استعلام قیمت
نرخ ارز

تاثیر خروج اکسون از میدان نفتی عراق

تاثیر خروج اکسون از میدان نفتی عراق

 

 

خروج اکسون از میدان نفتی عراق چه تاثیری بر قیمت نفت دارد؟

عراق می خواهد یک شرکت آمریکایی دیگر جایگزین شرکت اکسون به عنوان سهامدار در میدان نفتی غرب قورنا شود .

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مصر. پس از دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به رسانه ها گفت: “اکسون موبیل. به دلایلی که مربوط به شیوه های مدیریت داخلی است. و نه به دلیل وضعیت خاص عراق قصد خروج از این کشور را دارد.”

اکسون، که  دارای سهام 32.7 درصدی از میدان نفتی غرب قورنا  می باشد. به دنبال خریداری است که سهام خود را به طور کامل به این خریدار واگذار کند. و به طور کامل از عراق خارج شود. ارزش سهام سال گذشته بالغ بر 500 میلیون دلار بود. در آن زمان. گزارش ها حاکی از آن بود که دو شرکت چینی CNPC و CNOOC، علاقه مند به خرید آن هستند.

البته نباید از این مهم غافل شده. که برنامه های فروش سهام، ناشی از همه گیری ویروس کرونا بر وضعیت مالی شرکت اکسون نیز بی تاثیر نبوده است. زیرا طی سال گذشته شرکت اکسون در تلاش برای حفظ سود سهام خود و کاهش بدهی ها بوده است.

دلایل دیگری نیز برای خروج اکسون از عراق وجود دارد. همان طور که جرالد جانسون در اوایل ماه جاری گفت، این جابه جایی ها به تیره شدن رابطه بین شرکت و بغداد پس از سرمایه گذاری اکسون در نفت کردستان و ادامه بی ثباتی سیاسی و مالی در عراق مربوط می شود.

دو سال پیش، قرار بود اکسون در یک برنامه 53 میلیارد دلاری برای افزایش تولید نفت عراق شرکت کند، اما به نظر می رسد بیماری همه گیر و وضعیت عراق بسیاری از موارد را تغییر داد، از جمله این طرح بلند پروازانه را.

نخست وزیر کاظمی این هفته به رسانه ها گفت: “وقتی که شرکت اکسون به طور کامل از عراق خارج شد، ما نمی توانیم بپذیریم جایگزین آن شرکتی غیر از یک شرکت آمریکایی دیگر باشد.”

پبش بینی می شود با خروج اکسون از میدان نفتی غرب قورنا، قیمت نفت هم دچار تزلزل شود و حتی ممکن است روند کاهشی در پی داشته باشد.

 

 

منبع: https://oilprice.com 

 

 

 

 

دیدگاه ها (4)
“تاثیر خروج اکسون از میدان نفتی عراق”
  1. 459167 874392What a excellent viewpoint, nonetheless is just not produce every sence by any means discussing this mather. Just about any technique thanks and also i had try and discuss your post directly into delicius but it surely appears to be an concern inside your blogging is it possible you need to recheck this. thank you just as before. 149370

  2. 738737 201899Its amazing what supplementing can do for your body and your weight lifting goals! 31918

  3. timbabump گفت:

    http://fishtaverncyprus.com/liebelib-ru/videoporno/Video xnxx brader and sister – Video xnxx brader and sister

  4. 655125 4542A extremely exciting go via, I might not agree completely, but you do make some truly legitimate factors. 790076

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا