استعلام قیمت
نرخ ارز

بازار خرید مواد رزینی چگونه است؟

رزین

 

رزین در هفته گذشته به بهبود ادامه داد. و میانگین قیمت رزین های پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن(PP)، 0.03 دلار به ازای هر پوند. با مقداری واریانس بر حسب درجه، کاهش یافت.

احساسات بازار اکنون نزولی در نظر گرفته می شود. زیرا پردازنده هایی با تقاضای غیر فوری منتظر قیمت های ارزان تر هستند. بار دیگر، خریدارانی که نیاز فوری به مواد داشتند. از قیمت پایین‌تر راضی بودند، اما هنوز فقط با حجم محدود سفارش‌ها را انتخاب کردند.

به نظر می رسد تولیدکنندگان فشار موجودی های برآمده خود را احساس می کنند. و بسیاری از انبارهای عمومی در حال حاضر تا مرز پر شده اند.

بعید است تولیدکنندگان بتوانند افزایش قیمت حاصل از نیکل را برای قراردادهای PE و PP در اکتبر اعمال کنند. برعکس، می توان موردی را برای کاهش قیمت نیکل ایجاد کرد. با این حال، تعجب نکنید، اگر تولیدکنندگان بتوانند قراردادهای پلی اتیلن را برای سومین ماه متوالی ثابت نگه دارند.

کاهش قیمت PP قریب‌الوقوع است، زیرا انتظار می‌رود تسویه قرارداد مونومر PGP در اکتبر دو رقمی کاهش یابد، و باید دید که آیا فرسایش حاشیه نیز آغاز خواهد شد یا خیر.

تامین کنندگان رزین در تعقیب خریداران:

در حالی که بازار کاملاً غرق در رزین نیست، تغییر در احساسات باعث شده است تا تولید‌کنندگان به دنبال خریداران باشند.

قیمت قرارداد پلی اتیلن حدود 0.41 دلار به 0.43/ پوند در سال 2021 و از 0.65 دلار تا 0.67 / پوند از زمان آخرین فرورفتگی بازار در بحبوحه قرنطینه کووید در ماه مه 2020 افزایش یافت.

 قیمت PP در همان دوره شاهد افزایش 0.54 دلار در پوند و 0.855 دلار در پوند بود.

منابع پلی اتیلن با چگالی بالا بهبود می یابد:

قیمت‌های نقطه‌ای برای اکثر رزین‌های پلی‌اتیلن درجه یک کالا در هفته 11 اکتبر 0.01 دلار به 0.03/£ کاهش یافت.

پلی‌اتیلن با چگالی بالا (HD) برای قالب‌های تزریقی و دمنده، که برخی از گریدهای سخت‌تر برای تهیه کالا در سال جاری بودند، با بهبود عرضه‌ها در اکتبر، به طور مکرر دست به دست شدند.

پلی اتیلن با چگالی کم (LD) برای فیلم و تزریق نیز به طور فعال مورد توجه پردازنده ها و فروشندگان قرار گرفت. قیمت‌های LDPE و گریدهای تزریقی PE خطی با چگالی کم (LLD) قوی‌ترین در بین دسته‌ها بودند و ثابت مدیریت شدند.

برخی از شرکت‌ها هنوز تحت فورس ماژور یا برنامه‌های تخصیص هستند. قطعی تعمیر و نگهداری پلی‌اتیلن همچنان در طول سه ماهه چهارم برنامه‌ریزی می‌شود. و نرخ‌های عملیاتی به‌تدریج به دنبال تأثیر طوفان آیدا در سپتامبر، که بخشی از تولید را در لوئیزیانا آفلاین کرد، به تدریج به حالت عادی باز می‌گردد.

قیمت PP تنها یک هفته پس از کاهش 0.06 دلار در پوند، که عمیق ترین کاهش آن در سال بود، 0.03 دلار دیگر کاهش یافت. این کاهش قیمت ها در حالی است که خریداران به دنبال خرید PP هستند.

رزین

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.plasticstoday.com

بالا