استعلام قیمت
نرخ ارز

اعمال فشار آسیا و اقیانوسیه بر قیر مدیترانه

تجارت قیر

به گزارش کانگورو به نقل از پتروتحلیل، به نظر می‌رسد همزمان با افت تقاضا و کاهش قیمت‌ها در غرب سوئز. تجارت قیر از منطقه مدیترانه به آسیا و اقیانوسیه در حال افزایش است. تجارت قیر

این امر مورد استقبال تولیدکنندگان در منطقه مدیترانه قرار خواهد گرفت. بازار آمریکا پس از دوره‌ای در تابستان. که قیمت‌های داخلی آن در حدود 200 دلار در هر تن از قیمت‌ها در اروپا. بالاتر بودند، حالا دیگر بازار مطلوبی برای فروش نیست. و در حال حاضر اختلاف قیمتی آن با اروپا همزمان با کاهش تقاضا تقریباً برابر شده است.

تقاضای قیر در بیشتر اروپا، شامل منطقه مدیترانه. همزمان با نزدیکی سرمای هوا و کاهش فعالیت هموارسازی جاده‌ها، در حال کاهش است.

 احتمال می‌رود بازار از اواخر دسامبر. تا فوریه شاهد افت قابل ملاحظه‌تری باشد.

اختلاف قیمتی شاخص قیر فوب مدیترانه با شاخص سنگاپور در ماه نوامبر. در میانگین 196 دلار در هر تن قرار گرفت. و در 25 نوامبر به 217 دلار در هر تن رسید. قیمت‌های سنگاپور اخیراً همزمان با نزدیکی تعطیلات سال نوی قمری. به دلیل کاهش تقاضای منطقه‌ای تحت فشار قرار گرفتند.

کشتی 30100 تنی بلک‌اسمیت شرکت Trafigura پس از تحویل‌گیری محموله 28500 تنی از تارانتو ایتالیا در 17 نوامبر. قرار است آن را در حدود 8 دسامبر به بندر تانجانگ مالزی تحویل دهد.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی (vessel tracking)، کشتی آسفالت اسپلندور شرکت ویتول پس از بارگیری از آژیو تئودوری یونان در 24 اکتبر. بخشی از بار خود را در 7 نوامبر در مسیعید قطر و بخش دیگر آن را در کیمامان مالزی در 27 نوامبر تخلیه کرد.

اما تاجران اشاره داشتند، دسترسی به چنین شناورهای بزرگی و همچنین نرخ باربری بالا از عوامل محدودکننده این تجارت هستند.

بر اساس شنیده‌های نمایندگان آرگاس در کنفرانس قیر آسیا و اقیانوسیه در سنگاپور. اختلاف قیمت‌های جهانی گزینه‌های عرضه را برای خریداران آسیا و اقیانوسیه و آفریقا تغییر داده است. تجارت قیر

قیمت‌های ایرانی دیگر ارزان‌ترین در جهان نیستند. برخی در بازار بر این باورند که اختلاف قیمتی ناشی از ریسک ایرانِ تحت تحریم باید بیش از این‌ها باشد. زیرا قیمت دیگر کشورهای همسایه تنها کمی گران‌تر بوده، و لازم به ذکر است که قیمت‌های ایرانی اخیراً از قیمت‌های مدیترانه‌ای گذر کردند.

قیمت‌های قیر فوب ایران از ژانویه 2021 به طور میانگین 95 دلار در هر تن زیر قیمت‌های صادراتی فوب ایتالیا بوده‌اند. و این میزان در مه سال جاری به اختلاف قابل توجه 200 دلار در هر تن رسید. اما این اختلاف از آن موقع تا کنون کاهش یافت. و قیمت‌های ایرانی در نوامبر، تا 10 دلار در هر تن بالای قیمت‌های ایتالیایی قرار گرفتند.

قیمت‌های ایرانی در دو ماه گذشته به دلیل محدودیت عرضه و افزایش هزینه‌ها شامل وکیوم باتوم افزایش یافته. اگرچه در ایام اخیر این روند صعودی به دلیل کاهش تقاضا از هند تغییر مسیر داده است. تجارت قیر

بالا