استعلام قیمت
نرخ ارز

تحلیل قیمت مواد پلیمری در ماه نوامبر

قیمت مواد پلیمری در ماهی که گذشت

 

امروز می خواهیم به بررسی و تحلیل قیمت مواد اولیه پلیمری در ماه میلادی که گذشت (نوامبر) بپردازیم. و ببینیم آیا قیمت مواد پلیمری کاهشی بوده یا افزایشی؟

پلی اتیلن:

پلی اتیلن در حالی ماه جدید میلادی را آغاز کرد که برای فیلم‌های LDPE، نوامبر با اعلامیه‌هایی از سوی تولیدکنندگان؛ افزایش قیمت‌های بالا و سه رقمی را به همراه داشت. اگرچه در طول ماه اصرار کمتری داشتند. خریداران کوچک مجبور بودند پول بیشتری به جیب بزنند. اما بازیکنان بزرگی که در ماه‌های گذشته موفق به ایجاد سهام شده بودند. می‌توانستند از موضع قدرت مذاکره کنند. بعید است که در ماه کریسمس هیچ هدیه ای در قالب کاهش قیمت به مبدل ها ارائه شود.

پلی پروپیلن:

افزایش 95 یورو در هر تن در هزینه C3، قیمت PP را دوباره بالا برد. تولیدکنندگان همچنین به دنبال اضافه کردن هزینه‌های اضافی برای انرژی بودند. اما به دلیل تقاضای محتاطانه و رکورد قیمت‌ها موفق نشدند. برای نمرات فیلم، که قبلا رکورد زده‌اند، اغلب نمی‌توانستند هزینه بالاتر C3 را به طور کامل بگذرانند.

پلی وینیل کلراید:

با افزایش دوباره قیمت PVC در ماه نوامبر – هجدهمین ماه متوالی – دیدن سطوح رکورد بیشتر تعجب آور نیست. با این وجود، با توجه به این موضوع، قیمت ها در ماه گذشته به شدت افزایش یافت. زیرا تولید کنندگان مواد پایه S-PVC هزینه های انرژی و لجستیک بالاتری را در نظر گرفتند. مبدل‌ها با توجه به تقاضای بالا و وضعیت عرضه بسیار محدود، هیچ چیزی برای مقابله با این موضوع نداشتند

بازیگران بازار با این فرض کار می کنند که PVC در ماه دسامبر در سطح بالایی باقی می ماند.

 

قیمت مواد پلیمری

 

پلی اتیلن ترفتالات:

سال آفت‌زده – به معنای واقعی کلمه – هنوز در نوامبر به پایان نرسیده بود. در دو سوم اول ماه، خریداران PET اروپایی مقاومت شجاعانه ای نشان دادند. و وحشت فزاینده ای را که به دلیل وخامت مداوم وضعیت عرضه در حال ایجاد بود، سرکوب کردند. آنها همچنین توانستند این کار را انجام دهند زیرا تقاضا از بازارهای پایانی در خارج از فصل به همان اندازه بد را تجربه می کند. اما سپس نوع جدید کروناویروس Omicron آمد و اوضاع حتی بدتر شد.

به خصوص در بخش های مربوط به بهداشت و پزشکی، وحشت رخ داد و تعداد زیادی از مناطق دیگر را آلوده کرد. بازارهای پرتنش متعاقباً منفجر شدند. و هر یک از خریداران قراردادی کوچک و متوسط ​​که خرید را تا اواخر ماه به تعویق انداختند. مجبور شدند چند یورو اضافی را بپذیرند. از سوی دیگر، هرکسی که زودتر قراردادی را امضا می‌کرد. می‌توانست نفس راحتی بکشد. زیرا توافق‌های اولیه اغلب به‌طور ناگهانی بسته می‌شد. در سمت تقاضا، معمولاً انتظار می رود فعالیت نسبتا کمی در ماه دسامبر پیش بینی شود. قیمت مواد پلیمری در نوامبر

اما با توجه به وضعیت عرضه بی حاصل، وضعیت این بار می تواند تغییر کند. ظاهراً اولین سؤالات اکتشافی با توجه به الزامات فنر قبلاً دریافت شده است. در مورد تنگنای چشمگیر عرضه – از جمله وضعیت فاجعه بار واردات – احتمالاً هیچ چیز زیادی تغییر نخواهد کرد. در عین حال، افزایش بسیار زیاد در هزینه لجستیک و انرژی هنوز در بخش PET لحاظ نشده است.

 

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.bpf.co.uk/

 

بالا