استعلام قیمت
نرخ ارز

تقاضا برای نفت به پیش از همه گیری بازگشته است

نفت

 

خبرها حاکی از این است که تقاضا برای نفت به پیش از همه گیری بازگشته است.

برترین مصرف کنندگان نفت جهان از سطح تقاضای قبل از همه گیری گذشته اند

به گزارش بلومبرگ به نقل از مشاوره SIA Energy. برخی از بزرگترین مصرف کنندگان جهان به رهبری چین از سطح مصرف قبل از همه گیری فراتر رفته اند.

سنگیک تی، تحلیلگر SIA Energy، با اشاره به این که انتظار دارد. در سه ماهه چهارم سال جاری مصرف نفت چین 13 درصد افزایش یابد. گفت: بدترین تقاضای سوخت آسیایی به پایان رسیده است. و ما شاهد بهبود نرم تقاضا در ماه های آینده هستیم. البته پیش بینی می شود. این بهبود وضعیت نه از یک سال پیش بلکه، امیدواریم به قبل از شروع همه گیری برگردد.

تقاضای نفت ایالات متحده نیز به دلیل واکسیناسیون های گسترده در تابستان در حال بازگشت مجدد است. در اوایل ماه جاری، با وجود افزایش نگرانی ها به دلیل افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید -19، تقاضا به بالاترین میزان از ابتدای سال رسید.

 

 

نفت

 

 

با این حال، پیش بینی تقاضا برای همه سوخت هایی که تقاضای کلی نفت را افزایش می دهند. یکسان نیست. به گفته SIA Energy، برای مثال، رشد 13 درصدی تقاضای نفت چین در سه ماهه چهارم ناشی از افزایش 20 درصدی تقاضای بنزین است. از سوی دیگر، تقاضای سوخت جت تنها 4 درصد در این مدت افزایش می یابد.

تقاضا برای نفت در هند نیز رو به بهبود است. به شدت در حال حرکت است. زیرا مردم در پی آخرین قرنطینه ها از حمل و نقل شخصی استفاده می کنند. این روند به احتمال زیاد باعث افزایش تقاضای بنزین در این سال مالی می شود. که به نوبه خود منجر به افزایش قابل توجه واردات خواهد شد. زیرا هند برای بخش عمده ای از نیازهای خود به نفت خارجی متکی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بهبود شدید تقاضای نفت در سه مصرف کننده بزرگ جهان باعث شده است که قیمت نفت از ابتدای سال جاری حدود 40 درصد افزایش یابد. یک تحلیل گر وود مک به بلومبرگ گفت: خطر نزولی به دلیل آخرین موج عفونت های کووید -19، به ویژه در کشورهای پرجمعیت مانند هند و اندونزی، روشن و فعلی است.

از سوی دیگر، این واقعیت که در برخی از نقاط جهان، تقاضا برای سوخت از سطح قبل از همه گیری بیشتر است. نشان می دهد که اشتها برای نفت با وجود خطر نزولی سالم است.

 

نگارنده : مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com/

بالا