استعلام قیمت
نرخ ارز

بازار ترکیه و قیمت های PVC در شروع ماه اکتبر

بازار ترکیه و قیمت های PVC در شروع ماه اکتبر

 

 

در ترکیه، قیمت‌های PVC در ابتدای ماه اکتبر با افزایش‌های جدیدی آغاز شد. که به دلیل اعتصاب عمده‌ای در یکی از بنادر آمریکا بود که ممکن است. به تأخیر در ارسال محموله‌ها منجر شود. علاوه بر این، تخصیص‌های صادراتی کاهش‌یافته از اروپا به دلیل برخی تعمیرات و حاشیه‌های سود ضعیف، به افزایش قیمت‌ها کمک کرد.

به گزارش کانگورو به نقل از Chemorbis، در حالی که پیشنهادات وارداتی پراکنده بودند. و هزینه‌های پایین‌تر اتیلن تاثیری بر بازارهای جهانی نداشتند. بازیگران بازار به کاهش عرضه داخلی در ترکیه به‌عنوان عاملی دیگر برای افزایش قیمت‌ها اشاره کردند.

بر این اساس، محدوده قیمت PVC K67 بدون عوارض 20 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. و در محدوده 840-880 دلار در هر تن CIF ترکیه، نقدی ارزیابی شد. در این محدوده، پیشنهادات از کره جنوبی و مصر 20 تا 40 دلار در هر تن نسبت به اواخر سپتامبر افزایش یافت. در حالی که برخی از پیشنهادات اروپایی بالاترین سطح بازار را تشکیل دادند.

تولیدکنندگان منطقه‌ای گزارش دادند که مقادیر بسیار کمی از K67 در دسترس دارند. و برخی از آن‌ها مجبور به توقف ارائه این گرید در این ماه شدند. در همین حال، قیمت‌های K58 اروپایی به دلیل عرضه محدود به 880-890 دلار در هر تن CIF افزایش یافت.

چندین فعال بازار توافق داشتند: «ما قبلاً انتظار افزایش‌های بیشتری را داشتیم. زیرا منابع منطقه‌ای همچنان از حاشیه‌های سود ضعیف خود شکایت می‌کردند. تأخیرهای احتمالی در محموله‌های آمریکایی همراه با قیمت‌های صادراتی بالاتر از سوی یکی از تولیدکنندگان بزرگ تایوانی برای ماه اکتبر، قیمت‌ها را بدون توجه به هزینه‌های پایین اتیلن و بازارهای مشتقات ثابت افزایش داد.»

محموله‌های مکزیکی با ATR هنوز برای ماه جدید قیمت‌گذاری نشده بودند. در حالی که شایعاتی وجود داشت. که در دسترس بودن محموله‌های جدید در حد متوسط خواهد بود. در این میان، K67 از این مبدا با قیمت 900 دلار در هر تن FCA، بدون عوارض، به‌عنوان یک نکته جانبی ارائه شد.

در بازار مشمول عوارض، فروشندگان آمریکایی بیشتر پیشنهادات خود را به دلیل عدم اطمینان ناشی از اعتصاب بندری در کشور که از اول اکتبر آغاز شد، متوقف کردند. به‌طور کلی، PVC K67 در حدود 30-40 دلار در هر تن نسبت به هفته قبل بالاتر ارزیابی شد. و به 790-820 دلار در هر تن CIF، نقدی رسید. برخی از معامله‌گران ایده‌های فروش خود را نزدیک یا بالاتر از آستانه 800 دلار در هر تن CIF حتی قبل از اعتصاب‌ها بیان کرده بودند. که در زمان نگارش این خبر هنوز مشخص نشده بود. در همین حال، برخی از K67 آمریکایی فوری با قیمت 860 دلار در هر تن FCA در اوایل هفته قیمت‌گذاری شده بود.

یک تولیدکننده پروفیل گفت: «ما تمایلی به پرداخت افزایش‌های قابل توجه نداریم. با توجه به رکود بازار داخلی و بازارهای صادراتی چالش‌برانگیز، همچنین مشکلات مالی. ما مجبور شدیم. قیمت محصولات نهایی خود را کاهش دهیم تا در بازارهای خارجی رقابت کنیم.»

در بازار داخلی، کاهش عرضه فوری همچنان به توزیع‌کنندگان کمک می‌کرد. و به افزایش 30 دلار در هر تن در محدوده‌های قیمتی فرضی نسبت به هفته قبل منجر شد. بر این اساس، PVC K67 با قیمت 1100-1140 دلار در هر تن از انبار ترکیه، نقدی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ارزیابی شد. PVC K58 و K70 فرضی نیز به ترتیب به 1090-1130 دلار و 1110-1150 دلار در هر تن با همان شرایط افزایش یافتند. یک معامله‌گر گفت: «شنیدیم که تولیدکننده داخلی، Petkim، به دلیل تأخیر در تحویل VCM وارداتی، موجودی محدودی دارد.»

چشم‌انداز

به نظر می‌رسد که عرضه همچنان عامل اصلی بازار PVC در اکتبر باقی بماند. در حالی که ممکن است. فروشندگان بیشتری در هفته آینده. با درخواست افزایش قیمت بازگردند. اگرچه بازارهای پایین‌دستی با توجه به مشکلات اقتصادی کلان و نقدینگی محدود محتاط هستند. فروشندگان PVC قصد دارند. در دوره پیش‌رو حاشیه سود خود را بهبود بخشند.

مدت زمان اعتصاب بنادر آمریکا و تقاضای پس از موسمی از بازار کلیدی هند در تعیین اندازه افزایش قیمت‌ها نقشی اساسی خواهد داشت. در آمارها، واردات PVC ترکیه در ماه آگوست به میزان 29 درصد نسبت به ماه قبل و 46 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به حدود 47000 تن رسیده است.

بالا