استعلام قیمت
نرخ ارز

صادرکنندگان آسیایی پلی‌اتیلن ترفتالات و تقاضای سالم

پلی اتیلن ترفتالات

بازارهای بطری پلی‌اتیلن ترفتالات جهانی در ماه فوریه به واسطه سیر افزایشی قیمت‌های نفت خام. روندی صعودی را دنبال کردند. آنچه این شرایط را حمایت کرد. قیمت‌های بالای باربری و تداوم مشکلات کانتینرها بود. زیرا این موارد به فروشندگان در معاملات دست بالا را می‌دهد. فصل اوج تقاضا هنوز در بسیاری از بازارها آغاز نشده. اما صادرکنندگان آسیا در بازارهای اصلی به فروش خوبی دست یافته‌اند. پلی اتیلن ترفتالات

به گزارش کانگورو به نقل از پتروتحلیل، براساس داده‌ها. چین با سهم بازار بسیار بالای 35 درصدی در سال 2021. بزرگ‌ترین صادرکننده پلی‌اتیلن ترفتالات جهان می‌باشد.پلی اتیلن ترفتالات

تایوان با سهم بازار صادراتی 10 درصدی با احتساب تمام صادرات در رتبه دوم قرار گرفت. و کشورهای هلند و هند با سهم 7 درصدی در رتبه‌های بعدی ایستادند. کشورهای کره جنوبی و تایلند نیز به ترتیب با سهم‌های صادراتی 4 درصدی و 3 درصدی. از کشورهای مهم در لیست صادرکنندگان پلی‌اتیلن ترفتالات جهانی بودند.

قیمت‌های صادراتی از چین و کره جنوبی به بیشترین میزان‌های خود در بیش از 3 سال گذشته رسیدند

براساس داده‌های میانگین هفتگی کم‌اوربیس. قیمت‌های بطری پلی‌اتیلن ترفتالات صادراتی از چین و کره جنوبی با انعکاس شوق خرید و افزایش قیمت‌های نفت خام. به بیشترین سطوح قیمتی خود از نوامبر 2018 رسیده‌اند.

معامله‌کنندگان اظهار داشتند: «محدودیت عرضه همزمان با مشکلات لجستیک در کنار بهبود نگرانی‌ها درباره سویه اومیکرون بازارهای منطقه‌ای پلی‌اتیلن ترفتالات. را در فوریه مورد حمایت قرار داد. این فاکتورها و همچنین پویایی تقاضا در مراکز اصلی صادراتی. قیمت‌های کاهشی مونواتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک خالص نقدی را در هفته گذشته تحت‌الشعاع قرار داد».

 

پلی اتیلن ترفتالات

 

تقاضای بالا محموله‌های آسیایی در آمریکا، ژاپن و اروپا

در این میان، چندین صادرکننده آسیایی گزارش داده‌اند. که در ماه جاری شاهد تقاضای مناسب از بازارهای اصلی شامل ایالات متحده، ژاپن و اروپا بوده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد آمریکا در رتبه اول خریداران پلی‌اتیلن ترفتالات دنیا قرار دارد. در سال 2021، واردات به آمریکا مجموعاً 18 درصد از واردات کلی پلی‌اتیلن ترفتالات را شکل داد. ژاپن با 11 درصد واردات در رتبه بعدی قرار گرفت. ایتالیا و فرانسه در رتبه‌های سوم و چهارم بزرگ‌ترین واردکنندگان پلی‌اتیلن ترفتالات ایستادند.

براساس آمارهای 2021، همچنین کشورهای اتحادیه اروپا شامل روسیه و اوکراین، 30 درصد از واردات پلی‌اتیلن ترفتالات را تشکیل دادند.

اگرچه فصل اوج تقاضا در بسیاری از کشورها همچنان آغاز نشده. و فعالیت‌های پایین‌دستی در حدود متوسط هستند. محموله‌های آسیایی به دلیل قدرت رقابتی خود و همچنین محدودیت عرضه در بازارهای منطقه‌ای. شاهد میل به خرید مناسب در سراسر بازار هستند.

