استعلام قیمت
نرخ ارز

قیمت جهانی مواد پلیمری چه تغییری کرده است؟

قیمت جهانی مواد پلیمری

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت برخی از مواد پلیمری در بازار جهانی بپردازیم. با ما همراه باشید: قیمت جهانی مواد پلیمری

بازار جهانی پلی اتیلن

قیمت پلی اتیلن سبک خطی خلیج فارس با افزایش نسبت به هفته قبل به 936 دلار رسید.
پلی اتیلن سبک خطی چین در هفته منتهی به 28 سپتامبر با تقاضای ضعیف ناشی از افت قیمت نفت همراه بود و موجب شد. قیمت ها با افت 20 دلاری به 960 دلار برسد.
در هند فعالیت های تجاری به دلیل تعطیلات جشن دیوالی پایین بود. انتظار می رود بعد از این مراسم تقاضا نیز کاهش یابد.
 در ترکیه نیز قیمت پلی اتیلن سبک خطی با وجود افت قیمت اتیلن ثابت بود. فعالین بازار در انتظار پیشنهادات ماه اکتبر خاورمیانه بودند تا روند قیمت ها مشخص شود. قیمت جهانی مواد پلیمری

پی وی سی در بازارهای جهانی

قیمت پی وی سی برحسب سی اف ار چین به پایینترین سطح از جولای 2020 تاکنون رسیده است. قیمت در هفته گذشته با توجه به ضعف تقاضا در چین و همچنین کاهش نرخ های حمل و نقل. بین 10 تا 30 دلار کاهش پیدا کرد و به 820 دلار رسید. ضعف فعلی در بازار پی وی سی آسیا نیز در نتیجه کاهش در نرخ های حمل و نقل رخ داده است. برخی منابع گزارش داده اند که نرخ های حمل ونقل به سطوح قبل از کرونا رسیده است.
به نظر می رسد قیمت های فعلی برای تولیدکنندگان آسیایی در نزدیکی سطح سر به سر قرار دارد که این موضوع فضا برای افت بیشتر قیمتها را محدود می کند. بنابراین بازار پی وی سی آسیا باید در نزدیکی کف قیمتی خود باشد. تقاضا برای پی وی سی در سپتامبر بهتر از آگوست بوده و انتظار می رود که در اکتبر تقاضا بهتر از سپتامبر باشد.

بالا