استعلام قیمت
نرخ ارز

چه خبر از بازار پلیمرها

قیمت پلیمرها

 

در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که کدام پلیمرها در بازار جهانی بیشترین تقاضا را داشته اند، با ما همراه باشید تا در مورد این پلیمرها بیشتر بدانیم: قیمت پلیمرها

پت همچنان تقاضا دارد

قیمت پلی اتیلن ترفتالات فوب جنوب شرق آسیا در هفته گذشته با اندکی کاهش، 1160 دلار در تن معامله شد.
پت گرید بطری همچنان دارای تقاضای نسبتا خوبی می باشد و بسیاری از تولید کنندگان. تولید خود تا اواسط ماه اکتبر(اوایل آبان) را در بازار آتی به فروش رسانده اند. البته قیمت ها تا حدودی کاهشی می باشد. که بیشتر به دلیل کاهش قیمت پارازایلین و متعاقبا کاهش بهای تمام شده می باشد.

تقاضا در گرید نساجی نسبت به هفته های گذشته اندکی رو به بهبود می باشد. و به نظر می رسد طی هفته های آتی بهتر شود. به طور سنتی در حدود ماه سپتامبر و اکتبر تقاضای الیاف افزایش پیدا می کند. و کارخانه های بافندگی برای تولید البسه زمستانی، با ظرفیت بیشتری تولید خود را ادامه می دهند.
بیشترین قیمت پت گرید بطری در آسیا، مربوط به حوزه خلیج فارس (GCC) برابر با 1330 دلار بر هر تن می باشد. که 10 دلار کمتر از هفته گذشته می باشد.
قیمت اسید ترفتالیک(PTA) و مونو اتیلن گلایکول (MEG) به ترتیب برابر با 860 و 495 دلار بر هر متریک تن در CFR جنوب شرق آسیا بود. قیمت پلیمرها

PTA و MEG مواد اولیه برای تولید PET می باشند.
در اروپا و در آلمان، قیمت پت گرید بطری با 50 دلار کاهش برابر با 1750 یورو در هر متریک تن بود. و قیمت PTA و MEG در این حوزه به ترتیب برابر 1100 و 660 یورو بر هر متریک تن بود.

 

قیمت پلیمرها

 

ثبات نرخ‌های جهانی ABS

شنیده می‌شود که تقاضای محصول آکریلونیتریل بوتادین استایرن(ABS) در سراسر آسیا ضعیف بود. علاوه بر آن افزایش قیمت استایرن موجب زیان جدی به حاشیه سود این محصول شده است.
تقاضا در جنوب شرقی آسیا نیز ضعیف بود؛ به علاوه تولیدکنندگان به سودآوری پایین این محصول اشاره میکردند. که ناشی از افزایش قیمت اخیر در استایرن است. قیمت های فروش تقریبا بدون تغییر و در حدود 1,500 دلار در هر تن بر مبنای سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا بود.

تولیدکنندگان در میان حاشیه سودهای پایین، تمایلی به فروش در قیمتهای پایین نداشتند.
به علاوه گپ بالای قیمت خرید و فروش بر مبنای سی‌اف‌آر چین حدود 30 دلار بود. به همین دلیل فروشندگان رغبتی برای فروش محصولات خود در قیمت 1,400 دلار پیشنهادی از سوی خریداران نداشتند.
طبق ارزیابی‌های نشریه پلتس قیمت‌های استایرن آسیایی. حدود 43 دلار نسبت به هفته گذشته کاهش یافت و به 1,128 دلار منتهی به 31 آگوست رسید. قیمت پلیمرها

بالا