استعلام قیمت
نرخ ارز

تقاضای پایان سال برای دلار

تقاضای پایان سال برای دلار

بررسی‏‏‌های به‌عمل آمده از گفت‏‏‌وگوی فعالان بازار ارز تهران گویای آن است. که برخی از این افراد از فعال شدن انتظارات تورمی در روزهای آخر سال سخن می‌گویند.

به گزارش کانگورو به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده این افراد پس از انتخابات با نزدیک شدن به‏‏‌روز‏‏‌های پایانی سال سطح عمومی تقاضا افزایش می‌یابد. و در صورتی که بازار ساز از حضور خود در بازار بکاهد. احتمال شکل‏‏‌گیری روند‏‏‌های افزایشی وجود دارد.

کارشناسان معتقدند که ادعای فعالان بازار از پایه درستی برخوردار نیست. و با توجه به روند بازار در هفته‌‌‌های اخیر بانک مرکزی می‌تواند نرخ ارز تا پایان سال را در بازه قیمتی حال حاضر حفظ کند.در این میان بازار ارز تهران در روز‌‌‌های نیمه تعطیل و برفی ابتدای هفته جاری نوسانات سبکی را صورت داد.

قیمت دلار آزاد در بازار روز شنبه با حدود 100 تومان رشد نسبت به نرخ روز‌‌‌های پایانی هفته گذشته در رقم 57‌‌‌هزار و 250 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه طلای طرح جدید نیز با رشد 170‌‌‌هزار تومانی در رقم 33میلیون و 450‌‌‌هزار تومان معامله شد.

تعلل نرخ ارز در روز‌‌‌های سرد دلار

در روز‌‌‌های ابتدایی هفته جاری همزمان با کاهش دمای هوا، از تب‌وتاب معاملات ارزی نیز کاسته شد. تحلیلگران بر این باورند که نبود. سیگنال خبری جدید در کنار فضای نیمه‌تعطیل بازار سبب شده. تا شاخص‌‌‌های ارزی روند‌‌‌های قیمتی جدیدی را آغاز نکنند.

بر این اساس قیمت دلار آزاد که در روز‌‌‌های پایانی هفته گذشته سقف کانال 56‌‌‌هزار تومانی را شکسته. و در رقم 57‌‌‌هزار و 150 تومان معامله می‌شد. در بازار صبح روز شنبه فعالیت خود را با 150 تومان افزایش نسبت به نرخ مذکور در رقم 57‌‌‌هزار و 300 تومان آغاز کرد. تا ساعات پایانی بازار در این روز بخشی از رشد قیمت جبران شد و در نهایت دلار با 100 تومان رشد به فعالیت خود در بازار روز شنبه پایان بخشید.

همچنین یورو در این روز حدود 50 تومان افت کرد. و در رقم 61‌‌‌هزار و 950 تومان معامله شد. پوند نیز با رشد قیمتی 100 تومانی به رقم 72‌‌‌هزار و 500 تومان رسید. البته نرخ‌های فردایی در معاملات عصر روز شنبه و حتی بازار تعطیل روز یکشنبه رشد داشتند. و همین امر سبب شد. تا فعالان ارزی بازگشایی بازار در روز دوشنبه را افزایشی پیش‌بینی کنند.

اما در سوی دیگر بازار ارز تهران یعنی معاملات رسمی ارز، دلار نقدی در آرامش و ثبات قیمت به فعالیت خود ادامه داد. روز گذشته قیمت اسکناس رسمی دلار بدون تغییر نسبت. به نرخ پیشین در رقم 42‌‌‌هزار و 920 تومان معامله شد. نرخ فروش حواله نیز مانند نرخ نقدی بدون تغییر در رقم 39‌‌‌هزار و 864تومان به فعالیت خود ادامه داد.

رشد همگانی خانواده سکه

بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران مشاهده می‌شود. که نرخ دلار آزاد تاثیر مستقیمی در شکل‌‌‌گیری قیمت سکه دارد. در بازار روز شنبه نیز رشد نسبی قیمت دلار تابلو‌‌‌های بازار سکه و طلا را سبز کرد.

بر این اساس قیمت هر قطعه سکه طلای طرح جدید با حدود 170‌‌‌هزار تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 33 میلیون و 450‌‌‌هزار تومان معامله شد. نیم و ربع سکه نیز با رشد قیمت یکسان 100‌‌‌هزار تومانی به ترتیب در ارقام 18 میلیون و 800‌‌‌هزار تومان و 11 میلیون و 800‌‌‌هزار تومان معامله شدند.

همچنین حباب سکه طلای طرح جدید که اختلاف میان ارزش ذاتی و بهای معامله شده. آن در بازار را به نمایش می‌گذارد. نیز در بازار روز شنبه در کانال قیمتی 6 میلیون تومانی محاسبه شد.

بالا