استعلام قیمت
نرخ ارز

کلروفریک (کاربردها و بازار جهانی)

کلروفریک چیست

 

در این مقاله قصد داریم به شما در مورد کلروفریک اطلاعاتی را بدهیم، با ما همراه باشید تا در مورد این ماده شیمیایی و استفاده آن در تصفیه آب بیشتر بدانید….

کلروفریک چیست؟

کلرید آهن (III) (تری کلرید آهن) یک منبع آهن کریستالی محلول در آب عالی برای مصارف سازگار با کلریدها است. ترکیبات کلرید وقتی در آب ذوب یا حل می شوند می توانند رسانای الکتریسیته باشند. مواد کلرید را می توان با الکترولیز به گاز کلر و فلز تجزیه کرد. آنها از طریق فرآیندهای کلرزنی مختلف تشکیل می شوند که به موجب آن حداقل یک آنیون کلر (Cl-) به صورت کووالانسی به فلز یا کاتیون مربوطه متصل می شود. با خلوص فوق العاده بالا و فرمولاسیون اختصاصی می توان تهیه کرد. یون کلرید تعادل مایع و سطوح pH را در سیستم های متابولیک کنترل می کند. آنها می توانند ترکیبات معدنی یا آلی را تشکیل دهند. کلرید آهن به طور کلی در اکثر جلدها بلافاصله در دسترس است. ممکن است اشکال خلوص بالا، زیر میکرون و نانوپودر در نظر گرفته شود. ما همچنین محلول کلرید آهن را تولید می کنیم.

 

کلروفریک

 

از مهم‌ترین عناصر سازنده آن می‌توان به آهن و کلر اشاره کرد. این محلول در آب قابلیت انحلال‌پذیری دارد و بعد از ترکیب با آن خاصیت اسیدی نیز پیدا خواهد کرد و تنها دلیلش این است که میزان آهن بالایی در ترکیب شیمیایی خود دارد. امروزه کلروفریک به سه شکل محلول، پودر آب‌دار و پودر بدون آب عرضه شده است.

کاربرد در تصفیه آب:

کلروفریک برای آب نقش یک منعقدکننده را ایفا می‌کند که به صورت پودری، مایع و کریستال در بازار وجود دارد. کلرید آهن سه ظرفیتی در بخش آب و فاضلاب نقش جداسازی مواد زائد و از بین بردن بوی نامطبوع، کنترل رنگ آب، لخته کردن آب به منظور سنگین شدن و حذف مواد اضافی، فسفرزدایی و بهبود فرآیند لجن‌سازی را به عهده دارد.
در گذشته از آلومینیوم برای از بین بردن مواد اضافی و زائد در آب استفاده می‌کردند. اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی محققان دریافتند که استفاده از کلروفریک به مراتب بهتر و بی‌ضررتر از آلومینیوم است.

 حالا می خواهیم بدانیم، آیا کلروفریک کاربرد دیگری هم دارد یا نه….

دیگر موارد استفاده کلروفریک:

  • استفاده از کلروفریک در صنعت رنگ‌سازی و ساخت چسب‌های صنعتی
  • قابل استفاده در بخش کشاورزی، تهیه و تولید کودهای شیمیایی
  • قابل استفاده در بخش دارویی و درمانی، تهیه و تولید داروهای منعقدکننده خون
  • یکی از مهمترین کاربردهای آن استفاده در تصفیه خانه‌ها است.
  • به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده در برابر برخی از میکروب‌ها کاربرد دارد.
  • قابل استفاده در صنعت چاپ و ساخت کاغذ
  • استفاده از آن بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.
  • استفاده از این ترکیب شیمیایی در آزمایشگاه برای کاتالیز کربوناسیون‌ها
  • استفاده از کلرید آهن 3 در صنعت شیشه و سرامیک
  • کلروفریک در ساخت آینه نیز کاربرد دارد. در واقع از این ماده شیمیایی در ساخت پوشش های آینه که از جنس آلومینیوم هستند، استفاده می شود. این ماده به سفت شدن این پوشش کمک می کند.

بازار جهانی:

 

 

بازار جهانی

 

 

 

 

بازار جهانی کلروفریک

بالا