استعلام قیمت
نرخ ارز

مونوپروپیلن گلایکول (کاربردها و بازار جهانی)

امروز به سراغ مونوپروپیلن گلایکول رفته ایم، می خواهیم ببینیم، چیست؟ چگونه تولید می شود؟ چه کاربردهایی دارد و  بازار جهانی آن چگونه است؟

پس با ما همراه باشید…

مونو پروپیلن گلایکول چیست؟

مونوپروپیلن گلیکول (همچنین به نام های پروپیلن گلیکول، PG، پروپان 1، 2 دیول و MPG نیز شناخته می شود) مایعی شفاف، بی رنگ و چسبناک با بوی مشخص و دارای فرمول C3H8O2 است. این حلال در آب محلول است. و خاصیت رطوبت سنجی دارد. به این معنی که می تواند مولکول های آب سخت را جذب کند.

این ماده در طیف وسیعی از صنایع استفاده می‌شود. زیرا سمیت کمی دارد، همراه با نقطه انجماد که پس از مخلوط شدن با آب کاهش می‌یابد.

مونوپروپیلن گلایکول

چگونه تولید می شود؟

مونو پروپیلن گلیکول از پروپیلن اکسید تولید می شود. رایج ترین فرآیند هیدرولیز غیر کاتالیزوری پروپیلن اکسید در محیطی با دمای بالا و فشار بالا است. روش دوم روش کاتالیزوری است .که می تواند در دمای 150 درجه سانتیگراد در حضور رزین تبادل یونی یا مقدار کمی اسید سولفوریک یا قلیایی ادامه یابد. همچنین می تواند از گلیسرول که یک محصول جانبی بیودیزل است تولید شود.

تقاضا برای و مصرف مونو پروپیلن گلیکول بالا است و تخمین زده می شود سالانه 1.2 میلیون تن توسط گیاهان واقع در سراسر جهان تولید می شود.

کاربردها:

کاربردهای زیادی برای مونو پروپیلن گلیکول در صنایع مختلف وجود دارد و برخی از تولیدکنندگان مواد شیمیایی دو درجه MPG را برای رفع این نیازهای متنوع تولید می کنند.

مصرف کننده استفاده می کند

درجه اول در صنایع غذایی برای رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌های غذایی استفاده می‌شود و همچنین یک افزودنی مواد غذایی مرطوب کننده طبقه‌بندی شده (E1520) است. همچنین کاربردهای زیادی در صنعت آرایشی و بهداشتی وجود دارد که از این حلال استفاده می کنند، به ویژه محصولات مراقبت شخصی از جمله شامپو، حمام حباب دار، دستمال مرطوب بچه و به عنوان مرطوب کننده در آرایش.

مونوپروپیلن گلایکول

مصارف صنعتی

دومی MPG درجه صنعتی است. که کاربردهای متنوعی دارد اما کاربرد اصلی آن به عنوان ضدیخ و یخ زدای بال و باند هواپیما است که به این دلیل است که نقطه انجماد آن با مخلوط شدن با آب کاهش می یابد. همچنین در مایعات انتقال حرارت مانند خنک کننده موتور استفاده می شود.

مونوپروپیلن گلیکول علاوه بر این در صنعت داروسازی استفاده می شود، نمونه هایی از آن به عنوان یک واسطه شیمیایی در تولید رزین های پلی استر غیراشباع با کارایی بالا که در رنگ ها و لاک ها استفاده می شود و به عنوان یک حلال عالی در جوهرهای چاپ استفاده می شود. همچنین در ساخت مواد شوینده غیر یونی استفاده می شود که در صنایع نفت، تصفیه شکر و کاغذ سازی، صنعت کرایونیک و به عنوان یک افزودنی در توتون پیپ استفاده می شود و از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

 

مونوپروپیلن گلایکول

بازار جهانی:

 

 

بازار جهانی مونوپروپیلن گلایکول

 

مونو پروپیلن گلایکول

خرید:

شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو تامین کننده مواد اولیه شیمیایی می باشد. جهت ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره با شماره 88064800 تماس حاصل نمائید. همکاران ما آماده ثبت سفارشات و یا ارائه مشاوره تخصصی به شما می باشند.  مونوپروپیلن گلایکول

 

نگارنده: مهناز معصومی راد

منبع: https://www.solventis.net

        

بالا