استعلام قیمت
نرخ ارز

چه عواملی بر قیمت پلیمر ها موثر می باشد؟

عوامل موثر بر قیمت مواد پلیمری

 

قصد داریم در این مقاله به بررسی این مسئله بپردازیم. که چه عواملی بر قیمت پلیمرها تاثیر گذار است.

امروزه، قیمت‌ها برای همه چیز در نوسان است. این مورد در قیمت گذاری پلیمرها در سراسر جهان نیز صادق می باشد. اگرچه این امر، پیش‌بینی را دشوارتر می‌کند. اما چند عامل ثابت وجود دارد که به ما امکان می‌دهد افزایش احتمالی قیمت پلیمر را پیش‌بینی کنیم:

اجزای اساسی که هزینه پلیمر را تعیین می کند عبارت است از :

  1. اگر هزینه روغن های درگیر در تولید افزایش یابد، احتمالاً هزینه پلیمر نیز افزایش می یابد.

 

  1. موجودی کم یا زیاد می تواند قیمت ها را افزایش یا کاهش دهد. اکثر تامین کنندگان در صورتی که تا پایان سال عرضه بالایی داشته باشند. پلیمرها را رقابتی تر قیمت خواهند داد. زیرا آن ها نمی خواهند این موجودی را به سال آینده منتقل کنند.

 

  1. اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد. تقاضا نقش زیادی در تعیین قیمت پلیمرها دارد.

 

  1. هنگامی که نیاز به تعدیل ظرفیت توسط تولیدکنندگان پلیمری است. بر هزینه نیز تأثیر می گذارد. هنگامی که یک تولیدکننده پلیمری به دلیل تعمیر و نگهداری نیاز به تعطیلی دارد. بر میزان تولید آنها تأثیر می گذارد، بنابراین بر قیمت رزین ها تأثیر می گذارد.

 

  1. روند بین صنایع مختلف در قیمت های این صنعت نیز دخیل است. تقاضا برای مواد غذایی از پیش بسته بندی شده در حال افزایش است. بنابراین نیاز به پلاستیک در حال افزایش است.

 

  1. واردات و صادرات کالاهای نهایی برای فروش رزین بسیار مهم بوده است. هر گونه مذاکره مجدد در معاملات تجاری می تواند به طور قابل توجهی جریان های صادراتی و مهم را تغییر دهد.

 

این ها تنها تعدادی از عوامل هستند. که می توانند نقش مهمی در تغییرات قیمت پلیمر در طول زمان داشته باشند. پیش‌بینی دقیق تغییر در قیمت‌ها می‌تواند دشوار باشد. اما دلایل قانونی بسیاری برای این نوسان وجود دارد.

 

 

قیمت پلیمرها

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: http://www.plasticservice.com

بالا