استعلام قیمت
نرخ ارز

افت بازارهای پی‌وی‌سی ترکیه به کمترین میزان در دو سال گذشته رسید

بازار پی وی سی

 

 

به گزارش کانگورو به نقل از پتروتحلیل، همزمان با نزدیکی به اواخر ژوئیه. بازارهای وارداتی و داخلی پی‌وی‌سی به روند نزولی خود ادامه دادند. همزمان با تسلیم شدن فروشندگان در برابر افت مداوم پیشنهادات از سوی مصرف‌کنندگان ترکیه‌ای. قیمت‌ها در هفته گذشته به زیر مرزهای جدیدی نزول کردند. بازار پی وی سی 

معامله‌کنندگان در این بین از اخبار اخیر در رابطه با آسیا و اروپا مبهوت مانده. و در تلاش بودند تا اطلاعات بیشتری از شرایط بازار جهانی پیدا کنند.

براساس داده‌های میانگین هفتگی کم‌اوربیس. بازارهای وارداتی و داخلی k67 به دنبال رویه‌های نزولی سنگین در ژوئیه. به کمترین سطوح خود در حدود دو سال گذشته افت کردند.

قیمت‌های داخلی k67 در مقاس هفتگی 300 دلار در هر تن کاهش یافتند

بازار توزیع در هفته گذشته در واکنش به رکود مداوم تقاضا. شاهد قراردادهایی با میزان‌های اندک 1350 دلار در هر تن (ex-warehouseترکیه، شامل مالیات ارزش افزوده) بود.

تقاضای ضعیف دوره پساتعطیلات و فراوانی عرضه. قیمت محموله‌های تحویل فوری را بیش از پیش کاهش داد. داده‌های کم‌اوربیس نشان داد. افت انباشتی از زمان آغاز روند نزولی در آوریل، از 1100 دلار در هر تن (46 درصد) گذر کرده است.

قیمت‌های k67 بدون تعرفه در ترکیه (سی‌آی‌اف) به زیر 1150 دلار در هر تن افت کردند

قیمت‌های k67 غیرتعرفه‌ای در هفته گذشته در مقیاس هفتگی 50 تا 70 دلار در هر تن افت کرده. و در میزان 1140 تا 1180 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف ترکیه، نقدی) ارزیابی شدند. بگفته تاجران، همزمان با مقاومت بسیاری از خریداران در برابر سطوح کنونی قیمتی. قراردادها اندک بودند.

محموله‌های مصری با قیمت‌های رقابتی در بازه پایینی ارائه شده. اما همچنان تحت فشار ایده‌های قیمتی پایینی به میزان 1000 دلار در هر تن از سوی خریداران عمده، قرار گرفتند.

قیمت‌های اولیه k67 اروپایی با میزان 1200 دلار در هر تن (سی‌ای‌اف) نشان‌دهنده افت ماهانه بودند. اما با مقاومت شدیدی مواجه شدند. قیمت‌هایی در حدود 1120 تا 1150 دلار در هر تن نیز شنیده شده، اما توسط منابع اولیه مورد تایید قرار نگرفتند.

افت قیمت‌های پی‌وی‌سی آمریکایی به زیر 1000 دلار در هر تن بعد از 2 سال

قیمت‌های k67 تعرفه‌ای در هفته گذشته 120 تا 200 دلار در هر تن افت کرده. و در میزان 980 تا 1060 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف، شامل 6.5 درصد مالیات) قرار گرفتند. قیمت‌های k67 روسی در هفته گذشته بیش از 200 دلار در هر تن افت کرده. و در میزان 1050 تا 1060 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف شامل 6.5 درصد مالیات) ایستادند.

همچنین قیمت‌های k67 آمریکایی با میزان 980 تا 1030 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف، شامل 6.5 درصد مالیات، و 32 درصد مالیات آنتی دامپینگ) بازه پایینی بازار را شکل دادند. در این میان، بگفته عده‌ای برخی از محموله‌های آمریکایی براساس پرداخت آتی در بازه بالایی در دسترس بودند. براساس داده‌های کم‌اوربیس، آخرین باری که قیمت‌های k67 آمریکایی در زیر 1000 دلار در هر تن گزارش شدند، به اوت 2020 بازمی‌گردد.

همزمان با جستجوی بازارهای پی‌وی‌سی آسیا برای کف قیمتی، معامله‌کنندگان به دنبال سرنخ می‌گردند بازار پی وی سی 

جو بازار ترکیه همچنان تحت تاثیر رکود تقاضای پی‌وی‌سی در میان رکوردهای تورمی می‌باشد. در این بین، معامله‌کنندگان در حال نظارت بازارهای جهانی برای به دست آوردن سرنخ‌های بیشتر در رابطه با رویه‌های آتی می‌باشند.

قیمت‌های داخلی و صادراتی پی‌وی‌سی چین در هفته گذشته به واسطه روند افزایشی دالیان معاملات آتی و صعود نفت خام، تقویت شدند. در پی این اتفاق صحبت‌هایی در رابطه با احتمال نزدیکی بازارهای آسیا به کف قیمتی مطرح شد. 

 

بازار پی وی سی

 

با این وجود، تا زمانی که علائم صعودی مشاهده نشده، ضعف تقاضا و نبود مشکلات عرضه معامله‌کنندگان را محتاط نگاه خواهد داشت.

توجهات به دورنمای عرضه در اروپا همزمان با اوج‌گیری حجم‌های صادراتی

قیمت‌های پی‌وی‌سی اروپا با توجه به هزینه‌های بالای انرژی، علیرغم مصرف آسیب‌دیده از تورم و افت قراردادهای اتیلن، نسبت به دیگر بازارهای بزرگ برتری قیمتی محسوسی دارند. با توجه به نزدیکی به ایام تعطیلات تابستان در اروپا، افت بالقوه تولیدات در منطقه فاکتوری است که در کوتاه‌مدت تحت نظارت خواهد بود.

تولیدکنندگان پی‌وی‌سی اروپا در چند ماه گذشته صادرات به ترکیه را تقویت کرده تا از حاشیه سودهای داخلی خود مراقبت کنند. معامله‌کنندگان ترکیه‌ای احتمال کاهش نرخ بهره‌برداری در واحدهای منطقه‌ای در ایام آتی را رد نمی‌کنند. تعدادی از آن‌ها اشاره داشتند: «با توجه به فراوانی محموله‌های روسی، این اتفاق تاثیر زیادی بر ترکیه نخواهد داشت.»

دیگر معامله‌کنندگان اعتقاد دارند در صورتی که فروشندگان روسی محموله‌های خود را به بازار دیگری ارسال کنند، ممکن است بازارهای پی‌وی‌سی ترکیه تحت تاثیر قرار گیرند. یکی از معامله‌کنندگان اظهار داشت: «احتمال دارد مزایای باربری و احتمال بازگشت خریداران به دنبال فصل بارانی، فروشندگان را بر آن دارد تا بر هند متمرکز شوند.» براساس داده‌های کم‌اوربیس، اخیراً اختلاف قیمتی میان بازارهای وارداتی ترکیه و هند در میانگین هفتگی به 35 دلار در هر تن افت کرده است. بازار پی وی سی 

بالا