استعلام قیمت
نرخ ارز

روند کاهشی پلی اتیلن ها به پنجمین ماه خود رسید

قیمت پلی اتیلن

 

به گزارش کانگورو به نقل از پتروتحلیل، به دنبال عدم اعتماد تاجران به هر گونه بهبود تقاضا در چین. و تداوم فروش استقراضی محموله‌های اواخر ژوئیه و اوایل اوت. قیمت‌های اتیلن و پروپیلن آسیا در هفته گذشته بیش از پیش به روند نزولی خود ادامه دادند. براساس داده‌های کم‌اوربیس، قیمت‌ها از حدود اوایل آوریل سیری نزولی داشته‌اند. قیمت پلی اتیلن

با توجه به خیز مجدد موارد ابتلای کووید-19 همزمان با قرنطینه‌هایی در سراسر بسیاری از شهرهای چین، جو خرید کاملاً کاهشی شده است. به گفته تاجران، خریداران به خرید حجم‌های بالا یا محموله‌هایی با قیمت‌های بالا اعتماد ندارند. زیرا احتمالاً در خریدهای بعدی خود با قیمت‌های پایین‌تری مواجه می‌شوند.

این امر موجب آن شده تا تاجران بیشتری قیمت‌های پایین‌تر یا فروش استقراضی را پیشنهاد کنند، زیرا با فروش با قیمت‌های پایین‌تر می‌توانند شرایط خود را پوشش دهند.

تولیدکنندگان در سراسر تایوان، ژاپن، کره جنوبی، چین و جنوب شرق آسیا. نرخ بهبره‌برداری واحدهای کراکر و هیدروژن‌زدایی پروپان خود را در جهت کاهش ضررها افزایش دادند. زیرا ضررهای تولید به دلیل افت قیمت‌های اولفین، و ثبات یا افزایش قیمت‌های خوراک نفتا، تشدید شد.

قیمت‌های نقدی اتیلن از هفته‌های گذشته 30 دلار افت کرد، و با تداوم روند ثابت در هفته گذشته در میزان 890 دلار در هر تن (سی‌ف‌آر چین) و 950 دلار در هر تن (سی‌ف‌آر جنوب شرق آسیا) ارزیابی شد.

قیمت‌های نقدی پروپیلن با افت 15 دلاری در هفته گذشته در میزان 900 دلار در هر تن (سی‌ف‌آر چین) و 960 دلار در هر تن (سی‌ف‌آر جنوب شرق آسیا) ارزیابی شد.

راه‌اندازی مجدد شرکت‌های میتسوبیشی و میتسویی. کمیکال فشار عرضه را افزایش داده، اما نرخ بهره‌برداری کراکر همچنان در سطوح پایین است

بگفته منابع صنعت، تولیدکنندگان در ژاپن از اوایل ژوئن، یا نرخ بهره‌برداری پایین خود را حفظ کرده. و یا با کاهش بیش از پیش، آن را به حدود 75 تا 85 درصد رسانده‌اند. این کاهش نرخ منظم به محدودیت عرضه داخلی کمک کرده. و همچنین تعطیلی واحدها به دلیل عملیات تأمین و نگهداری در شرکت‌های میتسوبیشی و میتسویی کمیکال عرضه کلی را کمتر کرده است.

کراکر شماره 1 میتسوبیشی کمیکال واقع در شهر کاشیما، ایباراکی، سالانه 540 هزار تن اتیلن و 260 هزار تن پروپیلن تولید می‌کند.

 عملیات تأمین و نگهداری از اوایل مه آغاز شد، و کراکر از اوایل ژوئیه فعالیت خود را از سر گرفته است. کراکر میتسویی کمیکال واقع در شهر ساکای با ظرفیت تولید 600 هزار تن در سال اتیلن و 280 هزار تن در سال پروپیلن نیز از اواسط ژوئیه فعالیت‌های خود را مجدداً آغاز کرد. قیمت پلی اتیلن

براساس داده‌های منابع صنعت، میانگین نرخ بهره‌برداری کراکر. از حدود 70 درصد در مارس به 85 تا 95 درصد در اوایل مه بهبود یافته بود. اگرچه، باضعف فزاینده حاشیه سودها، و حاشیه سود منفی کنونی تعدادی از تولیدکنندگان، کراکرهای ژاپن شاهد کاهش نرخ‌های بهره‌برداری هستند.

شرکت اینئوس ژاپن بعد از تعطیلی واحد کراکر کاوازاکی (با ظرفیت 540 هزار تن در سال) در 5 مارس. فعالیت آن را در 7 مه از سر گرفت. واحد کراکر پایه نفتا آن دارای ظرفیت سالانه 540 هزار تن در سال اتیلن. و 300 هزار تن در سال پروپیلن می‌باشد. براساس داده‌های تاجران، تولیدکننده نرخ بهره‌برداری خود را به 80 درصد کاهش داده است.

شرکت کی‌یو اتیلن، از ژانویه تا مارس واحد کراکر شیبا با ظرفیت 768 هزار تن در سال. را به دلیل عملیات تأمین و نگهداری تعطیل کرد. 55 درصد شرکتکی‌یو اتیلن تحت تملک ماروزن پتروکمیکال و 45 درصد آن تحت مالکیت شرکت سامیتومو کمیکال می‌باشد. نرخ بهره‌برداری این شرکت در حال حاضر در میزان 80 تا 85 درصد می‌باشد.

شرکت شوا دنکو از مارس تا آوریل، واحد کراکر خود در اویتا با ظرفیت 695 هزار تن در سال را به دلیل عملیات تأمین و نگهداری تعطیل کرد. بگفته تاجران، نرخ بهره‌برداری این واحد در حدود 80 درصد می‌باشد. قیمت پلی اتیلن

بالا