استعلام قیمت
نرخ ارز

سیاست عربستان در تغییر قیمت نفت در منطقه

قیمت نفت

عربستان سعودی با انقباض بازار، قیمت نفت را به شدت افزایش داد

عربستان سعودی روز شنبه قیمت‌های رسمی فروش نفت خام خود را در ماه دسامبر به همه مشتریان. بسیار بیشتر از آنچه تاجران و پالایشگاه‌ها انتظار داشتند. افزایش داد و این نشان می‌دهد که بزرگترین صادرکننده نفت جهان بر این باور است. که بازار به انقباض ادامه خواهد داد. قیمت نفت

آرامکوی سعودی قیمت نفت خام سبک.خود به آسیا را در ماه دسامبر 1.40 دلار در هر بشکه افزایش داد. و به 2.70 دلار در هر بشکه رساند. قیمت نفت خام به میانگین عمان/دبی رسید. معیاری که صادرات نفت خام خاورمیانه به آسیا بر اساس آن قیمت گذاری می شود.

افزایش 1.40 دلاری قیمت هر بشکه برای مهمترین بازار وارداتی نفت جهان بسیار بیشتر از آن چیزی بود که تحلیل گران انتظار داشتند.

نظرسنجی رویترز در پایان اکتبر نشان داد. معامله‌گران انتظار داشتند سعودی‌ها قیمت نفت عرب برای آسیا را در ماه دسامبر بین 0.30 تا 0.90 دلار در هر بشکه بالاتر از قیمت 1.30 دلار در هر بشکه نسبت به میانگین عمان/دبی در ماه نوامبر افزایش دهند.

وارن پترسون و ونیو یائو، استراتژیست های ING روز دوشنبه گفتند: “افزایش قیمت بسیار بالاتر از انتظارات بازار است. و این ممکن است، بازار را با کمبود عرضه مواجه کند.”

عربستان سعودی همچنین قیمت تمام گریدهای نفت خام خود. برای همه مناطق را افزایش داد. از جمله این افزایش قیمت ها. می توان به نفت خام سنگین آسیا، با وجود حاشیه های ضعیف تر نفت کوره اشاره کرد.

 

 

 

عربستان سعودی

 

 

 

عربستان سعودی به طور کلی روند قیمت گذاری نفت خام خاورمیانه را از سایر صادرکنندگان بزرگ مانند کویت و عراق تعیین می کند.

افزایش شدید قیمت‌ها از سوی سعودی‌ها دو روز پس از آن اتفاق افتاد. که ائتلاف اوپک پلاس از درخواست‌های دولت آمریکا برای افزایش بیشتر عرضه سرپیچی کرد. و تصمیم گرفت کاهش تولید نفت را تا 400 هزار بشکه در روز در ماه آینده کاهش دهد.

 

نگارنده:مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com/

بالا