استعلام قیمت
نرخ ارز

متیل اتیل کتون (کاربردها و بازار جهانی)

متیل اتیل کتون

مواد شیمیایی را با کانگورو بیشتر بشناسید. امرو به سراغ متیل اتیل کتون رفته ایم، ماده ای که به عنوان حلال استفاده می شود و مانند استون می باشد. البته تفاوت هایی با استون دارد. در این مقاله به بررسی کاربردها، بازار جهانی و تفاوت های این حلال شیمیایی با استون می پردازیم.

پس با ما همراه باشید….

متیل اتیل کتون چیست؟

متیل اتیل کتون (C4H8O یا CH3CH3COCH2CH3) یک مایع بی رنگ و قابل اشتعال با بوی تند است. می تواند برای چشم، پوست و در صورت استنشاق یا بلعیدن مضر باشد.

متیل اتیل کتون در بسیاری از صنایع استفاده می شود. از آن به عنوان حلال و در ساخت لاستیک مصنوعی، موم پارافین و سایر محصولات شیمیایی استفاده می شود.

 

MEK

متیل اتیل کتون (MEK) برای چه مواردی استفاده می شود؟

MEK یک حلال صنعتی رایج است. در فرآیندهای صنعتی بسیار مفید است زیرا می توان آن را برای رویه ها و محصولات مختلف تولید به کار برد. از آنجایی که متیل اتیل کتون یک حلال بسیار موثر است، یک عنصر رایج در پردازش رزین ها، پوشش ها و مخلوط ها است. و همچنین تولید پلاستیک، جوهر و رنگ.

همان طور متوجه شدید، متیل اتیل کتون کاربردهای زیادی دارد. ولی از جمله پرکاربردترین موارد استفاده از این حلال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

5 کاربرد برتر متیل اتیل کتون (MEK):

  1. عامل تمیز کردن:

از آن جایی که MEK به طور طبیعی خورنده است. یک چربی‌گیر قوی است. و همچنین می‌تواند برای پاک کردن چسب‌ها و سایر پوشش‌ها از سطوح استفاده شود. MEK را می توان برای حذف چسب باقیمانده، خاک، گریس. رنگ یا لایه های پوشش قدیمی که شروع به فرسایش می کنند استفاده کرد. MEK اغلب برای تمیز کردن سطوح قبل از رنگ یا نصب قطعات جدید استفاده می شود. گاهی اوقات از آن به عنوان مرحله ای در بازسازی محصولات قبل از استفاده مجدد استفاده می شود.

  1. در پلاستیک های پتروشیمی:

MEK را می توان به عنوان سخت کننده. در ساخت رزین ها، لاستیک مصنوعی و به عنوان حلال در ساخت. سایر مواد شیمیایی برای تولید پلاستیک استفاده کرد.

  1. رنگ، رزین و چسب:

اگر تا به حال بوی مشخص و تند لاک غلط گیر را استشمام کرده اید. از محصول متیل اتیل کتون استفاده کرده اید. خواص تبخیر آهسته MEK آن را به یک عنصر مفید در محصولاتی مانند نشانگرهای لاک غلط گیر تبدیل می کند. از آن به عنوان یک حلال در رنگ استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود. که جوهر به درستی جریان می یابد. MEK همچنین یک عنصر رایج در محصولات رنگ. رنگ مانند لاک و سایر لاک ها است. و همچنین پاک کننده رنگ و چسب.

  1. عامل پخت:

MEK معمولاً در صنعت تولید فایبرگلاس و پلاستیک یافت می شود. این ماده به عنوان یک عامل پخت برای رزین های پلی استر غیر اشباع و پلاستیک های فایبرگلاس استفاده می شود. MEK چیزی است که به عنوان یک کاتالیزور در این فرآیند برای رزین های وینیل و پلی استر شناخته می شود. MEK رزین را با واکنش با آن سخت می کند تا از حالت مایع جامد شود.

 

مواد شیمیایی

 

  1. در پیوند و ساخت:

MEK به عنوان یک عامل جوشکاری پلاستیک موثر استفاده می شود. می تواند بسیاری از پلاستیک ها از جمله پلی استایرن را حل کند و پلاستیک ها را به هم بچسباند. MEK به عنوان یک عامل جوشکاری با حل کردن سطحی که در آن اعمال می شود. و سپس تبخیر می شود – بیشتر به عنوان یک عامل جوشکاری شیمیایی عمل می کند. همچنین می توان از آن برای تولید خود پلاستیک و همچنین منسوجات و موم پارافین استفاده کرد.

از جمله مزایای متیل اتیل کتون:

  • کاربردهای متنوع
  • حلال کارآمد
  • محلول در آب و الکل
  • مواد شیمیایی مفید در جوهر،
  • چسب، رزین، چسب و رنگ

خواص طبیعی متیل اتیل کتون به عنوان یک حلال و توانایی های فوق العاده متنوع به عنوان یک ترکیب آلی، آن را برای استفاده در تولید و ساخت طیف وسیعی از مایعات مفید، پلاستیک، منسوجات و مواد واسطه شیمیایی ایده آل می کند.

 

 

متیل اتیل کتون

 

تفاوت MEK و استون:

MEK و استون هر دو به عنوان حلال های صنعتی برای جداسازی و تمیز کردن رزین ها و پوشش های پخته نشده و برای تمیز کردن پمپ ها و سایر تجهیزات استفاده می شوند. از آنجایی که MEK ماده شیمیایی کمی خشن‌تر است. برخی MEK را به عنوان جایگزین “ایمن‌تر” انتخاب می‌کنند.

در حالی که MEK اغلب به عنوان جایگزین ایمن تری در نظر گرفته می شود. مهم است که حلال های جایگزین را در نظر بگیرید که سازگار با محیط زیست هستند. و در عین حال نتایجی با قدرت صنعتی برای کاربردهای تمیز کردن ارائه می دهند.

 

 

MEK

بازار جهانی :

 

 

 

بازار جهانی MEK

 

 

 

 

بازار MEK

 

خرید:

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو، تامین کننده مواد اولیه شیمیایی می باشد. جهت خرید MEK با شماره 88064800 تماس حاصل نمائید. همکاران ما آماده ثبت سفارشات شما هستند.

 

 

 

 

 نگارنده: مهناز معصومی راد

منابع: https://www.cdc.gov

       https://www.replaceacetone.com

       https://labproinc.com    

بالا