استعلام قیمت
نرخ ارز

چشم انداز جهانی مواد شیمیایی

چشوم انداز بازار جهانی

 

چشم انداز جهانی تولید مواد شیمیایی مثبت است. و بیشتر تحلیل گران رشد را مثبت پیش بینی می کنند. به ویژه برای چین و اقتصادهای نوظهور. بر اساس گزارش BASF، انتظار می‌رود تولید جهانی مواد شیمیایی (بدون احتساب داروها) در سال 2021 به میزان 4.4 درصد رشد می کند. این میزان برای سال‌های قبل از همه‌گیری ویروس کرونا بالاتر از میانگین است و نشان‌دهنده یک بازگشت قوی پس از رکود همه‌گیر است. که در آن تولید جهانی مواد شیمیایی 0.4 کاهش یافته است. درصد در سال 2020، (در مقایسه با افزایش 1.9 درصدی در سال 2019).

بازار جهانی شیمیایی – بررسی اجمالی:

عملکرد پیش بینی شده 2021

  • 4 درصد افزایش تولید
  • رشد عمدتاً در بازارهای نوظهور
  • نرخ رشد 2.5 درصدی در اقتصادهای پیشرفته

 

 

بازار جهانی مواد شیمیایی

رشد در بخش مواد شیمیایی کشاورزی:

انتظار می رود تقاضا برای مواد شیمیایی کشاورزی در آسیا و اقیانوسیه، جایی که سنت کشاورزی قوی وجود دارد. بالاترین میزان باشد. هند، سریلانکا، چین و ویتنام به طور خاص برای رشد اقتصادی به شدت به کشاورزی و صنایع مرتبط وابسته هستند. یک روند کلیدی که در سال های اخیر در بخش مواد شیمیایی کشاورزی مشاهده شده است. افزایش فعالیت های M&A است. بازار جهانی مواد شیمیایی کشاورزی شاهد یکپارچگی است.که در برخی اقدامات به کاهش حجم کمک می کند. اما در کل نمونه هایی از نیروگاه های بزرگ را ایجاد می کند.

 

رشد در بخش مواد شیمیایی تخصصی:

این رشد با افزایش تقاضا برای مواد شیمیایی با عملکرد بالا و عملکرد خاص هدایت می شود. بخش پاک کننده های صنعتی و سازمانی بیشترین سهم درآمد بازار را با 8.6 درصد در سال 2019 به خود اختصاص داد. و پیش بینی می شود که شاهد رشد 4.0 درصدی در دوره پیش بینی شده باشد. بخش CASE که شامل پوشش‌ها، چسب‌ها، درزگیرها و الاستومرها می‌شود نیز به ‌عنوان یک منطقه بالقوه سودآور در حال ظهور است. و سهم ارزشی 3.4 درصدی را در سال 2019 به خود اختصاص داده است. همچنین انتظار می‌رود. که مواد شیمیایی ساختمانی به عنوان یکی از بخش‌های محصولات برجسته با پیش‌بینی رشد قابل توجه ظاهر شوند. بین 2020 و 2027.

 

 

رشد بازار مواد شیمیایی

 

رشد در بخش مواد شیمیایی مصرفی:

همچنین رشد سالمی برای بخش مواد شیمیایی مصرفی، به ویژه در بخش لوازم آرایشی و عطر پیش بینی می شود. آسیا و اقیانوسیه بزرگترین بازار منطقه ای برای مواد شیمیایی معطر است. در سال 2019 سهم درآمد 29.6 درصدی را به خود اختصاص داد و بیشتر پیش‌بینی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که تداوم تسلط بر بازار عمدتاً ناشی از صنایع عطر، غذا و نوشیدنی در چین، هند و ژاپن است. اندازه بازار جهانی مواد شیمیایی معطر در سال 2019 5.5 میلیارد دلار ارزش گذاری شد و انتظار می رود با نرخ رشد ترکیبی سالانه 5.8 درصد بین سال های 2020 و 2027 رشد کند.

 

تحولات تکنولوژیکی:

پذیرش مداوم پیشرفت‌های فناوری یکی از ویژگی‌های صنعت مواد شیمیایی است. که در هر بخش قابل مشاهده است. و هم فرصت‌ها و هم خطرات را ایجاد می‌کند. نیاز روزافزون به کارایی فرآیند، پذیرش فناوری‌هایی مانند حسگرهای IoT (اینترنت اشیا) را برای فرآیندهای تولید و عملکرد محصول نهایی هدایت می‌کند. همچنین پذیرش فزاینده ای از فناوری بلاک چین وجود دارد تا شفافیت زنجیره تامین و قابلیت ردیابی محصول را در حول تحویل مواد شیمیایی در بازارهای نهایی در زمان خاص فراهم کند.

 

 

تکنولوژی

 

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://atradius.no

 

 

بالا