استعلام قیمت
نرخ ارز

علت سقوط قیمت نفت در اواخر هفته چه بود؟

قیمت نفت

 

همان طور که دیدیم. نفت آخر هفته را کاهشی گذراند. و علت این کار هم ترس جامعه جهانی از شیوع سویه جدید ویروس کرونا بود. کاهش قیمت نفت

در این خبر به بررسی علل کاهش قیمت نفت در آخر هفته می پردازیم.

معاملات نفت خام وست تگزاس. اینترمدیت آمریکا روز جمعه سقوط کرد. زیرا کشف نوع جدید و احتمالاً مقاوم به واکسن ویروس کرونا سرمایه‌گذاران را نگران کرد. و نگرانی‌ها را نسبت به تخریب احتمالی تقاضا افزایش داد. و بر نگرانی‌ها مبنی بر افزایش مازاد عرضه در سه ماهه اول افزود.

 

کاهش قیمت نفت

 

 

شاخص ایالات متحده همراه با سهام و سایر کالاها به دلیل ترس از کاهش رشد اقتصادی و افزایش تقاضا، سقوط کرد.

بریتانیا و کشورهای اروپایی. سفر از جنوب آفریقا را محدود کرده اند. جایی که نوع جدید ویروس کرونا. شناسایی شده است.

در ابتدا، قیمت‌ها بالا رفتند. که ابتدا تحت فشار نگرانی‌ها در مورد آزادسازی نفت از ذخایر دولتی قرار گرفتند. و سپس از آنجایی که این حرکت بسیار کمتر از حد انتظار بود. حمایت شد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران منتظر پاسخ اوپک پلاس هنگام نشست. اوپک برای بحث درباره توافق تولید خود در 2 دسامبر هستند. کاهش قیمت نفت

آمریکا و متحدان، اوپک پلاس را با آزادسازی ذخایر نفت به چالش می کشند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه (23 نوامبر) اعلام کرد:

 میلیون‌ها بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را با هماهنگی چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و بریتانیا آزاد می‌کند. تا پس از اینکه تولیدکنندگان اوپک پلاس مکرراً درخواست‌ها برای نفت بیشتر را نادیده گرفتند، قیمت‌ها را کاهش دهند. .

بر اساس این طرح، ایالات متحده 50 میلیون بشکه، معادل حدود دو و نیم روز تقاضای ایالات متحده را آزاد خواهد کرد. در همین حال، هند اعلام کرد که 5 میلیون بشکه نفت آزاد خواهد کرد، در حالی که بریتانیا اعلام کرد. که اجازه آزادسازی داوطلبانه 1.5 میلیون بشکه نفت از بخش خصوصی را می دهد.

همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاهشی نفت دوام چندانی نداشته باشد. و امروز (29 نوامبر) نفت بار دیگر افزایش را تجربه کرد.

قیمت نفت

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://oilprice.com

بالا