یکی از تاجران چینی با اشاره به سیر صعودی بازارهای نفت خام و محدودیت عرضه در منطقه، تائید کرد. که قیمت‌های رزین پلی‌اتیلن ترفتالات خود را افزایش داده است. او اظهار داشت: «تقاضا در سراسر منطقه همراه با پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه. در مورد بهبود اقتصاد جهانی در سال 2022، قوی بوده است. همچنین در پاسخ به محدودیت دسترسی‌پذیری منطقه‌ای. اشتهای خرید مصرف‌کنندگان نهایی نیز در هفته گذشته افزایش یافت».

یکی دیگر از فروشندگان واقع در چین گفت: «فروش‌های منطقه‌ای، و صادراتی به آمریکا مستحکم بوده است. با بازگشت بسیاری از خریداران به بازار در هفته گذشته. خرید نقدی نیز افزایش یافت.»

به همین ترتیب. یکی از تولیدکنندگان تایلندی گزارش داد. که علیرغم سویه اومیکرون تقاضای منطقه‌ای و جهانی با انعکاس جریان رو به بهبود اقتصاد جهانی. در حال توسعه است. او همچنین اشاره داشت: «تقاضا از ژاپن یکی از اصلی‌ترین بازارهای صادراتی ما، و همچنین آمریکا و اروپا بسیار مناسب و مستحکم بوده است.»

تقاضا جنوب شرق آسیا نیز پویا است

به گفته یکی از تولیدکنندگان پلی‌اتیلن ترفتالات کره‌ای، پیش‌بینی می‌شود. تقاضا در جنوب شرق آسیا تا آخر فوریه همراه با برداشته شدن تحریم‌ها قوی باقی بماند.

او گفت: «سیر صعودی شاخص‌های نفت خام خریداران را به بازار بازگردادند. که موجب اوج‌گیری تقاضا از آمریکا، آفریقا، غرب آسیا و اروپا شد. ما همچنین اوج‌گیری فعالیت‌ها را مربوط به افزایش نرخ‌های کشتی‌رانی و کمبود کانتینرهای باربری در سراسر بازار می‌دانیم».

 

 

پلی اتیلن ترفتالات

 

محدودیت دسترسی‌پذیری نقدی و افزایش هزینه‌ها تقاضا از اروپا را تقویت کرد

از آن جایی که محدودیت عرضه قیمت‌های بازارهای نقدی منطقه را برای یک ماه دیگر بالا نگاه داشت. مصرف‌کنندگان رزین پلی‌اتیلن ترفتالات اروپایی برای انعکاس اوج‌گیری هزینه‌های خدمات عمومی به مصرف‌کنندگان نهایی خود با مشکلاتی مواجه شدند. پلی اتیلن ترفتالات

در این میان، محموله‌های بطری پلی‌اتیلن ترفتالات وارداتی از شمال و جنوب شرق آسیا و همچنین هند، از اوایل فوریه و با توجه به رقابتی بودن شان میل به خرید را افزایش دادند.

قیمت‌های وارداتی پیش از این‌که اخیراً رشد کرده و در میزان 1450 تا 1470 یورو در هر تن قرار بگیرند. در میزان 1400 تا 1430 یورو در هر تن (سی‌آی‌اف/دی‌دی‌پی ایتالیا) برآوردند شدند. در حالی که قیمت‌های داخلی بالای میزان 1500 یورو در هر تن قرار دارند. پلی اتیلن ترفتالات

براساس آمارها، صادرکنندگان آسیا در سال 2021، در مجموع در حدود 20 درصد از نیازهای اتحادیه اروپا را تامین کردند. در حالی که این منطقه برای تامین نیاز خود عمدتاً به دسترسی‌پذیری داخلی وابسته است. اصلی‌ترین عرضه‌کنندگان آسیایی این منطقه کشورهای هند، چین، ویتنام، اندونزی و کره جنوبی بودند.

فروشندگان پلی‌اتیلن ترفتالات اروپا گزارش دادند که تقاضا برای این زمان از سال معمولی است. و فصل اوج تقاضا برای کاربردهای پلی‌اتیلن ترفتالات همچنان آغاز نشده است. همچنین در ماه مارس، احتمال دیرکرد تحویل محموله‌های وارداتی در کنار سیر صعودی نفت خام می‌تواند. بازار را در سطوح غالب نگاه دارد. با توجه به نزدیکی به فصل اوج تقاضا، معامله‌کنندگان احتمال افزایش جزئی فعالیت‌ها را رد نمی‌کنند. پلی اتیلن ترفتالات

بالا