استعلام قیمت
نرخ ارز

ایران روی فروش 1.4 میلیون بشکه نفت خام در سال جدید حساب می‌کند

نفت خام

 

به گزارش کانگورو به نقل از پتروتحلیل و به گزارش خبرگزاری‌های داخلی. همزمان با تصویب کلیات لایحه بودجه توسط مجلس در 22 ژانویه. ایران روی فروش 1.4 میلیون بشکه نفت خام با قیمت 85 دلار در هر بشکه در لایحه بودجه سال آتی، تا بخشی با استفاده از روش تهاتر با کالا حساب می‌کند.

به نقل از رئیس جمهور ابراهیم رئیسی خطاب به نمایندگان مجلس: «در بودجه سال آتی پیش‌بینی شده که از طریق فروش نفت به روش تهاتر با کالا تولید درآمد شود.» نفت خام

سال جدید ایرانی در مارس آغاز خواهد شد. قیمت نفت خام برنت در روز 20 ژانویه در میزان 85.90 دلار در هر بشکه ارزیابی شد.

بر اساس بودجه جدید، فروش نفت خام و فرآورده های نفتی. سال جدید بر اساس نرخ تعیین شده دولتی بالغ بر 26 میلیارد دلار خواهد بود. این بدان معناست که ایران انتظار دارد درآمد نفتی خود در مقایسه با سال جاری به ارز داخلی ۲۵ درصد افزایش یابد (که به دلیل تورم کاهش یافته است).

رئیسی در رابطه با برنامه تهاتر جزئیاتی دیگری ارائه نداد. دولت او در سال 2021، ایده بازپرداخت بدهی‌های ساخت و ساز از طریق فروش نفت را مطرح کرد. می‌توان طلب پیمانکاران را از طریق فروش نفت و مشتقات بر اساس طرحی که خریداران. را ملزم به یافتن «بازارهای جدید» غیر از مشتریان فعلی وزارت نفت ایران می‌کند، جبران کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین به نیروهای مسلح «سهمیه» نفت خام و میعانات گازی. برای پالایش در پالایشگاه‌های ایران و همچنین استفاده از درآمد آن اعطا خواهد شد. در ادامه گزارش افزوده شد، بدهی به چندین نهاد دیگر از جمله نهادهای «غیردولتی و انقلابی» با تخصیص نفت خام قابل تسویه است.

بالا