استعلام قیمت
نرخ ارز

پیامدهای بحران ذغال سنگ و برق در چین

افزایش قیمت ذغال سنگ

 

بحران زغال سنگ و برق چین اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد

افزایش شدید قیمت زغال سنگ و کمبود نیرو در چین. رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان را در سه ماهه سوم را کند و تهدید می کند. که در سه ماهه چهارم به زنجیره های عرضه جهانی سرایت می کند. بحران ذغال سنگ و برق 

هفته گذشته، معاملات آتی زغال سنگ در چین پس از آن که شصت معدن زغال سنگ در بزرگترین منطقه تولید کننده زغال سنگ در این کشور مجبور به تعطیلی در میان باران شدید، سیل و رانش زمین شد. و بحران تامین انرژی را بدتر کرد. به بالاترین حد خود رسید.

در اواخر هفته، هوای سردتر از حد معمول در مناطقی از چین. قیمت زغال سنگ را به بالاترین حد خود رساند.این افزایش قیمت ذغال سنگ در حالی است که تقاضای برق افزایش یافت. افزایش تقاضای برق با هوای سردتر و بهبود صنعت پس از همه گیری منجر به کمبود زغال سنگ در این کشور شده است. که از ماه گذشته حداقل 17 منبع اصلی سرزمین را تأمین کرده است.

بر اساس برآوردهای رویترز، از سال گذشته تا کنون. قیمت معاملات آتی زغال سنگ چین که بیش از همه معامله می شود. بیش از 200 درصد افزایش یافته است.

با کاهش بیشتر دما در آخر هفته، معاملات آتی زغال سنگ امروز به رکورد جدیدی رسید.

قطع برق و سرمایه گذاری ملایم پس از خرابی اورگراند. منجر به رشد اقتصادی ضعیف تر از انتظار در چین در سه ماهه سوم شد. تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) در سه ماهه سوم سال جاری 4.9 درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش یافت. که کمتر از رشد 5.2 درصدی بود که تحلیل گران در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند.

 

بالا رفتن قیمت ذغال سنگ

 

کند شدن رشد اقتصادی چین و قطع نیرو در کارخانه ها. زنجیره های تأمین جهانی دیگری را که پیش از این به دلیل کمبود تراشه انبوه و تاخیر در حمل و نقل. مواد اولیه مختلف دچار مشکل شده بودند، به خطر می اندازد.

به عنوان مثال، شرکت هلندی فیلیپس روز دوشنبه هشدار داد که فروش Q3 آن “تحت تأثیر تشدید مسائل زنجیره تامین جهانی مانند کمبود قطعات الکترونیکی قرار گرفته است.”

فرانس ون هوتن. مدیرعامل این شرکت گفت: “بی ثباتی زنجیره تامین در سطح جهان تشدید شده است. و همین امر منجر به افزایش زمان تبدیل کتاب سفارشات قوی ما به درآمد در سه ماهه سوم شده است.  بحران ذغال سنگ و برق 

 

 

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com

 

 

بالا