استعلام قیمت
نرخ ارز

آیا قیمت رزین اپوکسی افزایشی خواهد بود؟

رزین اپوکسی

 

همان طور که می دانید، قیمت موادی مانند بیسفنول آ بر قیمت رزین اپوکسی بی تاثیر نیست.

پس برای این که بدانیم قیمت رزین اپوکسی در آینده افزایشی است یا کاهشی. باید به بررسی عوامل مختلفی چون تغییر قیمت بیسفنول آ ، کارخانه های تولیدی جدید، وضعیت آب و هوا، وضعیت اپیدمی و… بپردازیم.

قیمت بیسفنول آ چه تاثیری بر قیمت رزین دارد؟

بازار بیسفنول A در شرق چین با قیمت 16100 تا 16200 یوان به ازای هر تن چیده شده بود و فضای معاملات سبک بود. افزایش جزئی در روزهای اخیر تاثیر چندانی بر قیمت تمام شده رزین ندارد. و می توان از آن چشم پوشی کرد.

با حرکت سریع قیمت، تولید در مراحل اولیه به دلیل فشار هزینه متوقف شد. دستگاه ها همگی برای از سرگیری تولید در نظر گرفته شده اند. و افزایش عرضه در بازار تا آن زمان برای چشم انداز بازار منفی خواهد بود که به ناچار آن ها را نگران خواهد کرد.

بازار رزین اپوکسی مایع زیاد نوسان ندارد.

تمام نمونه های اولیه تاسیسات Yangnong Ruiheng قبلاً ظاهر شده اند. و بخشی از  رزین اپوکسی در 15 دسامبر به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفته است. به این ترتیب، گروه Yangnong دارای دو پایگاه تولید در Yizheng (ظرفیت 170000 تن) و Lianyungang (ظرفیت 180000 تن) با ظرفیت تولید سالانه 350000 تن خواهد بود. که شامل:

  • رزین های مایع پایه،
  • رزین های حلال،
  • رزین های برم شده جامد می شود.

کارخانه های جدید وارد بازار شده اند. بازیگران قدیمی در شرف بازگشت هستند. ظرفیت بازار بسیار زیاد است، رقابت شدیدی را می توان تصور کرد.

 با نزدیک شدن به جشنواره بهار، عواملی مانند آب و هوا، وضعیت اپیدمی، حمل و نقل و غیره به ناچار مردم را ناامید خواهند کرد.

 این که آیا افزایش قیمت می تواند ادامه یابد و آیا بر حجم سفارشات ضعیف در ژانویه تأثیر می گذارد یا خیر، هوشمندی و خرد تصمیم گیرندگان را آزمایش خواهد کرد.

رزین اپوکسی

 

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.echemi.com

بالا