استعلام قیمت
نرخ ارز

پلاستیک ها چه زمانی جزء زیست تخریب پذیر دسته بندی می شوند؟

طلای کثیف

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که پلاستیک ها در بریتانیا، چه زمانی جزء زیست تخریب پذیر دسته بندی می شوند…. زیست تخریب پذیر

با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

پلاستیک باید ظرف دو سال در هوای آزاد به مواد آلی و دی اکسید کربن تجزیه شود. تا طبق استاندارد جدید بریتانیا که توسط موسسه استاندارد بریتانیا معرفی شده است. به عنوان زیست تخریب پذیر طبقه بندی شود.

90 درصد کربن آلی موجود در پلاستیک باید ظرف 730 روز به دی اکسید کربن تبدیل شود. تا استاندارد جدید BSI را که به دنبال سردرگمی در معنای زیست تخریب پذیری معرفی شده است، برآورده کند. زیست تخریب پذیر

خانواده ای از ترموپلاستیک ها شامل پلی اتیلن و پلی پروپیلن. که مسئول نیمی از آلودگی های پلاستیکی در محیط هستند.

پلی الفین ها به طور گسترده برای ساخت. کیسه های حامل، بسته بندی میوه ها و سبزیجات و بطری های نوشیدنی استفاده می شوند.

اسکات استیدمن. مدیر استانداردهای BSI گفت: مقابله با چالش جهانی زباله های پلاستیکی نیاز به تخیل و نوآوری دارد.

وی افزود: «ایده‌های جدید نیاز به استانداردهای مورد توافق، در دسترس عموم و مستقل دارند. تا امکان ارائه راه‌حل‌های قابل اعتماد توسط صنعت را فراهم کند. برای تجزیه زیستی پلاستیک.”

استاندارد فقط برای آلودگی پلاستیکی در خشکی اعمال می شود

PAS 9017، با عنوان تجزیه بیولوژیکی پلی اولفین ها در محیط زمینی در هوای آزاد، شامل آزمایش پلاستیک برای اثبات تجزیه آن به موم بی ضرر در هوای آزاد است.

این استاندارد فقط برای آلودگی پلاستیکی در خشکی اعمال می شود که طبق BSI، سه چهارم پلاستیک فرار را تشکیل می دهد.

پلاستیک موجود در دریا را پوشش نمی‌دهد. جایی که محققان دریافته‌اند کیسه‌های پلاستیکی زیست تخریب‌پذیر پس از سه سال قابل استفاده باقی می‌مانند.

“مجموع حداکثر زمان برای دوره آزمایش باید 730 روز باشد.” زیست تخریب پذیر

 

زیست تخریب پذیر

 

 

استاندارد ایجاد شده برای جلوگیری از گمراه کردن مردم توسط تولید کنندگان

سال گذشته، در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر گمراه کردن مردم توسط تولیدکنندگان در هنگام استفاده از عباراتی مانند “زیست تخریب پذیر”، “زیست پلاستیک” و “کمپوست پذیر”، دولت بریتانیا از کارشناسان خواست تا به آن کمک کنند. تا استانداردهای پلاستیکی را توسعه دهند.

کلمه “زیست تخریب پذیر” به این معنی است که یک ماده به طور بی ضرر در محیط تجزیه می شود. اگرچه ممکن است صدها سال طول بکشد. تا برخی از پلاستیک ها این کار را انجام دهند.

پلاستیک زیستی، به پلاستیکی گفته می شود. که از مواد به دست آمده از گیاهان یا حیوانات زنده ساخته شده است. ذاتاً زیست تخریب پذیر نیست. پلاستیک قابل کمپوست تنها در صورتی که در کمپوستر مخصوص قرار داده شود. بدون ضرر تجزیه می شود.

فرآیند جدیدی طراحی شده تا به پلاستیک اجازه تجزیه زیستی بدهد

این افزودنی به ترموپلاستیک‌هایی که در برابر تخریب بسیار مقاوم هستند. اجازه می‌دهد تا پس از قرار گرفتن در معرض هوا، نور و آب، بدون تولید میکروپلاستیک‌های مضر، پس از یک قفسه زنده شکسته شوند. 

با این حال، این فرآیند بیشتر پلاستیک را به دی اکسید کربن، که یک گاز گلخانه ای است. تبدیل می کند.

Polymateria گفت: “فناوری ما طوری طراحی شده است. که چندین محرک برای اطمینان از فعال سازی به جای یک محرک داشته باشد.” زیست تخریب پذیر

بنابراین، نور ماوراء بنفش، دما، رطوبت و هوا. همگی در مراحل مختلف برای درگیر شدن با فناوری تبدیل شیمیایی پلاستیک به یک ماده زیست سازگار نقش دارند.

با توجه به اینکه انتظار می رود. تولید پلاستیک تا سال 2050 دو برابر شود. بسیاری از طراحان در حال بررسی جایگزین هایی برای پلاستیک های مبتنی بر فسیل هستند.

Priestman Goode اخیراً بسته‌بندی فست فود قابل استفاده مجدد را از پوسته دانه کاکائو ساخته است. در حالی که Bottega Veneta یک چکمه زیست تخریب‌پذیر ساخته شده. از نیشکر و قهوه طراحی کرده است.

فناوری در زمینه پلاستیک های زیست تخریب پذیر هنوز در حال تکمیل شدن است. شاید در مقالات دیگر به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم. 

 

 

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.dezeen.com

 

 

بالا