استعلام قیمت
نرخ ارز

اهمیت مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایش

اهمیت مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایش

 

 

در این مقاله از مجله کانگورو ما قصد داریم با چندین مورد از مواد شیمیایی که در لوازم شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد، آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

لوازم آرایشی چیست؟

قبل از هر چیز با تعریف لوازم آرایش آشنا شویم. آرایش، ضد آفتاب، شامپو، نرم کننده، دئودورانت، عطر و…. از محصولات آرایشی و بهداشتی بوده، که با استفاده از ترکیبات شیمیایی تولید می شوند. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا از برخی مواد شیمیایی در لوازم آرایشی شما استفاده می شود.

چرا از مواد شیمیایی در لوازم آرایشی استفاده می شود؟

برای محافظت از محصولات آرایشی، افزودن رایحه ها به این مواد و ایجاد احساس لطافت و ابریشمی از مواردی است. که باعث کاربرد مواد شیمیایی در محصولات مراقبت از پوست و آرایشی شخصی وجود دارد.

ایمن و تمیز نگه داشتن لوازم آرایش

به عنوان مثال، برای جلوگیری از آلودگی و رشد باکتری های مضر از مواد نگهدارنده در لوازم آرایشی استفاده می شود. که برخی از نگهدارنده های رایج عبارتند از:

پارابن ها

 گروهی از مواد نگهدارنده هستند. که در لوازم آرایشی، محصولات بهداشت شخصی، محصولات غذایی و دارویی استفاده می شوند. این مواد در جلوگیری از رشد قارچ‌ها، باکتری‌ها و مخمرها که می‌توانند باعث خراب شدن محصولات شوند. بسیار موثر بوده. و به افزایش عمر مفید لوازم آرایش کمک می‌کنند. پارابن‌های مورد استفاده در لوازم آرایشی مشابه پارابن‌هایی هستند. که در طبیعت یافت می‌شوند و نزدیک به 100 سال است. که به‌عنوان نگهدارنده در صنایع غذایی، دارویی، مراقبت‌های شخصی و لوازم آرایشی استفاده می‌شوند.

فرمالدئید

این ماده ممکن است به دلیل خواص نگهدارنده و ضد باکتریایی شناخته. و تمام اشکال حیات – باکتری ها، گیاهان، ماهی ها، حیوانات و انسان ها – به طور طبیعی فرمالدئید بخشی از متابولیسم سلولی را تولید کرده. و شیمی مبتنی بر فرمالدئید در تولید بسیاری از اقلام مراقبت شخصی و مصرفی ضروری است. در حالی که این ماده به طور مستقیم به محصول اضافه نمی شود. بسیاری از محصولات ممکن است. حاوی مواد آزاد کننده فرمالدئید باشند که به عنوان یک نگهدارنده برای کمک به کشتن میکروارگانیسم ها و جلوگیری از رشد باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا عمل می کنند. و عمر مفید محصول را افزایش می دهند.

پلاستیک

پلاستیک ها در بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده شده. و به محافظت و نگهداری محصولات کمک می کنند.

آلدهیدها

آلدئیدها ترکیبات شیمیایی معطری هستند. که از مواد آلی از جمله گل رز، سیترونلا، وانیل و پوست پرتقال به دست می آیند. این ماده شیمیایی به عنوان خوشبو کننده برای عطرها و ادکلن های خوشبو ایجاد کنند.

تقویت رنگدانه یا رنگ محصول (مانند پودر آرایشی سایه چشم خرد شده)

دی اکسید تیتانیوم

دی اکسید تیتانیوم فلزی است که معمولاً در گیاهان و حیوانات یافت می شود. دی اکسید تیتانیوم مدتی است در طیف وسیعی از محصولات صنعتی و مصرفی مانند لوازم آرایشی، خمیر دندان، صابون و ضد آفتاب مورد استفاده قرار می گیرد.

ایجاد احساس نرمی، صافی و روشنی بیشتر در پوست

نرم کننده ها

استفاده از لوسیون مرطوب کننده برای زنان سیاه پوست از Emollients3 به عنوان آبرسان، نرم تر شدن و آماده سازی پوست برای برای آرایش و یا درمان بیماری های پوستی خشک و خارش دار مانند اگزما و پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرد. که این مرطوب کننده ها شکاف بین سلول پوستی را پر کرده و مانع از خشک شدن پوست می شود. به طور معمول نرم کننده ها در کرم ها، لوسیون ها، پمادها و اسپری ها یافت می شوند. برخی از نرم کننده های رایج عبارتند از:

روغن معدنی، مایعی شفاف، بی بو و یک عنصر رایج در انواع لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی است. روغن معدنی یک ماده سبک وزن است که در لوسیون‌های کودک، کرم‌های سرد، پمادها و بسیاری دیگر از محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی استفاده می‌شود، زیرا توانایی آن در کاهش از دست دادن آب از پوست و حفظ رطوبت آن است.

پترولیوم ژله 4 یک نیمه جامد ضخیم، بی رنگ یا زرد کم رنگ است که در محصولات مراقبت شخصی و آرایشی از جمله محصولات حمام، محصولات پاک کننده، محصولات مراقبت از پوست، آرایش، شامپوها، نرم کننده ها و محصولات اصلاح یافت می شود.

گلیسیرین یا گلیسرول یک الکل قندی با کاربردهای متنوع در داروسازی، محصولات مراقبت شخصی و محصولات غذایی است. به محصولات مراقبت شخصی اضافه می شود تا به محافظت از پوست در برابر عوامل تحریک کننده کمک کند و رطوبت را به سطح پوست و مو برساند.

اسید سیتریک

اسید سیتریک در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی برای کمک به روشن شدن پوست، اصلاح لکه های تیره و به حداقل رساندن خطوط ریز استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان نگهدارنده و برای کمک به تنظیم سطح pH محصولات استفاده کرد.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

کرم ضد آفتاب کودک در ساحل به محافظت از پوست کودک در برابر اشعه های مضر UV خورشید کمک می کند. ترکیبات رایج ضد آفتاب عبارتند از:

بنزوفنون در محصولات مراقبت از پوست مانند صابون و بالم لب استفاده می شود تا از تخریب سایر اجزای محصول در زیر اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کرده و از رنگ و بوی محصول محافظت می کند.

اکسی بنزون ​​از مشتقات بنزوفنون است و به دلیل توانایی آن در جذب اشعه های مضر فرابنفش، جزء بسیاری از کرم های ضد آفتاب است.

اکسید روی یک ماده معدنی سفید و پودری است که می تواند به جلوگیری از اشعه های مضر UV از پوست و جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک کند.

نکات ایمنی

Safety اولویت اصلی برای شرکت های لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی است و توسعه لوازم آرایشی یا محصولات مراقبت شخصی جدید شامل رشته های علمی متعددی است. شیمی‌دانان، بیوشیمی‌دانان، میکروبیولوژیست‌ها، سم‌شناسان و دیگران با یکدیگر همکاری می‌کنند. تا از ایمنی و کارایی هر محصول جدیدی که به بازار عرضه می‌شود، اطمینان حاصل کنند. در ایالات متحده، محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت شخصی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تحت قانون غذا، دارو و آرایشی بهداشتی (FD&C قانون) 6، قانون بسته بندی و برچسب گذاری منصفانه (FPLA) 7 و مقررات نوسازی لوازم آرایشی تنظیم می شود. قانون (MoCRA) 8 سال 2022.

بالا