تلاش برای کنترل نرخ ارز است که این امر در بلندمدت می‌تواند موجب ایجاد کسری در تراز پرداخت‌های این نهاد بازار‌ساز شود. افزایش قیمت دلار

گفتنی است که روز گذشته قیمت فروش هر برگ اسکناس آمریکایی در معاملات توافقی که عمده تزریق‌های بانک مرکزی در آن صورت می‌پذیرد. در محدوده کانال قیمتی ۳۱ هزار تومانی و در بازه ۳۱ هزار و ۳۰۰ تا ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت شد.

دیروز یکشنبه یکم آبان ماه قیمت دلار در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران با ثبات نسبی همراه بود.

هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات صبح روز گذشته با حدود 40 تومان افزایش. نسبت به نرخ روز شنبه در رقم 32 هزار و 800 تومان فعالیت خود را آغاز کرد. اما طولی نکشید که روند نرخ این ارز تغییر فاز داد و دچار نوسانات کاهشی شد. در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم نرخ شاخص ارزی در معاملات ظهر روز گذشته در نیمه پله هشتم کانال 32 هزار تومانی معامله شد. و در نهایت نیز در همان جایگاه یعنی رقم 32 هزار و 750 تومان به فعالیت روزانه خود پایان داد.

کارشناسان ارزی ضمن اشاره بر روند افزایشی تزریق‌های نهاد بازار‌ساز به معاملات ارزی. تهران بر این باورند که درصورت عدم تامین ذخایر ارزی کشور. کسری تراز پرداخت‌های بانک مرکزی در آینده مشکل‌ساز خواهد شد.

اما در آن‌سو مسوولان بانک مرکزی در ماه‌های گذشته اخبار متعددی از وضعیت مناسب ذخایر ارزی کشور منتشر کردند. که در آخرین اظهارنظر علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، وضعیت تامین ارزی کشور را بسیار مناسب خواند. در این میان گزارش‌های به عمل آمده از فضای بازار ارز تهران نیز حاکی از آن است. که عمده متقاضیان ارز در صرافی‌های مجاز اقدام به خرید ارز توافقی می‌کنند. و حجم معاملات توافقی از معاملات خرد بازار آزاد پیشی گرفته است. افزایش قیمت دلار

 

 

ارز توافقی

بالا