استعلام قیمت
نرخ ارز

صادرات گازوئیل چین در سال 2023

رشد ۳ برابری صادرات گازوئیل چین در سال ۲۰۲۳

به گزارش کانگورو به نقل از ایران اویل مارکت آمارهای رسمی نشان داد. صادرات گازوئیل چین در ماه آگوست افزایش یافته و از ابتدای سال 2023 تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریباً سه برابر شده است. زیرا پالایشگاه‌ها از حاشیه‌های سود. قوی برای صادرات سوخت به خارج از کشور بهره برده اند. آمارهای اداره کل گمرک چین نشان داد. صادرات گازوئیل، بزرگترین سوخت از نظر سهم تولید پالایشگاه ها، در ماه گذشته بالغ بر 1.26 میلیون تن بود که 51.5 درصد نسبت به 830 هزار تن سال گذشته تن افزایش داشته است.

مجموع صادرات گازوئیل در هشت ماهه اول امسال 197.2 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2022 افزایش یافته است. تقاضای داخلی گازوئیل در بحبوحه تشدید بحران بخش املاک و افت بخش صادراتی، رشد ضعیفی داشته است. که پالایشگاه ها را وادار به صادرات تولید خود به خارج از کشور کرده است.

صادرات بنزین از 1.12 میلیون تن در آگوست سال گذشته با 23.7 درصد افزایش به 1.38 میلیون تن رسید. پیش‌بینی می‌شد تقاضای داخلی برای بنزین تا ماه آگوست بالا باشد، زیرا ترافیک جاده‌ای در طول دوره تابستان افزایش یافته است.

صادرات گازوئیل

صادرات سوخت جت 1.55 میلیون تن بود. که 98.1 درصد نسبت به 780000 تن در سال گذشته افزایش داشت. بر اساس داده‌های شرکت تحلیل هوایی OAG، ظرفیت پروازهای داخلی با صندلی‌های موجود. در آگوست 2019 حدود 17 درصد نسبت به سطح قبل از همه‌گیری افزایش یافته است. در حالی که ظرفیت پروازهای بین‌المللی داخل و خارج از چین در حدود 49 درصد سطوح قبل از همه‌گیری باقی مانده است.

افزایش صادرات سوخت چین همزمان با افزایش توان عملیاتی ماهانه پالایشگاه ها به رکورد 15.23 میلیون بشکه در روز در ماه آگوست بوده است. آمارهای گمرک در اوایل این ماه نشان داد. که کل صادرات سوخت، از جمله سوخت دریایی، در ماه آگوست 23.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته. و به 5.89 میلیون تن رسیده است.

حاشیه سود پالایشگاه های آسیایی تا ماه آگوست به روند صعودی خود ادامه داد تا در پایان ماه به حدود 12.60 دلار در هر بشکه برسد که بالاترین رقم از اواخر ژانویه و حدود 2 دلار در هر بشکه نسبت به ژوئیه افزایش یافته است. مقامات چینی سومین دسته از سهمیه های صادراتی محصولات مورد انتظار را در ابتدای سپتامبر صادر کردند. که شامل 12 میلیون تن برای سوخت های تصفیه شده. مانند بنزین و نفت سفید و 3 میلیون تن برای سوخت دریایی است.

داده های منتشر شده در روز دوشنبه همچنین نشان داد. چین در ماه اوت 6.30 میلیون تن گاز طبیعی مایع وارد کرده است که 34.1 درصد نسبت به سال گذشته 4.72 میلیون تن افزایش یافته است.

بالا